Liebster Award!

Igår och idag blev jag nominerad i två stycken Liebster Awards! Skoj och detta är mina första jag svarar på. Blev nominerad av Gabriella och Fröken Rödlök - tack så jättemycket för Era nomineringar!

Reglerna är:
1. Nämn vem personen är som nominerat dig och tacka.
2. Svara på de elva frågorna som ställts till dig.
3. Nominera elva stycken nya bloggare.
4. Ge de bloggarna du nominerat elva stycken nya frågor.
5. Se till att uppmärksamma de elva bloggarna om att de blivit nominerade till Liebster Award.

Svaren från Gabriellas nominering:

1. Vad fastnar du för hos en blogg?
- Jag fastnar för bloggar som är personliga med ett bra innehåll och som har bilder i inläggen, det gör mycket.

2. Har du något mål med din blogg?
- Det är klart att man vill ha bloggen som något extra man kanske kan leva på! Men just nu skriver jag för att dela med mig om min vardag som ensamstående mamma.

3. Kan du beskriva din blogg med tre ord?
- Personlig, ärlig och intressant (förhoppningsvis).

4. Vilken är din högsta dröm?
- Min högsta dröm är att hitta han med stort H, gifta mig och få ge Tuva-Li syskon.

5. Vilken är din favorit årstid?
- Alla årstider har sin charm men jag älskar sommaren.

6. Hur förbereder du dig inför hösten?
- Jag förbereder mig genom att ta fram alla höstkläder, höstskor och mysa med tända ljus.

7. Vad var det roligaste som du gjorde i somras?
- Med en liten var man mest hemma i Helsingborg men vi besökte stranden, myste hemma i mamma/mormors trädgård.

8. Hur mår du just nu?
- Jag mår jättebra!

9. Hur ser din vecka ut hittills?
- Orörd vecka fram till fredageftermiddag! Då ska det dukas och förberedas inför 1-års kalaset som är på lördagen.

10. Vad är det bästa som hänt det senaste dygnet?
- Att jag får se hur Tuva-Li utvecklas varje dag!

11. Vilket färg består din garderob mest utav?
- Mycket ljusa färger, så som vitt och beige.

Svaren från Fröken Rödlöks nominering:

1. Vad skulle du göra om du vann 50.000 kronor?
- Jag skulle avsätta en del av vinsten till Tuva-Li's sparkonto, sen hade jag satt in en del på mitt sparkonto och sen hade jag faktiskt unnat oss en resa!

2. Skänker du pengar till något?
- Det gör jag faktiskt! Jag skänker en liten summa varje månad till Hjärt- Lungfonden. Varje år startar jag även en insamling För Alla Barnhjärtan.

3. Vilken möbel är den viktigaste i ditt hem?
- Måste säga sängen, en ordentlig säng gör att man får en bra natts sömn.

4. Vilket är ditt favoritresemål och varför just det?
- Jag älskar Grekland och väljer gärna det som resmål! Så himla mysiga öar, otroligt trevliga personer och maten ska vi inte tala om.

5. Hade du någon speciell leksak när du var yngre?
- Oj! Inte vad jag kan minnas just nu, tyvärr.

6. Bor du kvar i samma stad du är uppvuxen i? Om inte, hur många gånger har du flyttat?
- Ja det gör jag!

7. Vad tror du att du gör om 5 år?
- Då är jag förhoppningsvis gift, har fått fler barn och jobbar med mitt eget företag!

8. Vad gör du helst en ledig dag?
- Som småbarnsförälder har man ingen ledig dag, skämt o sido! Jag är just nu mammaledig så har mycket ledig tid, men annars blir det att man fixar hemma, tar en promenad eller två och myser med vänner.

9. Vad är det första du lägger märke till hos en människa du dejtar?
- Personligheten!

10. Vad skulle du ta med dig till en öde ö om du bara fick välja tre saker och skulle stanna där en månad?
- Vatten för hela månaden, tändstickor och kameran! Tänk vilka solnedgångar man hade lyckats fånga.

11. Vad driver dig till att blogga?
- Alla fina kommentarer som kommer in här i bloggen och att folk faktiskt vill läsa om vår vardag.

Jag nominerar följande:

Emma-MatildaMiss Tosse QueenAmirasmammaJohanna UtterbergAliceMalinMalin RantaSweetwordsAnnaCassandraJulia

Frågor till de jag nominerat:

1. Vad gör du om 15 år?

2. Om du skulle förlora ett av dina fem sinnen, vilket sinne hade du då valt?

3. Vad inspirerar dig mest?

4. Hur balanserar du privatlivet, personlig tid och bloggen?

5. Om du hade haft en superkraft, vilken skulle det i så fall vara?

6.  Skulle du hellre vakna upp varje dag med perfekt smink eller perfekt hår för resten av ditt liv?

7. Vad är ditt drömjobb?

8. Hur skulle du beskriva din stil?

9. Vilket är ditt favoritkonto på instagram?

10. Med två ord eller mindre - hur skulle du beskriva din humor?

11. Vilket är ditt favoritcitat?

 
 
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Marie

Kommentar postad den

Tack, har precis blivit nominerad med denna två gånger svarade på häromdagen, så hoppar detta, men superkul att läsa dina svar

Svar: Ja det räcker med en-två gånger 🙈
Kul att du gillade svaren ☺️
Sofia Werlin

MALIN

Kommentar postad den

Kul att läsa igenom :) Hoppas du får en härlig tisdag! Kram

Svar: Kul att du gillade svaren :)
Sofia Werlin

Fröken Rödlök

Kommentar postad den

Vad roligt att du antog och vilka bra svar! Men, dina frågor till dem du utmanar var ju himlans bra... Är det okej om jag lånar dessa frågor i ett inlägg senare, även om det inte hör till en awards?

Svar: Kul att du gillade svaren!
Sofia Werlin

Johanna Utterberg

Kommentar postad den

Jättekul att läsa dina svar och jag tackar för nomineringen! :) Jag ska absolut svara på frågorna senare i veckan!! :D 🌸

Svar: skoj att du gillade svaren!
Så lite så 😘🌸
Sofia Werlin

Anneli

Kommentar postad den

Den här listan var ju faktiskt kul att läsa :)

Svar: Kul att du gillade listan! ☺️🌸
Sofia Werlin

Julia%2520Svensson

Kommentar postad den

Så kul att läsa! Tack för nomineringen!

Svar: Roligt att du gillade svaren!
Så lite så 😘🌸
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Tack för nomineringen 🌸

Svar: Så lite så vännen 💕😘
Sofia Werlin

sandra.

Kommentar postad den

Roligt med såna listor :) jag har blivit nominerad av massor så har lite såna att beta av jag med :)


Svar: Ja jag kände att det var lika bra att beta av båda direkt i samma inlägg, så man inte glömmer bort dem ☺️🙈
Sofia Werlin

Johanna Utterberg

Kommentar postad den

sv: Såklart, älskar såna här inlägg! ;)😘🌸

JoJo

Kommentar postad den

så kul att läsa dina svar på frågorna :)

sv; åh tack, kul att du gillar bilderna fina du! :)

Svar: Vad roligt att du gillar inlägget! 🌸😘
Sofia Werlin

Amanda

Kommentar postad den

Vad roligt att få läsa 😃

Svar: Vad roligt att du gillade inlägget 😘🌸
Sofia Werlin

Erika

Kommentar postad den

Så roligt att få se dina svar :)

Svar: Vad roligt att du gillade inlägget 😘🌸
Sofia Werlin

Tuva Björnwall

Kommentar postad den

kul att läsa :)

Svar: Vad roligt att du gillade inlägget 😘🌸
Sofia Werlin

Malin

Kommentar postad den

Åh tack!! Ska ta tag i det så fort jag hinner 😄

Svar: Ingen stress 😀. Ta det när du hinner 😘🌸
Sofia Werlin

TildaBarkselius

Kommentar postad den

Åh vad kul att läsa dina svar, otroligt intressant att du har en egen insamling för att hjälpa barns hjärtan! Skulle du vilja berätta mer om den?

Svar: Absolut kan jag berätta mer! Gör det i ett inlägg under morgondagen 😘🌸
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Svar: Ja verkligen!! Så underbart ska det bli 😃😍🌸

Gabriella

Kommentar postad den

Åh såå roligt att läsa!!

Svar: Tusen tack för nomineringen! ☺️
Jätteroligt att svara på den 🌸
Sofia Werlin

Fanny

Kommentar postad den

håller med att bilder verkligen gör en blogg bra!! Så sant

Svar: Ja verkligen! Ser hellre en lite dåligare bild i ett inlägg än ingen bild alls.​
Sofia Werlin

Alice

Kommentar postad den

Tack för nomineringen! Jag måste göra denna bu, har blivit nominerad flera gånger 😳

Jessica Högberg

Kommentar postad den

Två på samma gång var inte illa

Svar: Hehe nej! Kände att det var lika bra att ta båda på samma gång 😀
Sofia Werlin

Heléna

Kommentar postad den

Så härligt att få läsa alla dina svar på frågorna :D Riktigt bra svar tycker jag :D Hoppas du har haft en fin dag Sofia :D Kram <3

Svar: vad roligt att du gillade inlägget med mina svar! Så himla skoj att det uppskattas av er läsare 🌸😀
Sofia Werlin

Emma-matilda

Kommentar postad den

Åh, helt missat att jag blev nominerad här. Ska givetvis svara på de under dagen! :D hihi

Svar: Ingen stress fina du 🌸😘
Sofia Werlin

Kommentera här