LCHF ostpaj...

Här kommer receptet på ostpajen som jag gjorde härom dagen. Hoppas att ni kommer att testa den och att ni gillar den då med.


Pajskal:
4 ägg
1 dl grädde
2 msk smör

Pajinnehållet:
2 dl créme fraiche
1-1½ dl vispgrädde
nymald peppar
200-250 g riven ost (gärna med smak)

1. Värm ugnen till 225°. Smält smöret i en pajform i ugnen.

2. Vispa hastigt ihop stanningen och grädda till torr yta med ordentlig färg.

3. Smält créme fraiche i en tjockbottnad kastrull. Lyft kastrullen från värmen och rör ned grädden och sedan den rivna osten.

4. Fördela röran på botten av pajskalet. Grädda tills ytan har blivit gyllenbrun.

5. Vänta minst 15 minuter innan det ska serveras så att innehållet hinner stanna en aning. Servera med en grönsallad.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Linda

Kommentar postad den

Låster samskigt :) ha en bra dag :)

therese

Kommentar postad den

TACK!! Jag fick lov att testa detta recpetet, även jag som aldrig lagar mat och inte ens är bra på det lyckades. och gott var det! Hade i lite chilipeppar för att få lite mer sting. GOTT

My

Kommentar postad den

Låter mums!

Ellen - ellastankar.blogg.se

Kommentar postad den

Den ska jag testa, älskar ost =)

lchflife

Kommentar postad den

Det här receptet sparar jag i min receptsamling! Låter riktigt gott och går ju dessutom att variera ganska mycket genom att t.ex. ha i bacon eller något också. :)

nyttiga recept

Kommentar postad den

Bra att du äter nyttigt (och gott såklart). Får testa detta nyttiga recept.

Fin blogg! :)

Caroline

Kommentar postad den

Hej! Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har till LCHF dieten, men jag undrar: Vad äter man till frukost?! Jag har ingen lust att ställa mig och steka korv och bacon klockan 6 på morgonen. Hur gör man?! Och hur vet man hur mycket man kan äta när de flesta recepten är för 4 personer? MVH/caroline

Nötter

Kommentar postad den

Hej igen. Jag försöker att göra så mycket omväxling som möjligt. Men en sak jag äter varje dag är nötter. En näve nötter är så lätt att trycka i sig samt att det är mycket näring i dessa. Kan rekommendera valnötter.



Annars så försök köra lite yoghurt, en typ köttbullsmacka, gröt, ägg, musli, filmjölk, fruktsallad.

nyttig mat

Kommentar postad den

Detta måste jag testa ;-) Hoppas det är lika gott som nyttigt.

Fin blogg!

Kommentera här