LCHF recept: Frasvåfflor

Medans jag är och jobbar tänkte jag dela med mig av ett recpet som jag gillar. Trots att man äter efter LCHF behöver man inte ge upp godsakerna. Som t.ex. våfflor som är så himla gott. För er LCHF:are så är där endast 1,2 kolhydrater per våffla.


1 ägg
15g kokosfett utan smak (inte det i silverpaket i affären)
0,5dl kallt vatten
0,5dl
ekologiskt mandelmjöl
1tsk
fiberhusk
1 nypa salt
1/2 tsk bakpulver



1.
Blanda ägg, vatten och det smälta kokosfettet.

2.
Blanda i resten utav ingredienserna.

3. Låt smeten stå och svälla i 3-5 minuter.

4. Grädda i ett riktigt uppvärmt våffeljärn. Servera med vispad grädde och några bär.

TIPS: du kan även servera våfflorna med - crème fraiche, rödlök och några skivor lax.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

P

Kommentar postad den

det ser jättegott ut, blir det stor skillnad i smak? har du testat vaniljextract, en droppe ger massa smak!

My

Kommentar postad den

Mums!

Sabine

Kommentar postad den

jag älskar våfflor..

Mrs. Alex

Kommentar postad den

gud vad det ser gott ut... nu vill jag hem till Sverige :)

Kommentera här