Måndagkväll, sprutor och tänder!

God kväll i höstkylan! Hoppas att Ni har haft en bra måndag idag och att Er kväll är mysig..

Har en gnällig liten Tuva-Li här ikväll! Varit mer eller mindre så sen vi kom hem från BVC. Jag gissar på att sprutorna bråkar lite, så nu har hon fått en alvedon supp och vällingen är på väg ner i magen. Får hoppas att hon sover gott inatt och att hon är piggare och gladare imorgon.

Blir en tidig morgon imorgon med! Klockan nio ska vi vara borta hos tandläkaren på Råå för Tuva-Li's första tandläkarbesök. Får hoppas det går bra och att hon inte biter tandhygienisten i fingrarna. Men förhoppningsvis är hon eller han vi ska till van vid barn. Vet inte alls vad dem gör på första tandläkarbesöket heller. Kollar kanske inte ens i munnen på de små - någon som vet vad de brukar göra på första besöket?

Resten av dagen blir nog lugn! Fortfarande inte hittat min kamera, så mitt fotoprojekt får ligga på hyllan ett tag till, vädret är inte heller det bästa..

Jag kan helt ärligt inte förstå var den har tagit vägen! Har inte använt den sen vi flyttade och jag har sett den för bara någon vecka sen men kan inte minnas var jag såg den. Helt galet att minnet kan svikta så mycket, har för mycket att tänka på och göra så då blir det väl att man trycker bort var man lägger saker och ting.

Får testa det där beprövade testet med sax och nycklar på fönsterkarmen! Tveksam till om det faktiskt fungerar men det skadar inte att testa. Hjälper den en att komma ihåg var saker och ting ligger så vore det toppen.

Tack till Er som röstade in i det sista hos Miss Tosse Queen. Jag lyckades bli en av de som blev veckans blogg!

Länkarna samt vem som vinner armbandet kommer upp i bloggen imorgon! Nu ikväll orkar jag inte starta datorn för att hålla på med länkar och så. När Tuva-Li har somnat tar jag lite egentid framför tv:n och Kockarnas kamp!

O M Tuva-Li lyckas somna! Grannarna ovanför är igång med sin musik och bas igen! Spela gärna musik men inte med en bas så fönsterna skakar. Helt sjukt alltså - ingen respekt överhuvudtaget.

Nog för att man får lov att spela fram till 22 men man kan också respektera att det är en helt vanlig vardag och dra ner basen. Man hör inte ens musiken för så mycket bas är det. Märkligt folk om inget annat som flyttar in möbler halv tolv på kvällarna m.m..

Nu ska jag försöka få Tuva-Li till att somna! När hon har gjort det blir det att svara på era kommentarer och sedan kockarnas kamp. Sov så gott sen och kram på er 🌸

Gillar du inlägget? Tryck gärna på ❤️.

/ Sofia Werlin

Kommentarer

Gabriella

Kommentar postad den

Håller tummarna för att tandläkarbesöket går bra!!

Svar: Tack så mycket :D
Sofia Werlin

Http://evsing.blogg.se

Kommentar postad den

På första besöken, vår folktandvård på stenbocksgatan kallar en gång i halvåret när dem är små. Men dem pratar mest om tandhälsa, typ man inte ska dricka saft ur nappflaska, tips på hur man borstar tänderna lättast osv. Dem brukar ta en snabb titt i munnen och räkna tänderna typ :-)

Svar: Då gör dem säkert samma på Råå imorgon :). Får hoppas att hon vill öppna munnen haha
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Hojta om du behöver migen som fotograf vännen 🌸 snart bor vi bara ett stenkast ifrån varandra vettu 😃😉😍

Kom på att lördag blir inte bra med lekland för casper är hos sin pappa denna helgen, vet inte vad jag tänkte när vi planerade 😮🙈

Svar: Ingen fara vännen ☺️🌸.
Kommer fler helger och du får gärna hjälpa mig att ta foto en dag när du kan ☺️
Sofia Werlin

Linnea

Kommentar postad den

Usch o fy för sprutor :(

Ja men det är helt klart en av mina favvislåtar just nu <3

Svar: Ja inget skoj med sprutor men det gick bra ☺️🌸
Sofia Werlin

alice

Kommentar postad den

men åh grattis till veckans blogg! :D

Svar: Tusen tack! ☺️🌸
Sofia Werlin

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Kommentar postad den

Skönt att läkarbesöket gick bra :). Men tänkte på en sak där med nycklarna på fönsterbrädan, vad är det för något? Ska man minnas om man lägger dem där eller vad?

Svar: Ja man ska tydligen komma på var man såg saken man är av med. Om det fungerar är en annan femma 🙈
Sofia Werlin

Lillgarden

Kommentar postad den

Längesedan jag var på första tandläkarbesöket men har för mig att vid ett år så är det mest samtal och förmaningar om hur man ska göra.
Går det så tittar dom lite smått men inget tvingas på. Så var det på vårt första iaf. Allt för att inte skrämma dom små.

ullie

Kommentar postad den

man kan bli väldigt arg då de vet att man inte ska spela hög musik o dessutom tänka på sina grannar sen dålig stil
vännen kollar när du skriver till mej för efter din blogg kommer några siffror nu igen så ja kommer inte tillbaka till dej utan att leta o fixa bort siffror
fin kväll o natti natti

Svar: Åh! Jag får kolla upp vad som är fel! Förhoppningvis bara någon bugg hos blogg.se som krånglar till det
Sofia Werlin

Julia Johansson

Kommentar postad den

Åh hoppas lillan mår bättre snart!

Svar: Idag mår hon bättre igen, tack så mycket 🌸😍
Sofia Werlin

Heléna

Kommentar postad den

Hoppas att kvällen har varit bra och att grannarna inte har stört Tuva-Li så hon fick somna ordentligt i lugn och ro och inte i takt med grannens bas... Jag har för mig att det främst var information hos folktandvården när barnen var så små. Rekommendationer kring napp och nappflaska och att man skulle borsta barnens tänder med barntandkräm utan fluor och så har jag för mig att man fick en liten bok om hur man sköter sina barns tänder eller om det var en broschyr... är kanske annorlunda nu för mina barn är ju rätt så många år äldre :D Kramar <3

Svar: Även om jag har vant henne vid ljud sen hon föddes så blir dunkandet från basen jobbig. Men de slutade ganska snabbt igen som tur var.
Ja det var precis som du beskrev det idag! Hon kollade och räknade tänderna, hon fick en tandborste samt en liten bok om just tänder 🌸
Sofia Werlin

linda

Kommentar postad den

skönt att det gick bra igar!

Svar: Ja himla skönt! Även om det var lite gnäll på kvällen. 🌸
Sofia Werlin

Kommentera här