Söndag, Bakken och en lugn dag

God förmiddag denna soliga söndag! Lillan sover igen efter bus nu på morgonen.

Tuva-Li tog en liten sovmorgon idag, ibland kan det behövas också. Nu har hon lekt och busat i någon timme och sover igen. Ska jag försöka passa på att ta en dusch medan hon gör det, enda nackdelen är att hennes sovrum ligger vägg i vägg med toaletten/duschen. Men hon brukar sällan vakna av ljud, så det ska nog inte vara några problem.

Jag kan till och med dammsuga när hon sover utan att hon vaknar. Bättre att vänja dem vid ljud, annars hade man fått sitta blixtstilla i soffan när man har lagt dem.

Blev inte mycket bloggning igår när vi var på Bakken! Hann inte göra något tidsinställt inlägg heller.

Mysig dag inne i Danmark och på Bakken igår! Jag åkte inga karuseller detta året, gick runt med Tuva-Li i vagnen och tittade på alla karuseller och allt annat som rörde sig. Åkte en karusell med henne eller ja karusell kan man nog inte kalla det. En bil som körde runt ett spår med lite olika djur, tror inte att hon var så intresserad faktiskt.

Om Ni hade sett denna texten "barn under 90 cm åker med betalande vuxen". Hur hade Ni då tolkat den?

Jag tolkade det som att barn som är under 90 cm åker gratis med en vuxen som betalar! Men så var det inte tydligen, det kostar även för de allra minsta barnen att åka, inga jättesummor, 20 DKK per person= cirka 26 kronor per person, men tycker att man får skriva att alla betalar på åkturen. Fast kanske bara jag som tolkade texten på skylten fel?

Försökte mig på att ta ett stort gossedjur med en "klo" men dem är ju värdelösa! Fick tag i en men då släpper klon precis innan den ska släppa ner den i vinstlådan. De där maskinerna är bara gjord för att dem ska tjäna pengar! Betalade och fiskade efter en påse istället, då kan man vara säker på att man faktiskt vinner något.

Innan vi skulle köra hem blev det en ballong med! Hittade en söt rosa katt, loppan var nöjd i alla fall när jag band fast den på vagnen, sen gjorde hon "jamande" läten hela vägen ut till bilen. Min älskade lilla unge.

Inga planer för dagen idag! Får helt enkelt se vad som händer. Måste iväg och handla lite med och fylla på kylen.

Sitter och funderar på vad jag ska ha till middag idag! Ibland har man ingen fantasi när det kommer till maträtter. Igår åt vi på en restaurang där dem steker olika kött och har en massa tillbehör till, perfekt för mig som LCHF:ar. Stor salladbuffé och mängder med kött att välja på.

Får helt enkelt se vad det blir till middag idag! Skulle behöva hitta ett par kortare leggings med, i cykelbyxmodell. Vill ha något under den andra klänningen från Chiara Forthi som jag beställde, då den var rätt så tunn och jag vill inte visa rumpan.

En dusch innan loppan vaknar! Uppdaterar lite senare igen. Ha en fortsatt mysig söndag så länge!

Loppan och hennes "lilla" ballong.
 
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Misstossequeen

Kommentar postad den

Jag var noga med att vänja Casper vid höga ljud när han låg i min mage, så jag kan i dagens läge stå bredvid hans säng och dammsuga utan att han rör en fena eller vaknar :)

ajlimullersandvik.blogg.se

Kommentar postad den

Köper alltid sådana ballonger, till mig själv ^^ Och kan inte låta bli att testa klorna heller, men de suger...

sv: tack ska du ha, önskar man visste det när man själv var ung bara :P

FrökenTV, bloggen om tv och film

Kommentar postad den

gah vad söt ballong :D

natalia

Kommentar postad den

Underbara bilder!

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Kommentar postad den

Skönt att du kan dammsuga osv :)

Kommentera här