Dålig uppdatering och kalasdag!

God morgon på Er alla fina! Tidig morgon idag för Tuva-Li men det gör inte mig något, då kanske hon somnar till i vagnen sen när jag ska fixa grönsakerna..

Måste börja med att tacka för alla grattiskommentarerna till Tuva-Li men även för alla otroligt fina kommentarer i inlägget där jag berättar vad som hände för ett år sen. Tusen tusen och åter tusen tack, Ni är otroligt guldvärda och det är Ni som gör det roligt att faktiskt blogga.

Blev dock dålig uppdatering från min sida härinne igår, men jag hade verkligen ingen tid! Började med tårtan runt fyratiden, var klara runt sextiden med den. Jag blev inte jättenöjd men där ska på lite annat också, så det blir säkert bra. Jag har gjort den själv och jag är ingen konditor - så får tänka så. Hoppas bara att den inte är torr och smakar konstigt, pinsamt då ju! Dekorationen till tårtan är jättefina - lovar att Ni ska få se sen..

Satte min lillasyster på att steka upp köttet igår medan vi dukade lokalen! Grönsakerna ska jag bort och skära upp sen när mormor kommer hem!

När klockan var åtta och vi precis hade dukat klart, så kände jag bara att jag orkade inte stå med grönsakerna på kvällen! Tuva-Li var trött och jag var hungrig - vilken kombo. Så hem till min mormor, beställde mat från pizzerian som jag körde och hämtade. Igår fick det bli snabbmat. Blev dock en kebabsallad för min del så någorlunda "nyttigt" ändå.

Tuva-Li fick välling samtidigt som vi åt och hon somnade som en stock på knappt fem minuter. Satt och kollade lite på Idol med, men lite efter klockan nio valde jag att bädda ner både mig själv och Tuva-Li i sängen. Helt slut i kroppen och knoppen!

Passar på att påminna Er om röstningen inne på Besökstoppen! Jag har chansen att bli veckans blogg på där..

Och jag skulle givetvis bli jätteglad om Ni hade velat rösta på mig en gång per dygn inne på deras sida! 

Röstar du på mig, så får du gärna skriva en liten kommentar, så länkar jag till din blogg när röstningen är avslutad. 

Vore jätteroligt att få vinna veckans blogg på deras sida - så rösta inne på Besökstoppen, lämna en kommentar och få en länkning! 💕

Nu ska jag ta min busiga 1-åring och mysa vidare här hos mormor/gammelmormor. När hon kommer hem blir det bort till lokalen och fixa det allra sista, skönt att ha det gjort på morgonen så man får lite lugnt innan gästerna kommer. Uppdaterar sen igen, kram på Er så länge 🌸

/ Sofia Werlin

Kommentarer

Sara Ekman

Kommentar postad den

hoppas det blir en lyckad dag :)

Svar: Kalaset blev jättebra :)
Sofia Werlin

Emelie Andersson

Kommentar postad den

så mysigt! :)
ha en bra lördag!

Svar: Tack så mycket 🌸
Sofia Werlin

Alice

Kommentar postad den

Det ska bli så kul att se massa bilder från kalaset sen 😍😍💕

Svar: Vad roligt att du tycker det 😘🌸
Sofia Werlin

Jessica Högberg

Kommentar postad den

Röstat!
Lycka till ikväll och grattis till lillan

Svar: Tack så mycket 🌸
Sofia Werlin

Johanna Utterberg

Kommentar postad den

Så söt bild med lammet och vad kul med kalasdag idag! :) Förstår att det blev mycket fix igår och även nu innan gästerna kommer men du är ju så duktig som planerat och hållt på med det så mycket själv!! :) Än en gång, jättegrattis till tjejen och hoppas att det blir en helmysig lördag med kalas och allt! 🌸😘

Och förresten, jag har röstat på dig på besöktoppens hemsida!! :D

Svar: Tusen tack! 🌸😍😘
Sofia Werlin

Heléna

Kommentar postad den

Förstår att det gick i ett igår :D Mycket att förbereda! Smart val med kebabsalladen och det är ju dessutom gott :D Lycka till med allt idag och glöm inte att hinna med att njuta och ha roligt också :D Jättesöt bild på Tuva-Li och gulligt lamm <3 Kramar <3

Terese

Kommentar postad den

Men myys!

sv: Tack snälla du!
Kramis

Anonym

Kommentar postad den

När det blir jobbigt är det faktiskt HELT okej att äta snabbmat!:)

Svar: Är inte så mycket för snabbmat egentligen men det fick går när det blev så sent
Sofia Werlin

Carolina Thoor

Kommentar postad den

Härligt med en egen gjord tårta. Det är alltid godast! :D

Sv; kul att du tyckte om inlägget! :)

Svar: Ja! Men jag blev inte jättenöjd med den 🙈
Sofia Werlin

Angus

Kommentar postad den

nej vilket sött får!

Svar: Visst är det? 😍
Sofia Werlin

Amanda

Kommentar postad den

Ska gå in och rösta! :D

Svar: Tack för din röst!
Sofia Werlin

ullie

Kommentar postad den

åhh pyjamsmys
ja gud så mycket när man ska ha kalas

fin söndag kram

Svar: Ja men så roligt att fixa :D
Sofia Werlin

Gabriella

Kommentar postad den

Åh så härligt att se en tidig morgon positivt, kan vara skönt ibland!!

Svar: Ja man hinner med så mycket mer :)
Sofia Werlin

Lisa

Kommentar postad den

Självklart gått in och röstat! :) <3

Svar: Tack för din röst! 🌸
Sofia Werlin

Kommentera här