Tisdag och en fin höstdag!

Hej på Er denna fina höstdag! En kylig sådan men solen är framme och hur skönt är inte det.

Idag är det en himla fin höstdag ute, kallt men solen är framme och värme på. Denna typen av höstdagar gillar jag, hellre lite kyligt och sol framme är kyligt och en massa regn. Sen är det klart att det är mysigt med regn också, för då kan man mysa inne med en massa tända ljus.

Idag har vi en lugn dag framför oss! Ska hämta min lillasyster i skolan vid tretiden och köra ut till Åstorp ett tag. Funderar på om man vågar handla grönsakerna idag eller inte inför lördagen. Hade varit himla smidigt att ta det idag när vi ändå är på det hållet, men får se! Fyra dagar till kalaset och eftersom det kommer ligga i kylen tills dess borde det klara sig känner jag rent spontant - hur hade ni gjort?

Veckorna går så oroligt fort! Denna veckan lär säkert flyga fram bara för man har en massa att göra..

Mormor får lokalen på fredageftermiddag, så då blir det dit för att duka, förbereda all mat och tårtan ska göras. Hade kunnat ha det hemma, men sitta trångt är inte det trevligaste och jag vill gärna att folk ska kunna röra sig fritt, trots att vi bor i en stor trea.

På fredag ska jag även hämta figurerna till Tuva-Li's tårta! Ska bli spännnade att se dem, dem är jag inte nervösa över, jag är mer nervös över att jag ska göra tårtan själv. Jag har dock gjort tårtor förr, men då var dem runda och denna gången ska jag göra fyrkantiga, men det kommer nog gå bra - gäller att vara positiv i detta läget. Skrev till Jennie som jag känner och frågade vad jag skulle fodra/spackla tårtan med och hon rekommenderade glasscreme. Så det passar i alla fall med övriga smaker på tårtan som är päron- och choklad. Är glad att hon inte skrev smörkräm - för det är något jag inte gillar!

Måste även tacka för alla era bra frågor i min frågestund som Ni hittar i inlägget under detta!

Ska bli himla roligt att få svara dem under söndagen/måndagen. När svaren kommer upp beror lite på hur snabbt vi blir klara med städningen av lokalen på söndagen och om vi inte har annat planerat den dagen. Tror dock att det blir en lugn söndag efter kalaset men det kan man aldrig veta.

Glöm inte heller bort att rösta på din favorit bland de tävlande i månadens blogg! Ni hittar röstningen ~ h ä r ~ och man kan rösta en gång per dygn! Så passa på att ge din favorit din röst!

Nu ska jag fixa lite här hemma medan loppan sover! Glöm inte bort att ställa både era frågor och rösta på er favorit. Ha en fin tisdagsförmiddag så hörs vi lite senare igen. Kram på Er 🌸

 
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Johanna Utterberg

Kommentar postad den

Jag tror att grönsakerna absolut klarar sig till lördag! :) Så härligt när solen skiner även om det börjar bli väldigt kyligt nu. :-*

Svar: ja men det tror jag också att dem gör! Dem ligger ju ute i butik ett tag utan konstigheter 🌸
Sofia Werlin

Alice

Kommentar postad den

Handla på! Det kommer klara sig 😚

Svar: ja jag kör och handlar det idag, så slipper jag stressa senare i veckan 🌸
Sofia Werlin

Fröken Rödlök

Kommentar postad den

Vad för figurer skall det vara på tårtan? Blir spännande att se för jag hoppas du visar sen!

Hej!
Jag har en Liebster Award till dig i min blogg. Vill du anta den blir jag glad, men absolut inget krav såklart. Säg gärna till om du gjort den så jag kan läsa dina svar!
kram på dig!

Svar: Vill hålla det lite hemligt ett tag till, vet att släkt och vänner läser bloggen! ☺️😉.
Tack för utmaningen, kommer göra den senare i veckan :)
Sofia Werlin

Marie

Kommentar postad den

Grönsakar blir ju snabbt dåliga tycker jag, samt så söta bild

ja jättehärlig höstdag

Svar: Det är så svårt med grönsaker! Har dock en "sval" i kylen där grönsakerna håller sig himla bra. Får se om jag tar det idag eller senare i veckan 😬
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Hoppas ni haft en bra dag gumman 🌸

Svar: Vår dag har varit himla lugn och skön 💕
Sofia Werlin

Kommentera här