Sovmorgon och ännu en fin höstdag!

God morgon på Er! Idag fick jag minsann sovmorgon till kvart över åtta, då slog Tuva-Li upp sina ögon och började hoppa på mig..

Vet inte om det är för att det är mörkare ute längre, att hon sover bättre på vällingen (äntligen dricker hon det) eller om det faktiskt är en kombination av båda delarna - jag gissar på det sistnämnda. Innan har hon endast druckit ersättning om kvällarna, då har hon sovit oroligt under hela natten. Men sen jag övergick till välling, så har hon sovit lugnt hela natten.

Inget mig emot, för det rubbar både hennes sömn och min sömn med små uppvak under hela natten. Nu har hon precis fått i sig sitt morgonmål och röjer runt som en virvelvind med sina saker här i vardagsrummet.

Idag är det ännu en fin höstdag! Kall men otroligt fin, började faktiskt med mössa på Tuva-Li igår när vi skulle köra hemifrån..

Jag ska leta fram min sen en dag, än fryser jag inte om mina öron. Men jag vill inte att Tuva-Li ska få öroninflammation och allt, så mössa är då ett säkert val. Har beställt både en mössa och en tubhalsduk till henne av Frida (@fridas_sy på instagram) som kommer om någon vecka. Hon syr så himla fina saker och jag har redan ett par leggings och en klänning från henne.

Skadar aldrig att ha några mössor att välja mellan! De måste ju tvättas med jämna mellanrum. Hon fick en söt mössa av sin mormor igår från Newbie - behöver jag nämna att jag älskar Newbie?

Lunchmöte på Väla idag! Ska även gå inom KappAhl och Newbie, är med en i en grupp på Facebook där man kan erbjuda köphjälp..

Jag tycker att det är toppen för inte alltid ens storlek finns hemma i butik men den finns kanske på andra ställen. Så idag ska jag kolla på två saker till två olika personer. Bara roligt att kunna erbjuda hjälp och man slipper att ligga ute med pengarna, då det ska swishas direkt om de vill ha plaggen.

Vid ett blir det lunchmöte och jag ska inte glömma att packa ner sakerna som ska med till det. Lika bra att packa skötväskan innan vi ska köra så jag får med allt, alltid en risk att man råkar glömma något - så som Tuva-Li's vattenflaska brukar vara standarsaken att glömma.

Nu ska jag äta lite frukost medan Tuva-Li leker så fint. Uppdaterar lite senare igen och glöm inte bort att rösta på din favorit i månadens blogg ~ h ä r ~ och ställ gärna era frågor i min frågestund ~ h ä r ~. Kram på Er 🌸

 
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Sara Ekman

Kommentar postad den

skönt med lite sovmorgon :)

Svar: Verkligen skönt med lite sovmorgon ☺️🙈
Sofia Werlin

www.nouw.com/misstyslife

Kommentar postad den

Skönt med sovmorgon 😊

Svar: Verkligen jätteskönt ☺️
Sofia Werlin

Malin

Kommentar postad den

Skönt å få sova ut ibland! Här vaknade barnen 06.30 ^^

Svar: oh tidig morgon, hoppas att ni har fått lite vila under dagen 🌸
Sofia Werlin

Terese

Kommentar postad den

Men vilken liten prinsessa!

sv: Ja verkligen superbra!
Det är en ganska stor förändring att börja blogga här än och blogga på blogg.se, jag tycker om båda portalerna men tycker att det händer lite mer här :)
Kram

Svar: Tack! 😘
Och tack för att du svarade på mina frågor ang byte ☺️
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Skönt med sovmorgon 😊 Längtar tills på lördag när jag får det 😉😂😍

Fröken Rödlök

Kommentar postad den

Men å vad fin grej att göra, det där med köphjälp! =)

Svar: Ja :). Kan man och ändå ska in i butikerna så hjälper jag gärna till :D
Sofia Werlin

Nicole

Kommentar postad den

Skönt med sovmorgon!

Svar: Verkligen jätteskönt! 😍
Sofia Werlin

Erika

Kommentar postad den

Så skönt att hon sover längre om morgnarna :)

Svar: Ja skönt med lite längre sömn! Även om det så bara är 20 minuter längre 🌸
Sofia Werlin

Kommentera här