Tisdag och en lugn sådan!

God morgon fina Ni! Hoppas att Er tisdag har börjat bra och att ni har fint väder hos er, trots kylan!

Jag vaknade klockan sju imorse, Tuva-Li sov till lite i åtta. Skönt att hon sover bättre nu, tror det är en kombination av att det är mörkare ute samt att hon faktiskt sover bättre på vällingen som jag har börjat ge henne! I vilket fall så är jag nöjd, dels för att hennes sömn blev rubbad när hon vaknade till och från men även för att jag får sova ut ordentligt, tänk vad små små saker kan göra skillnad för en.

Idag har vi inget speciellt planerat! Vi ska ut till mamma/mormor sen ett tag i eftermiddag och hjälpa henne med en sak. Så vår tisdag blir relativt lugn och skön, slipper vi regnet idag ska vi försöka ta oss ut till lekplatsen ett tag. Så svårt hur man ska klä det små nu men jag brukar säga - fryser jag lär Tuva-Li frysa.

Tuva-Li leker med sina saker på rummet och jag passar på att uppdatera här samt svarar på era kommentarer..

Så roligt att se henne på sitt rum och hur hon går och klappar på både sin hoppekossa och gunglamm som hon fick i födelsedagspresent. Min fina lilla skatt!

Skönt att hon faktiskt leker inne på sitt rum också! Hennes spis som hon fick i födelsedagspresent med satte jag ut i köket och den står hon vid ofta, speciellt när jag står vid spisen och ordnar middagen. Då ska hon också laga mat och hon kommer ofta med sina kastruller så jag ska smaka.

Ska köpa lite leksaksmat så hon kan använda det vid spisen och även leka med det när hon inte är vid sin spis. Jag vill ju gärna ha träleksaker till henne men i denna åldern känns det säkrast med något annat material, så man inte får en hård leksak i ansiktet.

Passar på att påminna Er fina läsare om att rösta inne på Besökstoppen samt om lite annat..

Jag har chansen att bli veckans blogg på Besökstoppen men dä krävs det att Ni röstar på mig en gång per dygn! Klicka •H Ä R• för att komma till hemsidan, röstningen hittar Ni i den högra menyn. Väljer Ni att rösta, skriv då en kommentar, så blir ni länkade efter avslutad omröstning - även om jag inte vinner.

Påminner Er även om att rösta på månadens blogg - november genom att klicka •H Ä R•. Den röstningen pågår till den 31 oktober 23:59! Så rösta på bloggen som du tycker ska synas i min blogg under novembermånad.

Glöm inte heller bort att tävla i tävlingen som just nu pågår här i bloggen! Klicka •H Ä R• för att komma till den..

Nu ska jag äta lite frukost medan Tuva-Li leker! Bäst att passa på innan hon vill vila lite, dock blir det inte så mycket vila mer under dagarna. Max trettio minuter åt gången. Uppdaterar lite senare, då med del fyra på svaren från frågestunden. Kram på Er 🌸

Gilla gärna inlägget - tryck på ❤️

/ Sofia Werlin

Kommentarer

Alice

Kommentar postad den

Men vad skönt att hon sover så länge, vi går upp 6-7 varje dag 😴

Svar: Vet hur det är! Hade dem tiderna med uppvak i somras 😴.
Nu somnar hon mellan 19:30-20:00 och vaknar mellan 07:30-08:00🌸
Sofia Werlin

Emelie Andersson

Kommentar postad den

älskar bilden! :)
så härligt med en lugn tisdag, det behövs :)

Svar: Tack!
Ja skönt med lugna dagar 🌸
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Vad kul att hon uppskattar sitt rum och att hon leker med spisen när du lagar mat haha :)

Svar: Ja visst är det ;) :)

Svar: Jaa så himla sött 😍🌸
Sofia Werlin

Dixi Wonderland

Kommentar postad den

Sitter också och äter frukost :P

Svar: Mysigt 😘🌸
Sofia Werlin

Lillgarden

Kommentar postad den

Kul när dom går runt själva och liksom grejjar med sina saker.
Lucas han kasar fram på rumpan här och liksom kollar runt. Först tittar han till kattmaten, sen under bordet och ett tu tre så är han på väg bort till dom storas lekrum.

Svar: Haha kattmaten är intressant 😂.
Tuva-Li brukar vara på kattmaten hos sin mormor och moffe 🙈
Sofia Werlin

Kommentera här