Simmat och förvirrad mamma!

Nyss hemkomna från dagens babysim! Liten skara idag också, men rätt skönt att ha bra med plats att röra sig på i poolen.

Tuva-Li har precis fått lite välling och slumrade precis till i min famn. Inte lätt att plaska, hoppa från kanten, dyka och åka rutschkana rakt ner i vattnet. Ska försöka lägga över henne i sin säng när hon har somnat till ordentligt så jag kan fixa lite här hemma. Ska ta en omgång till att leta efter kameran, börjar tro att här spökar här hemma. Lite surt för där är jättemånga bilder från Rhodos som jag inte har hunnit gå igenom och även bilder från när Tuva-Li var nyfödd.

Nä men helt ärligt så blir jag lite rädd över hur förvirrad jag har blivit sen Tuva-Li föddes. Någon annan med barn som känner igen sig? Jag blir rädd för mig själv..

Oavsett om kameran kommer fram eller inte idag så får jag ändå lägga mitt lilla projekt på is! Det blåser alldeles för mycket för att det ska bli bra bilder och sjuka vill vi inte bli..

Får hoppas på en lite lugnare vecka så man kan gå ut och fixa min lilla idé tills dess hoppas jag att kameran behagar att dyka upp. Hädanefter ska jag skriva upp var jag lägger alla saker, men då lär jag väl inte hitta var jag skrev upp det - anteckningarna på mobilen är en bra plats om inget annat.

När Tuva-Li har vaknat så ska vi köra ut till Anna i Hyllinge och hämta gummistövlarna jag köpt av henne till Tuva-Li. Så svårt att hitta i mindre storlek men ibland har man tur att vänner och bekanta har barn som har haft de storlekarna.

Nu ska jag försöka flytta över Tuva-Li till spjälsängen! Sen ska jag leta kamera och fixa lite innan vi ska iväg. Uppdaterar senare igen. Kram så länge 🌸

/ Sofia Werlin

Kommentarer

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

I mobilen eller en lapp på kylskåpet 😉😂

Svar: Känns säkrast med mobilen då haha
Sofia Werlin

Marina

Kommentar postad den

Ja den där babysimkoman är välkommen för föräldrarna ;-) Så tokigt med kameran :-/ antar att du försökt med hela "jag vet att jag hade den när"-grejen? Hoppas du hittar den!

Svar: Ja tycker att jag har klurat ut allt 😩
Sofia Werlin

Lillgarden

Kommentar postad den

Jag glömmer fan saker hela tiden. Försöker skriva upp men glömmer man skriva upp så är det svårt att minnas haha...
Gör vecko lista till mig och barnen så vi vet när låneböcker ska lämnas i skolan och det är gympa och sånt.
Men sen ibaldn glömmer jag skriva upp vissa saker och då är det svårt att komma ihåg...

Kommentera här