• Hemska människor •

När jag skrev mitt inlägg om hur jag trodde att mina smärtor vid urinblåsan var en urinvägsinfektion men att smärtorna visade sig vara en liten Tuva-Li, så var jag väl lite beredd på att någon skulle höra av sig angående intervju.
 
Däremot trodde jag aldrig att folk kunde vara så otroligt elaka med sina kommentarer. Jag försöker att inte ta åt mig, men när man själv vet samt när släkt och vänner vet sanningen och folk tror att man har dolt sin graviditet bara för att få läsare och besökare till bloggen, det gör mig otroligt ledsen.
 
Jag hade mer än gärna haft 9 månader på mig att förbereda allt som ska förberedas och inte behöva köpa saker i ren panik. Jag hade velat att min familj, mina vänner och min släkt, skulle få reda på att jag var gravid på ett annat sätt, inte genom att chocka dem.
 
Jag hade aldrig velat utsätta min dotter för något när hon låg i magen. Jag hade aldrig valt att dricka något enstaka glas vin, jag hade aldrig fortsatt att köra en hårt strikt LCHF-kost och jag hade aldrig kört en äggfasta under fem dagar.
 
Jag hade aldrig bokat in en resa, 10 dagar innan förlossningen startade, bara för att vara ego för jag ville ha sol och värme. Jag hade aldrig utsatt min dotter och riskerat hennes liv på 10 000 meters höjd om jag hade vetat om att jag var gravid!
 
Så till alla er som skriver elaka kommentarer, jag tycker att Ni ska sluta. Sluta att skriva att jag är en dålig mamma som inte borde få behålla min dotter etc. Närhat är det fulaste som finns och jag förstår inte hur Ni kan somna gott om nätterna.


/ Sofia Werlin

Kommentarer

Emelie Zune

Kommentar postad den

Men va är de för fel på folk...
Njut av ditt underverk hon är så söt 💙💚💛💜

Svar: Man börjar undra!
Det ska jag absolut göra ❤️
Sofia Werlin

Camilla

Kommentar postad den

Bry dig inte om den Fia. DU vet sanningen. Grattis till fina Tuva-li.

Svar: Tusen tack!
Sofia Werlin

Anonym

Kommentar postad den

Fy vad hemskt att läsa att folk verkligen kan skriva så till en människa de inte ens känner. Skulle inte tro att du är den första personen på jorden som varit med om det. Men det är väl den svenska avundsjukan som spökar hos dom. Stå på dig och bry dig inte om såna människor.
Kram till dig o bebisen ❤️

Svar: Folk är inte kloka i dagens samhälle!!
Sofia Werlin

Marice Eriksson

Kommentar postad den

Usch och fy så elaka människor. Hur kan man sova på natten då man har sagt nåt så elakt till nån. Hoppas du kan gå vidare och njuta av lillan nu och få stöd från din familj och dina vänner. All lycka och glädje till dig!!!
Kram!

Svar: Folk är som sagt inte kloka!
Även om man inte försöker fokusera på det negativa så tar man åt sig ändå
Sofia Werlin

Marice Eriksson

Kommentar postad den

Usch och fy så elaka människor. Hur kan man sova på natten då man har sagt nåt så elakt till nån. Hoppas du kan gå vidare och njuta av lillan nu och få stöd från din familj och dina vänner. All lycka och glädje till dig!!!
Kram!

Sara

Kommentar postad den

Stå på dig. Du är grym!
DU vet sanningen och det är det viktigaste! Trångsynta människor kommer alltid finnas, man måste bara lära sig att hantera, inte lyssna och absolut inte ta åt sig.
Sig åt dig av allt det positiva och njut så mycket du kan av allt det som gör dig glad :)
Och glöm aldrig hur grym du är som person, och den bästa mamman i världen till din Tuva-Li :)

Svar: Ska fokusera på alla positiva kommentarer och bortse från de negativa, trots att det är svårt.
Sofia Werlin

Inaa H. Foose

Kommentar postad den

Jag tycker det är vidrigt att sånna människor får ha tillgång till en keyboard och skriva i vind för våg vad som än kommer dem över.
Ingen vettig människa hade levt ett "normalt" liv i vetskapen om graviditet. Man ställer ju självklart om vardagen så att det passar in okej med det lilla liv som ska växa inom en tills förlossning!

Svar: Ja det är skrämmande
Sofia Werlin

Sofie

Kommentar postad den

All styrka och kärlek till dig och din underbart fina dotter!! Läs inte all skit!!
Saknar min älskade lilla Natalie.
Så njut av varje sekund med din dotter!

Ems

Kommentar postad den

Stå på dig Sofia! Du är å kommer vara en jätte bra mamma! Spelar väl ingen roll va som hänt å hur du levt! Viktigast är att tösen å du mår bra! Önskar er all lycka! Strunta i näthatarna som inte har något liv! :)

Svar: Ska försöka att strunta i dem!
Sofia Werlin

Anna

Kommentar postad den

Än är inte den sista idioten född...tyvärr.
Försök ignorera de kommentarer som inte ger energi.
Du har det finaste man kan få där hemma nu. Lägg allt på den lilla guldklimpen.
Dom som inte har några egna liv, kommer alltid lägga sig i andras.
Grattis och all lycka till dig och din fina dotter.♡

Svar: Lägger all min vakna tid på min lilla skutt!
Även om det är svårt att bortse från elaka kommenterar.
Sofia Werlin

Sandra M

Kommentar postad den

tyvärr kommer det alltid finnas fula o elaka människor. Ibland är det svårt att strunta i dem, men vänd på det.. Istället för att dom
Slänger dumma kommentarer så är nog sanningen att de egentligen mår dåligt men vill bara ha någon att klanka ner på. Tyvärr. Kämpa på och skaka av dig sådana människor och deras tankar !! Din flicka e super söt och njut nu av tiden som mamma...

Svar: Oftast är det så!!
Sofia Werlin

Jasmine

Kommentar postad den

Så otroligt fin historia du delar med dig av ♡
Jag fick reda på min graviditet den 5/12-2014 och sonen föddes 16/1-2015 :)
Bor också i Helsingborg och träffas gärna och delar historier någon gång :)
Brukar träffa din bror Marcus emellanåt :)
Med vänlig hälsning Jasmine

Svar: Världen är liten eller Helsingborg är en liten stad, man har alltid någon gemensam vän :)
Sofia Werlin

Eva

Kommentar postad den

Men usch vilka människor det finns, bry dig inte ♡ All lycka till dig och din lilla dotter!

Fanny

Kommentar postad den

Usch vilka hemska människor det finns... Du har fått en jättefin liten tös och jag önskar dig all lycka i världen!

Svar: Tack så mycket!
Sofia Werlin

Cecilia Ekdahl

Kommentar postad den

Hej! Är det sant att människor är så jävliga och elaka. Önskar er all lycka. Det här kommer gå bra och du kommer säker att bli en toppenbra mamma. Kram Sessan

Svar: Jodå, bara in på Nyheter24 Facebook och läsa min intervju och sedan kommentarerna där. Även om många är positiva så sticker de elaka ut lite mer
Sofia Werlin

tina

Kommentar postad den

Vissa människor alltså! Man förstår inte hur folk kan vara så rent ut sagt idiotiska....
Kram på dig och din söta överraskning Tuva-Li😊❤️

Angelica

Kommentar postad den

Folk har verkligen för mycket fritid! Att folk orkar hålla på! Försök att inte ta åt dig och tänk på det fina du fick!

Katarina

Kommentar postad den

Grattis till din vackra dotter. Försök att inte ta åt dig av elaka kommentarer. Det är inte friska människor som skriver sånt.

anne aobadia

Kommentar postad den

Stort grattis! Vi känner inte varandra men jag är i alla fall otroligt imponerad av dig! Strunta i alla dumma kommentarer och fortsätt att följa din egen lyckliga stjärna. Önskar dig och Tuva-Li all lycka till.

Svar: Tack så mycket!
Sofia Werlin

Ulrika

Kommentar postad den

Finns alltid fega kräk dom gömmer dig bakom en skärm. Du är ingendålig mamma och ja det händer att man ej vet att man är gravid innan förlossningen startar. Dun dotter är jätte söt då försök att landa efter chocken och njut av livet dom mamma.

Svar: Tusen tack!
Sofia Werlin

Helena

Kommentar postad den

Hejsan ! Vet du , strunta i dessa elaka bittra skit människorna som inte har något annat för sig än sådana rätt självklara saker ! Alla saker du skriver är självklara ! Skönt allt gick bra och det löst sig med praktiskt runt om . Var rädd om dig själv och stort lycka till i livet ❤️.. Saker blir helt enkelt inte alltid som man tänkt sig men förbaskat bra ändå . Kram från mig

Svar: Nä ibland undrar man hur folk fungerar!
Sofia Werlin

marie

Kommentar postad den

LEK ANKA! låt det bara sköljas av dig. skit i vad andra säger. Njut av din dotter och alla magiska stunder.

Cherie

Kommentar postad den

Ush jag tycker verkligen synd om dig Sofia som får stå ut med alla de där påhoppen och elakheterna. Jag imponeras av dig som orkar gå igenom det och vilken härlig dotter du fått <3 Vill gärna se henne live någon dag sen också :) Kram

Svar: Tack Cherie!
Absolut kan vi ordna en träff någon dag :)
Sofia Werlin

Susanna

Kommentar postad den

Du är och kommer säkert bli en fantastisk mamma till tuva-li! Helt underbar överraskning från att vara ovetande till att bli mamma så snabbt! Ska bli riktigt roligt att följa er!
Ha de så bra och skit i vad andra säger (fast de kan vara svårt) du är grym! Och Tuva-li är jätte söt 😍

billysmorsa.blogg.se

Kommentar postad den

Vissa människor har ett sånt jävla tråkigt liv, att de gör allt för att få andra att må dåligt. Skit bara i dem, är endast de själva som de förstör för.

Git Ramvall

Kommentar postad den

Hejsan! Vill bara skicka en styrkekram till dig och hoppas att du kan skaka av dig de flesta tråkiga kommentarerna.. Njut av guldklimpen och se henne som ett litet mirakel- hon kom till dig garanterat av någon anledning! Kram Git

Svar: Jag kommer numera att endast lägga fokus på positiva kommentarer. Trots att hormonerna i kroppen hoppar hit och dit.
Sofia Werlin

Veronica

Kommentar postad den

Fy så hemskt att behöva läsa sådana kommentarer. Som helt klart är till för att såra. Dom borde inte alls existera!!
Jag skickar istället en cyber-kram och önskar er lycka till! Fantastiskt fin är hon din lilla Tuva-Li

Svar: Tusen tack!
Sofia Werlin

Lina

Kommentar postad den

Hej! Stå på dig! Kan förstå att det är jobbigt! Har en gamal arbetskompis som också fick barn utan att veta att hon var gravid! Visst är det ovanligt men sånt kan hända! #Nättroll är det värsta som finns! Kram på dig!

Svar: Ja men precis, det sa läkarna med, det händer men det är ovanligt.
Sofia Werlin

Lilja Magnusdottir

Kommentar postad den

Otroligt vad folk kan vara elaka absolut skulle du gjort på annat sätt om du vetat om att hon låg i magen och väntade men det var inte så lätt att veta eftersom alla är vi olika fick reda på barn nr 2 när jag var i 4:e månaden och det var även en chock för mig och folk som stod mig nära.
Stå på dig du är en underbar människa och kommer vara din dotters bästa vän.

Svar: Ja folk borde tänka ett steg längre.
Sofia Werlin

Sanne

Kommentar postad den

Tycker att du inte ska ta åt dig av allt det negativa och koncentrera dig på det positiva. Du är supercool 👍

Anna-Karin

Kommentar postad den

Vi känner inte varandra men jag är också en mamma och kan tänka mig in i din situation. Skickar massa kärlek för att väga upp mot alla hatare.

Svar: Tack fina du <3
Sofia Werlin

Anna

Kommentar postad den

all kärlek och heder till dig! Människorna bakom de elaka kommentarerna kommer få sitt en vacker dag ❤️kramar i massor till ET ❤️

Anna

Kommentar postad den

fan va stark du är!
Är själv nybliven mamma ( 3 mån sen) så har lite koll på vad du går igenom!
Kan säga att 9 mån förberedelse inte hjälper helt ;D

Skickar över så mycket mammastyrka jag kan!
Och...vet att man får höra det hela tiden och att det är svårt att ta in i början innan man "knutit an och lärt känna" sitt barn....men njuuut av bebismys sålänge det går!
Den känslan kommer bara växa och växa på dej!

Lycka till med allt! Du kommer fixa det galant.
Det bästa du kan ge ett barn är din tid och din kärlek, sen löser sig allt :)

(Ett litet tips: vänta inte för länge med att skippa badbaljan och duscha med bebis istället. Det är suuuupermys)


Svar: Tack för dina fina ord!
Och tack för tipset :)
Sofia Werlin

Shanna

Kommentar postad den

Jag vill önska dig lycka till med ditt nya liv som mamma. Som jag förstår blev en stor omställning för dig. Du är absolut ingen dålig förebild eller mamma. Har alltid sett upp till dig under din resa..som varit. Och jag ser framemot att att även följa denna. Du kommer alltid fortsätta inspirera mig och så många fler! Grattis till söta dottern och fortsätt och vara den underbara person du är 💞😇

Svar: Min viktresa kommer ni få följa fortfarande, dock kommer den läggas på is i några veckor då jag jag fick opereras efteråt, så får inte träna på några månader och så.
Sofia Werlin

Emelie

Kommentar postad den

hej Sofia jag bara måste lämna några rader till dig! :) jag såg på fb, dagen då du fått ditt lilla underverk och det är ju verkligen heeelt otroligt! :) fastän det finns fler som fått veta väldigt sent att dom varit gravida eller som du några timmar innan, det är ju inte helt sällsynt och jag hoppas verkligen att du kan släppa alla elaka kommentarer dom är bara avundsjuka! För du fick ju världens finaste överraskning, det finns inget finare än ens barn och det är så roligt att läsa om hur fort du kände att du verkligen älskar din dotter, som du inte ens visste att var på väg till dig, och ändå finns detdär starka bandet där direkt och det är ju bara helt magiskt :) jag önskar dig all lycka och hoppas att du kan släppa alla elaka kommentarer för dom är inte värd att lägga ner energi på! Hoppas du fortsätter att skriva om dig och din fina tjej på bloggen så man får läsa om din (som jag tycker) solskenshistoria ☀️ :)<3

Sara ~ Candis

Kommentar postad den

Fy fan för vissa människor :( Grattis till din fina dotter. Hon är verkligen söt <3

Svar: Tusen tack <3
Sofia Werlin

Maya Lifwergren

Kommentar postad den

Finaste du 💖
Låt dom tro en massa! Vi vet att du är en ansvarsfull person och skulle aldrig kunna skada ditt eget barn. Finns inte en chans att du skulle gjort de val du gjort om du vetat att du var gravid!
Stor kram Maya

Svar: Tack fina Mariann ❤️
Sofia Werlin

Micagina

Kommentar postad den

Förstår att det måste vara svårt att ignorera näthatet. Tycker det är förjävligt va människor ska behöva utstå som väljer att dela sitt liv med andra via bloggar osv. Stå på dig och jag tror med all sannolikhet att du är en jätte bra o fin mamma till din otroligt söta dotter! Grattis till er. Kärlek och respekt från mig och min lilla dotter till er /Mica

Sofia

Kommentar postad den

Jag tycker det är helt otroligt att folk kan bete sig på det sättet! Har dom ingen skam i kroppen! You go girl! Din dotter ser ut att må jätte gott och ta inte åt dig vad andra skriver! från en power mamma till en annan power mamma! ❤

Annika

Kommentar postad den

Din historia är ju fantastisk! Kram till dig och din dotter!

Selma

Kommentar postad den

Jag tycker din berättelse är helt underbar, vilken överraskning! Det kvittar vad som händer i livet, det kommer alltid finnas dom som inte kan vara lyckliga för andra människor. Så lyssna inte på såna som skriver dessa hemskheter till dig. Det viktiga är att du vet.. kram

Natalia

Kommentar postad den

Du har en jätte fin dötter och som tur är har inget hänt, jag önskar dig lycka till & snälla bry dig inte om vad människor skriver...

Carro

Kommentar postad den

Hej! Du behöver inte förklara dig för människor som sprider hat! Vilken fin tjej du fått, henne ska du njuta av och fokusera på. Hoppas du får hjälp och stöd i allt detta, chocken och allt som kommer med den, men så klart också glädjen i det hela, vilken gåva, överraskning <3 vilken tur att du inte födde på planet/utomlands, men, allt har en mening! Njut nu och stort lycka till <3

Svar: Jag har ett otroligt stöd från både familj, släkt och vänner :)
Sofia Werlin

Jennifer

Kommentar postad den

Hon är så fantastiskt fin! Vad glad för det du har fått och försök att blunda för dom som bara är avundsjuka :) kämpa på!

Mikaela Brewitz

Kommentar postad den

Kan inte fatta hur folk kan skriva så taskiga saker till dig, blir bara så arg när jag läste det du skrev. Hur skulle du kunna veta om att du var gravid när du åkte iväg på semester eller när du körde din äggfastan i 5dagar. Du vet ju bättre själv än vad andra vet, du ska inte ta åt dig det dom skriver till dig om din söta dotter eller dig.

Linda

Kommentar postad den

Hej Sofia.
Grattis till din söta tjej.
Det är verkligen jättetråkigt att du får en massa elaka och dumma kommentarer. Jag vet dock att du i varje fall kommenterar Meekatt emellanåt på instagram så det är väl den ökända mammamaffian du råkat ut för. Det spelar ingen roll vad du gör för dom kommer alltid hitta fel. Ta inte åt dig, lättare sagt än gjort, men Tuva-Li kunde inte få en bättre mamma än du. Ta hand om din lilla familj istället och koppla bort dig från nätet. Småbarnstiden får du aldrig tillbaka :-)

Svar: Antagligen är det mammamaffian jag har råkat ut för!
Skämmande att se att även vuxna män har kommenterat elakt dock. Som om dem vet hur kvinnokroppen funkar
Sofia Werlin

Emelie

Kommentar postad den

Men fy! Vilka troll det finns! Hur kan man? Taskig uppfostran? Inte alla hästar hemma?

All lycka och grattis till fina lilla bebisen, hon ville verkligen till dig! Det kommer bli hur bra som helst allting 💛

Caroline

Kommentar postad den

Nä, fy vad hemska dem är mot dig...
Stor styrkekram!

Hälsningar från en som fångades av det otroliga som precis hänt dig! Kämpa på!!

Pernilla

Kommentar postad den

Hej Sofia!
Tycker du är en enastående och stark mamma. Strunta i alla som ger negativ energi och njut av din söta prinsessa och skatt. Inte många som skulle fixa den omställningen som du gör.
Stor kram till er:)

Johanna

Kommentar postad den

Fy fan vilka vidriga människor. Bry dig inte (lätt o säga o svårt att göra). Snacka om att man måste vara bitter över sitt egna liv. All cred till dig som kan hantera att bli mamma bara så här! Stor kram

Eva Ekenbro-Helsen

Kommentar postad den

Skickar massor med styrka till dig, du och precis bara du är världens bästa mamma till din dotter! Hon har valt dig med omsorg ❤️ Det nättrollen skriver säger så mycket om hur de själva är! Majoriteten av alla skriver ur sitt eget perspektiv... Så det betyder att trollen skulle bete sig på exakt det sätt som de anklagar dig för, så de hackar på sig själva!!
Njut i kärlek av och med din dotter och all lycka önskar jag er!

Elin Hultin

Kommentar postad den

Hejsan! Jag började följa dig av en slump då det var någon på min facebook som gillade ett inlägg du skrivit. (Har nyligen börjat på LCHF sedsn 2v tillbaka). Ja människor kan vara djävligt elaka! Min sambo och jag gick inte ut offentligt med att vi skulle ha. Vi fick både positiva och negativa kommentarer för det. Men sen blev jag(magen) stor som en pilatesboll så det gick inte att dölja efter v.20. Har man aldrig varit gravid innan och blir väldigt förskonad från gravidkomplikationer så kan det vara svårt att veta att man är gravid. Vissa bebisar sparkar inte alltid i magen. Vissa är väldigt lugna. Bry dig inte om vad alla säger. Du är en bra mamma, du har ju gjort allt vad du har kunnat nu efter lilla prinsessan tittade ut. Och det gör dig till en väldigt bra mammma! Vissa skulle stöta ifrån sig bebisen. Nog om det nu! Måste säg att din lilla tjeja är helt underbart söt.. alla dina bilder på henne nyfödd får mig att tänka tillbaks då min dotter föddes för 5,5månad sedan.. vill med ha en bebis igen 😁 min bebis är ju så stor.. o de luktar ju så gott i början.. 😍 jag önskar dig all lycka till i framtiden med ditt lilla knyte. En helt underbar tid har du framför dig. Njut medans hon fortfarande är liten för tiden går så ofantligt fort! Alla sa så till mig men jag bara avfärdade det. Och nu är hon 5,5mån. Tiden bara försvann.. stort grattis och lycka till. Följer dig med spänning och nyfikenhet 😘😊

Hanna i Kanada

Kommentar postad den

Inte alls ok att skriva sånna hemska saker. Visst är det nog svårt för de flesta av oss att förstå hur man inte kan veta om att man är gravid, men det har ju hänt förut och allas graviditeter är såklart olika, så det finns ingen anledning att inte tro dig. finns det saker nu när de kollar tillbaka som kunde ha varit saker som visade att du var gravid? jag såg t.ex. att du skrivit tidigare att dina fötter var svullna. var det pga graviditeten tror du??

stort grattis till din fina dotter. kram

Svar: Nu i efterhand tror jag att det beror på graviditeten, men då kopplade jag inte ihop det.
Sofia Werlin

Suus

Kommentar postad den

Tyvärr kommer det alltid finnas dem som tror sig veta bäst om allt.
Jag fick frågan massa gånger; men anade du verkligen ingenting, osv.

Försök läggs energin på din fina dotter. Ni behöver tiden nu för att lära känna varandra.
Va rädd om dig!

Kram suus

Svar: Det ska jag absolut göra!
Sofia Werlin

Jess

Kommentar postad den

Screw em! Glöm inte att nättroll endast finns just på nätet för en anledning. Fega, rastlösa kräk med för lite att göra i livet. Heja dig!

sanna

Kommentar postad den

Nät troll är hemska. Fy fan säger jag bara. Njut du fina, alldeles perfekta mamma till Tuva-Li

Cecilia

Kommentar postad den

Gud vad folk beter sig elakt. Du är en perfekt mamma :) kram och ta hand om dig ❤

Svar: Ja folk är inte kloka!
Tack så mycket
Sofia Werlin

Emma

Kommentar postad den

Hamnade på din blogg av en slump när du delat inlägget om att du fått barn och inte viste att du var gravid. Valde då att lägga in din blogg som favorit på mobilen då jag tycker det kommer bli intressant att läsa om ditt liv när du blivit mamma över en natt eller hur man ska säga. och givetvis läsa gamla inlägg med. Och jag måste säga att det är imponerade hur människokroppen kan fungera.
Jag önskar dig all lycka till med din lilla tjej.

Linda Forsman

Kommentar postad den

Skickar en stor styrkekram till dig tjejen! Och stort grattis till lilla underverket! Väldigt fint namn dessutom! Kram

Svar: Tack <3
Sofia Werlin

Isabella

Kommentar postad den

Asså vilka idioter det finns! Blir så arg när jag läser det du skriver. Att endel ens har det i sitt huvud, att du ljuger om att du inte är gravid för att få läsare, sjukt!!

Malin Wederberg

Kommentar postad den

Grattis till din fina dotter! :)

Gizze

Kommentar postad den

Vill bara säga Grattis till livets bästa händelse!
Jo du kunde ju fått ha liite mer tid att veta att du var gravid.. Men kyligt väntar ett helt nytt underbart liv! Så njut av din lilla.. Barn är det bästa livet kan ge

Hälsar Gizze i Värmland

Anonym

Kommentar postad den

You go girl!! Stå på dej! Vilka människor det finns usch!!
Lilla söttrollet som du fått har kommit till dej med fart o det märks att du har all kärlek och ge henne!
Heja er med massa styrkekramar från oss som stöttar!

När Annie fotograferar i Kalifornien

Kommentar postad den

All styrka till dig. <3 Det här är ett ämne som många är okunniga om och alla dömmer andra efter sig själv. och bara för att DEM minsann gick upp tjugo kg och fick urinblåsan sparkad på en gång i timmen så MÅSTE ju det hända alla andra också ;-)

Folk är så hemska mot folk som har det bra. För det får man ju trösta sig med i den här situationen: du hade ju en fantastisk graviditet! :-) Och det skär i folks ögon.

Häftig upplevelse även om jag inte skulle byta med dig för allt i världen! Jag hoppas att om jag någon gång får barn, att få vara beredd och kunna planera lite! Inköp och så. Jobbigt att behöva stressa, och ekonomiskt tyngre än när man kan ta lite i taget!

Skit i sturpupporna. Vilken fin liten flicka du fick!

Svar: Tusen tack för dina ord!

Nästa gång det blir barn, så ska det vara planerat :)
Sofia Werlin

Camilla

Kommentar postad den

Grattis Sofia till din underbara dotter 😍 önskar er all lycka !!

therese

Kommentar postad den

Hej,
Kom in på din blogg av en slump och har läst ett av dina inlägg.

Blev mycket chockad över det du berättar, och skulle uppskatta om du vill stilla min nyfikenhet!;)

Märkte du inte att din mage blev större? Måste den väl blivit?
Tyckte du inte det var konstigt att du inte haft mens på 9 månader?
Hade du inga andra gravid symptom?
Hoppas du vill svara mig:)

Ha det så bra och njut av din lilla!

Svar: Finns inlägg att läsa längre ner i bloggen
Sofia Werlin

Eva

Kommentar postad den

Det var det jävligaste!!! Det finns dumma och elaka männsikor Sofia. Vad som saknas hos dom har dom som är hjärtliga och goa lite mer av. Försök koncentrera dig pá de goa fina människor, som verkligen gläds med dig át din lilla snorpa <3 När jag läste om lilla Tuva-Li, som kom som en present pá posten, sá tänkte jag pá en gáng, att du inte KAN ha vetat om det, för dá skulle du säkerligen inte äggfastat och flygit utomlands. Ha en fin tid med ditt lilla underverk. Kram

Tina

Kommentar postad den

Stort grattis till miraklet Sofia! Njut nu av att vara och njut av din fina dotter, strunta i vad folk säger, de har alltid något att säga! Stor lycka till dig 😍

Svar: Tack!
Sofia Werlin

Liv

Kommentar postad den

Jag kan inte säga att jag varit i din situation helt och hållet men både jag och min fru blev utsatta för ganska grovt näthat för drygt ett år sedan som ledde till att vi båda valde att ta ta våra bloggar. I efterhand kan jag ångra det då det på sätt och vis kändes som att personen/personerna vann. Det är sjukt svårt att bortse från elaka och det behövs 10 positiva kommentarer för att väga upp en enda negativ.
Du är galet stark och jag beundrar dig för att du ändå verkar tagit hela situationen med ett fantastiskt lugn och fattning. Jag tvivlar inte en sekund på att du är en superbra mamma!

Svar: Folk är inte kloka i dag! Vuxna människor som beter sig som svin rent ut sagt.
Sofia Werlin

Micaela

Kommentar postad den

Grattis! Vilken sötnos du har fått. Önskar dig och lilla Tuva-Li lycka till här i livet! :)

Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

Kommentar postad den

bry dig inte om idioterna de är bara avundsjuka

Mizca

Kommentar postad den

Det är så hemskt att det finns folk som verkligen tror att man vill hitta på saker och sådant för att få ens blogg större. Tror dem inte att man prioriterar livet framför en blogg. Så viktigt är inte sociala medier och bloggar men tydligen tror folk det.

Så klart hade du velat veta om din graviditet som alla andra 9 månader innan. Men nu blev det såhär och det viktigaste nu är att Tuva-Li mår bra, att du mår bra och att din familj stöttar er.

Försök att låta det rinna av dig - vi är många som står på din sida <3

Gina

Kommentar postad den

Låter mest att dom är grymt avundsjuka för att du har fått en sån fin dotter! Hoppas ni har det bra! kram <3

Annika

Kommentar postad den

skit i alla elaka kommentarer. De vet inget alls om dig och kan inte döma dig. Blir så trött på sånt hat.
Försök ignorera. Lägg inte energin på dessa människor. Njut och lägg energin på din söta bebis.
Grattis!!

Annika

Kommentar postad den

skit i alla elaka kommentarer. De vet inget alls om dig och kan inte döma dig. Blir så trött på sånt hat.
Försök ignorera. Lägg inte energin på dessa människor. Njut och lägg energin på din söta bebis.
Grattis!!

Helena

Kommentar postad den

Såg nyss reportaget om dig på HD och önskar dig all lycka med dottern. Även om det är lättare sagt än gjort så försök att låta bli att läs idioters kommentarer utan välj bort dom och fokusera på oss som gläds med dig istället :)

Lotta

Kommentar postad den

Grattis till den fina flickan !
Nu är du så rik och värdefull , tänk vilken ära det är att få bli någons förälder . Ett förhållande i evighet ....
Var stolt och lycklig !

Mindy

Kommentar postad den

Stort grattis till dig, vilken fantastisk överraskning. Välkommen till världen Tuva-Li! Försök att inte ta åt av vad alla elaka människor skriver. Det är ju inte första gången man hör om kvinnor som inte märkt av att dom är gravida så det är inget konstigt med det. Alla får inte typiska gravidsymptom. Jag hade varken illamående eller cravings så det är ju inget måste som många verkar tro. Kram till er 💖

Månkan

Kommentar postad den

Hej vilken fantastisk historia, och sett från min franska horisont, låter det helt otroligt att det kan gå till som det gjorde för dej och alla taskiga kommentarer som du skriver om låter också otroligt. Men jag tror att du kommer att få det finfin med din lilla dotter. Vilken gåva du fått, men också a ansvar för ett nytt liv som ska växa upp. Och vill du slippa den svenska avundsjukan som jag tror de taskiga kommentarer kommer ur, resa till södra Europa och bo ett par månader. Nått mer trist än sura och tvära svenskar finns inte !!!

Månkan

Kommentar postad den

Hej vilken fantastisk historia, och sett från min franska horisont, låter det helt otroligt att det kan gå till som det gjorde för dej och alla taskiga kommentarer som du skriver om låter också otroligt. Men jag tror att du kommer att få det finfin med din lilla dotter. Vilken gåva du fått, men också a ansvar för ett nytt liv som ska växa upp. Och vill du slippa den svenska avundsjukan som jag tror de taskiga kommentarer kommer ur, resa till södra Europa och bo ett par månader. Nått mer trist än sura och tvära svenskar finns inte !!!

Loella

Kommentar postad den

Du har fått ett litet mirakel..njut i fulla drag av din underbara lilla dotter❤
Strunta i alla ointelligenta människor därute. .kram

Louise

Kommentar postad den

Hej, grattis, vilken superkvinna du är som hanterar det här så fint. Landar du i en svacka så tillåt dig det, du är inte mer än människa. De där nättrollen - som man känner sig själv känner man andra... Själv gick jag upp 6 kg under mina graviditeter och det syntes knappt så jag hyser all respekt för dig.
Hatten av för din uppriktighet och må trollen skämmas riktigt riktigt mycket. Hon är förresten bedårande söt din Tuva-Li :) ta hand om er!

Annette

Kommentar postad den

Har inte följt dig tidigare och tycker att det är riktigt tråkigt att människor skriver hemska saker till en person som de inte känner och som precis varit med en omtumlande och helt fantastisk "händelse".
Ett stort lycka till!

Stina

Kommentar postad den

Hej
Grattis till din lilla tösabit hon är jättefin.

Stina

Kommentar postad den

Hej
Grattis till din lilla tösabit hon är jättefin.

sanne

Kommentar postad den

Hej ja känner inte Heller dig men du ha en kanon fin dotter som ja med dig med träffa live ja ha läst din blogg as fin dotter .helt perfekt som barn ska vara .ja don mat ser verkligen god ut .ja är ej så bra på göra goda maträtter ?men man få inspiration när man ser all goda mat du ha ätit .ja sjukhus mat är ju ju ingen hit ju .ja tuva Li fint namn ju en som ja följer med på instagram hennes dotter heter de med . Kram ta hand o m varandra

Johanna

Kommentar postad den

Lägg inte din energi på folk som inte kan glädjas åt andra. Dom sitter väl bakom sina skärmar och kritiserar andra, för att dom själv ska försöka må bättre..
Jag tycker din lilla tös är jättekär och jag önskar er all lycka.

Svar: Tusen tack <3
Sofia Werlin

Julia

Kommentar postad den

Alltså vilken söt liten tös!!!! Stort grattis!

Svar: Tack!
Sofia Werlin

smulan

Kommentar postad den

Vi känner inte varandra. Jag vill bara skicka massor med lycka till med lilla godingen. Du ska strunta ialla människor som skriver negativt. Må så bra i livet och NJUUT AV TUVA-LI.

Svar: Tusen tack <3
Sofia Werlin

smulan

Kommentar postad den

Vi känner inte varandra. Jag vill bara skicka massor med lycka till med lilla godingen. Du ska strunta ialla människor som skriver negativt. Må så bra i livet och NJUUT AV TUVA-LI.

Jenny

Kommentar postad den

Njut av ditt liv och lilla underverk, strunta i det där avundsjuka människorna som förmodligen mår väldigt dåligt. Vet inte annars varför man är obefogat elak mot någon, dessutom skyddad bakom en skärm. Det är så fegt!
Du däremot, verkar väldigt modig! Ville bara skicka lite värme och önska dig all lycka och välgång, samt hoppas att ni får ett underbart liv tillsammans, du och Tuva-Li.

Svar: Tusen tack
Sofia Werlin

jossan

Kommentar postad den

Man ska aldrig hålla tyst om att folk skriver elaka kommentarer etc. för varför skulle du? Folk bli utsatta för sånt här varje dag. Om de bara var lättare att få tag på! Fy för näthat!

Du kommer bli en grym mamma, eller är. Ska bli spännande att följa dig och lillan! Alla lycka till er!

FIA

Kommentar postad den

Jag kom in på din instagram av en slump o sen sökte jag mig vidare in på din blogg och blev så berörd av din historia, så mäktigt att kroppen kunnat skapa ditt lilla mirakel utan din vetskap, visst är det väl fantastiskt ❤️ Jag blev själv mamma till en liten tjej för 9månader sen och ser fram emot att följa dig o din dotter via instagram o blogg, Kram ❤️

Svar: Tusen tack <3
Sofia Werlin

anna

Kommentar postad den

Grattis till en fiin dotter! Jag kan inte ens föreställa vilken chock och omställning. Min son kom till världen nåfra veckor för tidigt och det var en chock i sig att han inte "passade" i schemat och allt ställdes på ända!

Ta emot all hjälp du kan få och var tacksam för de riktiga vännerna som finns!

Svar: Tusen tack <3
Sofia Werlin

Anonym

Kommentar postad den

Klart det är någon från Skägg och singel gruppen på Facebook som är pappan. Så många inlägg som du har slängt upp där.

Svar: Ursäkta?
Så bara för att jag har varit med i skägg och singel, MÅSTE någon därifrån vara pappan? Det var det dummaste jag har hört faktiskt.
Sofia Werlin

foreverdarkness.blogg.se

Kommentar postad den

Var stark & försök att inte bry dej om de elaka kommentarerna!
Ledsen att du inte fick uppleva själva graviditeten men nu har du fått en underbar dotter.
Njut av livet som nybliven mamma!
All styrka till dej! <3

Svar: Tusen tack <3
Sofia Werlin

Åsa

Kommentar postad den

WOW!!! Jag tycker detta är jättehäftigt. Men förstår dig till fullo att du hade velat haft lite mer tid till förbreda dig på att bli mamma. Önskar er lycka till och hoppas att du nästa gång får chansen att njuta av din graviditet :) Kram

Rebecca

Kommentar postad den

Vad hemskt och läsa lider med dig. Men dem som vet mera om graviditet vet att man inte får åka med flygbolagen efter v22 tror jag det är! All lycka till er i framtiden!

Cissi

Kommentar postad den

Finns folk för allt... Bry dig inte. Stäng av och boa in dig med din lilla söta dotter, även om det är lättare sagt än gjort

Elin

Kommentar postad den

Finns folk till allt tyvärr...Det är och försöka att inte bry sig! Men det är ju lättare sagt än gjort.. :)
Grattis till Tuva-Li.. en otrolig fin liten tjej du har fått. :)
Och lycka till med den lilla! :)

Svar: Tack så mycket!
Sofia Werlin

Ulla

Kommentar postad den

Hittade din blogg när jag googlade runt idag
Det är inte så ovanligt som man kan tro.
Måste ha blivit en riktig chock för dig.
Men vad skönt att allt gick bra

Svar: tack så mycket ☺️
Sofia Werlin

Kommentera här