Torsdag och förberedelser!

God morgon på Er! Hoppas att er torsdagsmorgon började bra och att dag blir fortsatt bra..

Sovmorgon idag med! Jag kan inte klaga, den där extra halvtimmen varje morgon är väldigt skön att få. Man får en helt annan energi om dagarna och Tuva-Li är framförallt piggare om dagarna. Hon vilar även mindre på dagarna, både på gott och ont. Ibland när hon är jättetrött kommer hon inte till ro, oavsett hur länge man försöker få henne till att somna.

Men samtidigt är det bra att hon vilar mindre, blir lättare att komma in i rutinerna som förskolan har sen när det är dags för inskolning. Tanken är att hon ska skolas in i januari, men än har jag inte fått svar på min ansökan, men det kommer förhoppningsvis.

Om lite mer än 15 timmar, så har jag en liten busig ettåring här hemma! Helt galet att jag gick till jobb som vanligt efter min semester och dagen slutade helt annorlunda för snart ett år sen..

Jag har skrivit en liten resumé om vad som hände den 7 oktober 2015, en resumé som kommer att komma upp under morgondagen. Blev känslosam när jag skrev den, blev känslosam när jag läste igenom den och jag blir känslosam när jag tänker på att jag har fått vara mamma ett helt år redan till världens bästa lilla tjej. Så ni får läsa min lilla resumé imorgon och jag hoppas att Ni gillar den!

Ska förbereda lite här hemma inför morgondagen tänkte jag! Ska packa ner all dekoration, servetter, dukar med mera som ska med till lokalen. Köttet tar jag fram ikväll, så har det tinat lagom till imorgon i kylen, steker upp allt kött och gör alla grönsakerna i lokalen. Funderar på om vi ska sova över hos mormor i Påarp redan från fredag, lokalen får jag på eftermiddagen och jag vet inte hur lång tid det tar att fixa med allt. Sen ska vi ut där på lördagen igen, då kan jag lika gärna sova över och slippa stressen på lördagen.

Imorgon ska dekorationen till tårtan hämtas och jag måste även inom city gross eller maxi för att köpa "tårtbrädor". Ska göra fyrkantiga tårtor och den mindre tårtan ska stå uppe på den större, så måste man ha något stabilt som den kan stå på. Vet att man kan köpa det nere på Maxi, från deras bageri.

Nu blir det frukost för min del, svara på era kommentarer och sedan mysa vidare med loppan här hemma! Ha en fortsatt fin torsdag så hörs vi lite senare. Kram på Er 🌸

(Glöm inte bort att gilla inlägget med hjälp av hjärtat!)

/ Sofia Werlin

Kommentarer

Malin

Kommentar postad den

Alltså hon e ju så underbar ❤️ Ska bli intressant å läsa imorgon!!

Svar: Tusen tack fina du! 😘😍
Sofia Werlin

Alice

Kommentar postad den

Åh nu är hon stora tjejen snart 😍

Svar: Jaa 😩. Tiden går så galet fort 🌸
Sofia Werlin

Mallan

Kommentar postad den

Men gud vilken söt bild! :)

Svar: Tusen tack! 🌸😘
Sofia Werlin

Kommentera här