Lite sovmorgon, smällare och snart ett nytt år!

Vaknade för ett litet tag sen, behövde tydligen sova ut. Dock hade jag glömt att stänga av alarmet på telefonen så 06:40 i morse ringde det. Tur att man lyckades somna om ett litet tag igen, gå upp så tidigt på nyårsafton är ingen höjdare, jag hade somnat innan tolvslaget antagligen, vem vet jag somnar kanske innan ändå!!
 
Ska fixa till en lite lättare lunch om ett tag. Klockan fyra ska jag iväg och då gäller det att jag har fixat till mig. Jag lyckas alltid ändra kläder eller något annat i sista sekunden och då stressar jag hela kvällen. I dag ska det inte bli så, jag vet vad jag ska ha för klänning, hur håret ska vara och hur sminket ska vara. Stressfri nyårsafton med andra ord...
 
Vädret kunde ju varit lite bättre i dag men förhoppningsvis slutar det regna. För att vara helt ärlig hade jag hellre sett att det snöade lite än att ha denna blåsten och regnet. Men det är bara att bita ihop och vara glad ändå. Firar in det nya året med vännerna. 2013 ska bli mitt bästa år någonsin!!
 
Tänkte passa på att sola i morgon med, om bilen vill starta med andra ord. Dock ska pappa fixa den nu på förmiddagen så förhoppningsvis är det inget annat som strular. Är det inte det ena så är det alltid det andra. Tur att det inte var något dyrt att fixa, "bara" batteriet denna gången. Jag ska inte klaga, jag har haft bilen ett bra tag och har haft problem med den två gånger bara!!
 
Hur är det där Ni bor? Har folk börjar smälla raketer än? Här hemma har dom hållt på med det i några dagar, märkligt nog har inte katten reagerat på det. Trots att vissa har smällt stora bomber och liknande ute på gatan här hemma. Hon reagerade inte förra året heller, så hon sover antagligen igenom det hela i kväll.
 
Nu ska jag läsa lite bloggar, förbereda inför kvällen och sedan ta det lugnt fram tills jag ska fixa mig. Ska försöka ordna något inlägg till innan jag kör iväg annars blir det kanske något inlägg via appen. Ha en fin nyårsafton trots regnet..
/ Sofia Werlin

Kommentarer

jaana

Kommentar postad den

Hoppas du får ett bra nyårsfirande!

Kommentera här