Lugn dag och allt under kontroll!

Hemkomna, Tuva-Li sover och jag sitter i soffan och kollar på Ett jobb för Berg på kanal 5..

Hämtade lillasyster klockan tre idag och sen körde vi ut till Åstorp ett tag. Körde faktiskt och handlade grönsakerna och ingredienserna till tårtan. Så nu slipper jag tänka på det resten utav veckan. Nu kan jag lägga fokus på att fixa allt på fredagen och ha det gjort till lördagen när kalaset är.

Känns som att allt är under kontroll och jag hoppas det känns även så under fredagen när allt ska fixas. Men det ska nog bli bra, mest tårtan jag är smått orolig över men det blir nog bra, så länge den smakar gott så kan inget gå fel. Jag är mest nervös över att den ska vara torr och tråkig i smaken - nojig mamma!

De sista sakerna ska handlas imorgon eller på torsdag! Får se hur mycket jag hinner imorgon..

Har lunchmöte imorgon ute på Väla angående hur jag ska jobba vidare som FBO inom Forever Living och klättra högre upp. Perfekt att ha något att sysselsätta sig med under mammaledigheten men även sen också, sen älskar jag Forever's produkter och jag använder själv dem dagligen.

Ska passa på att kolla in Kappahl och Newbie med, men ska inte shoppa något. Vet inte vad hon får i present på lördag, så får hålla fingrarna i styr helt enkelt. Men spana in sortimentet är aldrig fel.

Får se om vi kommer hem med en sifferballong eller om vi tar det senare i veckan. Vill inte att heliumet ska försvinna i den innan lördag, lite roligt att ha att dekorera lokalen med också. Mycket planering men första kalaset är det något speciellt med! Även om Tuva-Li inte kommer förstå så är det viktigt för mig som mamma att skapa minnen och att kunna visa upp foton för henne sen när hon är äldre.

Nu ska jag kolla klart på programmet, svara på alla Era fina kommentarer som har kommit in här i bloggen och läsa lite bloggar innan jag kryper ner i sängen. Såg att jag hade fått en kommentar angående insamlingen jag gör varje år, kommer berätta om det imorgon i ett eget inlägg. Kram på Er 🌸

/ Sofia Werlin

Kommentarer

Johanna Utterberg

Kommentar postad den

Vad kul att du ska på möte ang Forever imorgon, hoppas det går bra! :) Älskar att hålla på med det här! sv: Ja men precis, man vill ju veta vad man rekommenderar och jag känner att det hade varit väldigt motiverande för mig själv att lyckas med en sån utmaning :)

Svar: Ja så skoj att komma vidare inom företaget 😀. Älskar produkterna 😍
Sofia Werlin

ullie

Kommentar postad den

lilla sötan vilken bild

ja du gud så man pysslar o ordnar vid kalas o så vips är de över.

fin onsdag kram

Svar: Tusen tack! 🌸
Ja det är ju tyvärr så, men roligt att kunna skriva upp det i hennes bok om hennes första år 😍
Sofia Werlin

Ella

Kommentar postad den

Min erfarenhet av heliumballonger är att de håller löjligt länge så länge det är metallballonger. Vanliga plastiga däremot håller bara några timmar.

En kul anekdot är att jag köpte heliumballonger när min mamma fyllde 70 i mitten av april. Sjuan kunde vi använda på min sons 7-årsdag exakt två månader senare! Så bra höll den alltså! :)

Svar: Åh! Toppen tips 👍🏼.
Får spana in vad det är för material på ballongerna imorgon då.
Super att ballongerna höll så länge för er 😍. Då kan man verkligen tala om kvalité 👌🏼
Sofia Werlin

ullie

Kommentar postad den

ja o så kul o läsa senare när de blir större.

alltså ja gillar ju beiga gardiner men just sånt fall o såna gardiner hittar ja aldrig verkar det som nu har det blivit grå i höst i stället =)

Julia%252520Svensson

Kommentar postad den

Låter såå härligt!!

Svar: Jättehärligt 🌸😍
Sofia Werlin

Johanna Utterberg

Kommentar postad den

sv: Ja men verkligen!! :) Och vad härligt att produkterna funkar så bra på henne! :) Hur länge har du varit FBO? :)

Svar: Har varit FBO sen juli i år 🌸😘
Sofia Werlin

Netti Starby

Kommentar postad den

Vad spännande att du ska på möte med forever och jag önskar dig lycka till! :-D Kramis

Svar: Ja ska bli himla roligt att arbeta vidare ☺️🌸
Sofia Werlin

Kattis

Kommentar postad den

Hoppas mötet går bra och förstår att du vill ha ett perfekt första kalas. Mitt tips är att fixa fyllningen och lägga på ett tunt gräddlager på tårtan på fredagen och låta stå i kylen över natten. Så fixar du garneringen innan kalaset på lördag, då brukar sockerkakan suga åt massa gott från fyllningen och blir inte torr!☺

Svar: tack för tipset! Ska absolut göra så, så slipper vi förhoppningsvis en torr tårta på lördag 🙈
Sofia Werlin

Linda

Kommentar postad den

Tror att din tårta kommer att bli perfekt :-)

Svar: Vad skönt att Ni tror på det :D
Sofia Werlin

Kommentera här