Söndagsmys och känslomässigt dränerad..

God förmiddag på Er! Hoppas att Ni har haft en mysig söndagsmorgon hittills. Tuva-Li vilar och jag tar lite egentid i soffan..

Fick sova hela natten, behövdes jag kan meddela då sömnen mellan fredag och lördag mer eller mindre var obefintlig. Tandvärken är mycket bättre men är öm i käken. Dessa dumma visdomständer som ska bråka och ha sig. Bokar ingen tandläkartid för den har inte kommit upp än men fortsätter det med tandvärk får jag givetvis göra det.

Ska strax fixa till lite här hemma! Vid två kommer två tjejkompisar på besök. Jag och Tuva-Li tog en promenad innan och passade på att gå inom Willys för att handla hem både kaffe och till efterrätten. Blir inte helt LCHF-vänligt idag men ibland får man unna sig. Jag har varit duktig att kämpa borta strax över sexton kilo, så lite efterrätt idag skadar inte. Kommer bilder och recept sen här i bloggen när den är gjord och är färdig.

Igår la jag bloggen åt sidan och även alla era kommentarer efter mitt inlägg där jag svarade på den anonyma kommentaren..

Jag förstår att folk är nyfikna, speciellt när jag aldrig nämner något om hennes pappa! Men samtidigt känner jag att nämner jag inte Tuva-Li's pappa, så finns där kanske en anledning till det.

Givetvis kan här vara nya läsare som inte är så insatta i allt och vad jag tidigare har skrivit. Men ögnar man igenom inlägg lite snabbt här i bloggen så får man ändå en liten bild om att jag aldrig skriver om Tuva-Li's pappa.

Jag länkade mitt inlägg i grupper som jag alltid länkar mina blogginlägg i! Genast började kommentarer som att "du har valt att skriva om Tuva-Li öppet, då man får ta denna typen av frågor kommer upp", "går man ut med det offentligt får ma än tåla den typen av frågor".

Ja min förlossning var annorlunda! Jag har valt att gå ut med det i min blogg att jag har fått barn, ska jag dölja Tuva-Li? Jag har valt att ställa upp på intervjuer om just detta, för jag vet hur mycket skit folk snackar rent ut sagt.

Folk i min närhet har sagt till grannar där jag bodde innan att jag inte skulle veta vem Tuva-Li's pappa är, att jag hemlighöll min graviditet för alla för att få fler läsare på bloggen - på riktigt? Tror folk att jag är ute efter ett kändisskap via bloggen så mycket att jag utsätter både mig själv och mitt ofödda barn för en stor fara genom att åka ner till Rhodos 10 dagar! innan hon ska födas?

Jag måste sätta ner foten någon gång och jag valde att göra det igår! Det var ingen ny läsare som kommenterade igår, denna frågan har kommit från samma IP-nummer inte bara en gång tidigare utan tio gånger tidigare.

Igår blev jag känslomässigt dränerad! Jag vill gå vidare och jag vill slippa få denna typen av frågor om och om igen. Att höra och läsa att man får ta det för man är "offentlig" är inte okej!

Varför ska vi som väljer att skriva om våra liv öppet få så mycket skit? Vi är inte annorlunda bara för att vi sitter och skriver vid en skärm, vi har precis lika mycket känslor inom oss som tar skada! Vi har inte två personligheter bara för att vi bloggar.

 
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Anna

Kommentar postad den

Kram <3

Svar: Kramar 💕💕
Sofia Werlin

Kattis

Kommentar postad den

Mysigt med fikabesök idag iaf och jag tycker det var bra att du är tydlig. Det är helt upp till dig vad du vill skriva om och har ingen skyldighet till nån att skriva om något annat! Kram

Svar: Tack 💕🌸
Sofia Werlin

Sandra

Kommentar postad den

Kramar!

Svar: Tack! 🌸💕
Sofia Werlin

Heléna

Kommentar postad den

Kram <3

Du skrev förut om att du ville ha tvådelade pyjamaser, hittade en supersöt i storl 80 på Zara här http://www.zara.com/se/sv/barn/baby-flicka-%7C-3-m%C3%A5nader---4-%C3%A5r/pyjamas--bodies-och-haklappar/tv%C3%A5delad-pyjamas-med-enh%C3%B6rningtryck-c296001p3646434.html

Svar: Åh tusen tack för tipset! Inte alls tänkt på Zara 😍
Sofia Werlin

Amanda

Kommentar postad den

Usch, visdomständer är inte roliga! :(

Svar: Nää fy 😬.
Onödigaste tänderna som kommer upp :(
Sofia Werlin

Anni

Kommentar postad den

Självklart har man inte rätt att skriva vad som helst till folk som bloggar. Men idioter finns överallt i samhället, alla tänker inte lika här i världen och ofta är det folk som mår dåligt själva som beter sig illa mot andra. Men kan faktisk stämma in i att detta är något som man som bloggare får vara medveten om och "ta". Jag skulle personligen aldrig välja att visa bilder på min dotter i en offentlig blogg just för att man är så utsatt när man är offentlig. Och min dotter har heller inte möjlighet att välja om detta är något hon vill eller inte!
Menar inte detta som kritik mot dig,( tycker du verkar vara en fantastisk mamma) men vill visa på att det här är en rätt komplicerad fråga.
Samtidigt läser jag ju bloggar om barn eftersom jag tycker det är intressant, så då kanske jag är "medskyldig" till att dessa bloggar finns.
Ett alternativ kke är en lösenordsskyddad blogg?

Svar: Absolut men samtidigt får man tänka lite på vad man skriver till folk. Jag brukar oftast säga att och tänka innan jag väljer att skriva något om jag hade velat höra det själv om jag hade varit i en viss situation 🌸
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Stå på dig gumman! Det är upp till dig <3 Bara för att du är en offentlig människa så förtjänar du verkligen inte en massa skit och en massa påhopp!! <3

Svar: Tack gumman! :D
hahahahah nej, han sa att det är sista gången han försöker hitta en jacka på dam avdelningen hahahahaahhaha

Svar: Tack vännen! 💕🌸
Sofia Werlin

Sofie

Kommentar postad den

💜💜

Kommentera här