Frågestund - svar del 2!

Orken försvann efter all planering inför kalaset och sen att ha kalaset! Därför har det blivit otroligt dålig uppdatering här i bloggen idag.

Jag har lagt fokus på att mysa med min älskade skatt och lekt med hennes fina saker hon fick igår! Skruvat ihop hennes kök hon fick och lagat middag.

Ett ordentligt inlägg om kalaset kommer imorgon. Tills dess får Ni läsa del två av svaren i min frågestund. Del ett kan Ni läsa ~H Ä R~ 🌸.

Alice:

Vad var din första tanke när du plussade? Har Ni planerat fler barn? Vad skulle Tuva-Li heta, om hon hade varit en pojke?

Svar:
Jag gjorde tre test vid olika tillfällen, alla visade negativt! Jag tänkte inte mer på det då jag hade tagit p-piller i 14 år innan jag slutade på grund av att jag mådde dåligt. Däremot fick jag världens chock när hon föddes 9 månader senare.

Just nu är jag ensam med Tuva-Li och har varit det sen hon föddes för ett år sen men givetvis vill jag ha fler barn i framtiden.

Om Tuva-Li hade varit en pojke så hade jag nog tagit namnet Noah, har alltid gillat det.

Amanda:
Hur har ditt liv förändrats sen du blev mamma och hur har du som person förändrats? Vill du ha fler barn i framtiden?

Svar:
Visst var jag ute ibland men inte jätteofta så livet på det viset har inte ändrats jättemycket. Man spenderar mer tid hemma och med släkten så dem inte missar Tuva-Li's uppväxt.

Jag som person har nog ändrats på det viset att jag har hjärtat utanpå kroppen konstant. Själv känner jag att jag har blivit mer harmonisk, jag är mindre stressad.
Som jag nämnde i svaret ovan så vill jag gärna ha fler barn 🌸.

Gabriella:
Har du något du ser fram emot just nu? Vad är din högsta dröm? Vilket land skulle du vilja besöka?

Svar:
Just nu ser jag fram emot en mysig höst tillsammans med min skatt. Jag ser fram emot att få fira julafton på ett helt annat vis. Förra julen var Tuva-Li bara 2 månader och förstod inte något av det.

Min högst dröm är att få starta upp ett eget företag, gifta mig och få fler barn!
Som jag nämnde i del ett i frågestunden - så skulle jag vilja besöka Australien/Nya Zeeland.

Yohanna af Skovde:
Du får bara äta en maträtt varje dag till middag resten av ditt liv - vad väljer du?

Svar:
Oj vilken bra fråga! Men jag skulle inte klara mig utan en god sashimitallrik - så det äter jag gärna till middag varje dag!

 
/ Sofia Werlin

Kommentarer

ullie

Kommentar postad den

ja alltså va det TÄr på en me kalas man är helt slut
mina flickor hade inget när de fyllde för vi flyttade precis då men nu tjatar de om ett litet vi får se om mamman smälter ha ha

fin måndag kram

Svar: Haha det gör det verkligen 🙈
Sofia Werlin

Linda

Kommentar postad den

Mysig läsning :-)

Svar: Vad roligt att du tycker det :)
Sofia Werlin

NICOLE

Kommentar postad den

Kul att läsa dina frågor och svar! :) Hoppas din vecka börjar bra :)

Svar: Kul att du gillar att läsa frågorna och svaren 😀
Sofia Werlin

Heléna

Kommentar postad den

Härligt med alla frågor och svar :D Läste del ett och två på en gång och ser fram emot de två kommande frågeinläggen :D Kram <3

Svar: Så roligt att höra att du gillar inläggen 😍. Del tre kommer upp senare idag 🌸
Sofia Werlin

Kommentera här