Nej, nej och nej!

Alltså... Var ska jag börja? Jag förstår att det är jätteintressant att försöka få reda på vem som är Tuva-Li's pappa, men vad har Du som person för nytta av det?

Jag fick denna kommentaren precis:

För det första - varför vara anonym? Stå för din fråga du har ställt och du är ALDRIG anonym på nätet. Man kan alltid få reda på information via ett IP-nummer.

För det andra - varför skulle det vara intressant för DIG att veta vem Tuva-Li's pappa är? Vad har du för nöje av att få den informationen? Jag har alltid sagt att hon har en pappa som har valt att inte finnas i hennes liv. Det är hans val och bara för han har gjort det valet, tänker inte jag hänga ut honom här i bloggen.

Det är inte bara här i bloggen jag får frågor om hennes pappa! Jag får frågor av vänner och bekanta, som så gärna vill se bilder på honom! Alltså... NEJ! Varför ska ni se en bild på hennes pappa? Vad har folk ut av det? Varför ska jag ägna min tid åt att leta fram bilder på honom för att DU vill se? Det finns ingen som helst mening med det.

Jag må låta bitchig och irriterad! Men jag har ingen förståelse för varför man vill veta hur hennes pappa ser ut eller hur han är som person!

E D I T 20:45:

Gått igenom mina tidigare kommentarer med ungefär samma fråga om personen som skrev idag har tidigare kommenterat och velat veta, IP-numret är detsamma och det går till någon i Hallands län!

Jag kan ta att folk är nyfikna men när samma person stället nästintill samma fråga, med jämna mellanrum måste jag sätta ner foten.

/ Sofia Werlin

Kommentarer

sandra

Kommentar postad den

Heja dig, klart du inte ska dela med dig om det är en person som valt att inte finnas i era liv!

Svar: Nä lite så känner jag med! Eftersom jag aldrig nämner hennes pappa heller så förstår jag inte varför man måste fråga..
Men sen tycker tyvärr vissa att jag är offentlig och har valt att skriva om Tuva-Li, så då får jag tåla det..
Sofia Werlin

Anna

Kommentar postad den

Vad har andra med honom att göra?!?!? Nyfikna människor!! Du har ju klar gjort att du inte kommer "hänga" ut honom. Huvudsaken är att du och Tuva-Li vet vem han är. Och att han vet att hon existerar.

Kram och kärlek mina flickor

Svar: Nä lite så känner jag med! Eftersom jag aldrig nämner hennes pappa heller så förstår jag inte varför man måste fråga..
Men sen tycker tyvärr vissa att jag är offentlig och har valt att skriva om Tuva-Li, så då får jag tåla det..
Kram älskade du 💕🌸
Sofia Werlin

Frida

Kommentar postad den

Jag tror nödvändigtvis inte frågeställaren ville veta vem som är pappan, utan snarare vilka omständigheter som lett till er familjesituation. Varför han valde som han valde, till exempel. Du kanske finner det lika provocerande oavsett, men folk är nyfikna på det mesta. Det går liksom inte att komma runt. Personligen tyckte jag frågan var väldigt oskyldigt ställd, men förstår att det blir mycket om människor ställer samma frågor runt omkring dig. Du har inget ansvar alls att svara nej, men du kanske förstår varför människor som läser din blogg kan vara nyfikna? Äsch, vad vet jag. Hoppas du har en bra dag oavsett :)

Svar: Klart att folk är nyfikna! Men eftersom jag aldrig nämner Tuva-Li's pappa i andra inlägg så känner jag att där inte finns någon anledning till att fråga.. Kunde lika väl varit så att han inte finns i hennes liv pga andra tråkiga omständigheter..
Sofia Werlin

FrökenTV, bloggen om tv och film

Kommentar postad den

den som frågade det gjorde det väl säkert för att hen gillar din blogg och vill veta mer liksom :)

Svar: Så kan det absolut vara! Men det är inte första gången denna "anonyma" ställer denna typen av fråga tyvärr..
Sofia Werlin

mammatillmirakel.blogg.se

Kommentar postad den

Tycker liksom du att det är respektlöst. Folk har inte med allt att göra :)

Svar: Nä lite så känner jag med! Eftersom jag aldrig nämner hennes pappa heller så förstår jag inte varför man måste fråga..
Men sen tycker tyvärr vissa att jag är offentlig och har valt att skriva om Tuva-Li, så då får jag tåla det..
Sofia Werlin

Miss Tosse queen

Kommentar postad den

Det är enbart nyfikenhet och inte för att dem bryr sig tyvärr 😔🌸

Svar: nä känns ju lite som det bara är för att "snoka". Tyvärr många som inte ser något fel med att jag får dem frågorna då jag är "offentlig" 😔
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Svar: Ja snar är vi grannar! :D Sex dagar kvar! :D <3
Ja jag såg det här om morgonen med när jag gick där förbi :P

Tove Arvidsson

Kommentar postad den

Har veckans blogg på min blogg, vore kul om du ville delta :D

Linnea

Kommentar postad den

Ja just det, du är ju släkt med idol-rebecka <3
Hon var grym igår :p

Hm, vilket inlägg, tycker inte att man frågar sånna privata grejer.

Svar: Nä lite så känner jag med! Eftersom jag aldrig nämner hennes pappa heller så förstår jag inte varför man måste fråga..
Men sen tycker tyvärr vissa att jag är offentlig och har valt att skriva om Tuva-Li, så då får jag tåla det..
Sofia Werlin

Sofie

Kommentar postad den

Åh förstår att det måste vara frustrerande då 😔💕

Svar: Nä lite så känner jag med! Eftersom jag aldrig nämner hennes pappa heller så förstår jag inte varför man måste fråga..
Men sen tycker tyvärr vissa att jag är offentlig och har valt att skriva om Tuva-Li, så då får jag tåla det..
Sofia Werlin

Mia Forsberg

Kommentar postad den

Bra skrivet! Klart det är du själv som bestämmer om du ska skriva eller visa bild på honom. Om han inte är en del av barnets liv så tycker jag absolut inte att du behöver visa/berätta nått. :)

Ja jag älskar att lyssna på de där poddarna :D
Hoppas du får en bra lördag!

Svar: nä känns ju lite som det bara är för att "snoka". Tyvärr många som inte ser något fel med att jag får dem frågorna då jag är "offentlig" 😔
Sofia Werlin

linah

Kommentar postad den

förstår dig!

Emmamatildaa

Kommentar postad den

😤👊🏼

Kattis

Kommentar postad den

Jadu, tyvärr är folk väldigt nyfikna av sig och gillar "skvaller". Men bra att du är så tydlig med att du inte har något intresse av att prata eller skriva om honom, hoppas folk respekterar det!:)
sv: Grekisk mat är en av mina kärlekar här i livet!:D

Svar: nä känns ju lite som det bara är för att "snoka". Tyvärr många som inte ser något fel med att jag får dem frågorna då jag är "offentlig" 😔
Sofia Werlin

Carolina Thoor

Kommentar postad den

Tycker självklart att Tuva-Li ska få veta vem hennes pappa är. Oavsett om han vill vara delaktig eller så, men det tycker jag är viktigt för ett barn. För oss andra som varken känner Tuva-Li eller liknande, kan jag förstå dig även fast det är ju alltid ett intressant ämne. Bry dig bara inte så slutar folk att fråga! :)

Sv; tack ska du ha! Jodå, den här natten till idag blev grymt mycket bättre än vad det var torsdags-fredags natt. Och känner mig inte jätte mycket bättre, men bättre tack :)

Svar: Givetvis kommer Tuva-Li att få reda på vem hennes pappa är den dagen hon frågar om honom, men jag kommer aldrig skriva om det i bloggen för att folk är nyfikna och vill veta.
Sofia Werlin

NICOLE

Kommentar postad den

Hm , precis som du säger, varför skulle personen vilja veta detta? ;D Är det så intressant?
Nu är det ju du och du gör det bra! =) Det räcker att veta det :D

Svar: nä men känns ju lite som det bara är för att snoka. Tyvärr många som inte ser något fel med att jag får dem frågorna då jag är "offentlig" 😔
Sofia Werlin

Moa

Kommentar postad den

Att dina vänner och bekanta undrar över vem pappan är väll fn naturlig fråga och inget konstigt? Om man är tillsammans och bor ihop vet man ju naturligt vem han är osv inget konstigt. Det är väl roligt som vän att Jämföra likheter osv så jag må säg att det är konstigt att bli irriterad över.

Svar: Fast jag tycker inte att man frågar oavsett om man är bekata eller ej! Jag har sagt många gånger till även bekanta att jag inte kommer nämna något om hennes pappa eller visa bilder på honom när dem vill se 👍🏼.
Tycker att man får respektera det då ☺️
Sofia Werlin

Carolina Thoor

Kommentar postad den

Sv; härligt att du också håller med. Fast ibland kan det här vädret vara relativt mysigt. Eftersom att man kan sitta inne och tända ljus med gott samvete hehe ;)

Ja, precis. Det är min poäng med kommentaren. Även fast det är intressant för nyfikna personer, så är det inte något som angår alla. Så håll det för dig själv, hade inte heller berättat hur som helst, hur fritt som helst på bloggen. Oavsett om det vore pappa till mitt barn eller en gammal vän eller liknande :P

Malin

Kommentar postad den

Håller helt med dig! Tror bara det är någon som e nyfiken i en strut!

Svar: Nä lite så känner jag med! Eftersom jag aldrig nämner hennes pappa heller så förstår jag inte varför man måste fråga..
Men sen tycker tyvärr vissa att jag är offentlig och har valt att skriva om Tuva-Li, så då får jag tåla det..
Sofia Werlin

Miss Baby Peaches

Kommentar postad den

Så himla dumt! Sånt där har folk inte med att göra!

Svar: Nä lite så känner jag med! Eftersom jag aldrig nämner hennes pappa heller så förstår jag inte varför man måste fråga..
Men sen tycker tyvärr vissa att jag är offentlig och har valt att skriva om Tuva-Li, så då får jag tåla det..
Sofia Werlin

Malin

Kommentar postad den

Tyvärr är det så folk är, sjukt nyfikna i folks liv.. Det dem inte kan läsa sig till - i detta fall pappan - måste den fråga efter för att få veta det.. Men det är egentligen ingen mer än du, han och Tuva-Li som behöver veta det 🌸

Svar: Nä men lite av min tanke med! Det är mellan han och mig och Tuva-Li 💕
Sofia Werlin

Sofie - Livet på landet med tre små

Kommentar postad den

Helt och hållet ditt beslut och ingen annans!
Bara stå på dig där!

Svar: Tack! Förstår inte varför det är intressant att veta. Jag menar, de som lever med pappan får aldrig den frågan känns det som 😩😬
Sofia Werlin

Kommentera här