LCHF wrap med champinjon- och baconröra...

Åt lunch för ett litet tag sen och jag tänkte nu att ni läsare skulle få ta del utav receptet. Det blev faktiskt jättegott och det mättade faktiskt väldigt mycket. Nu håller jag mig mätt tills vi ska äta middag uppe hos farmor och farfar ikväll..

Ingredienser till en person:

1 ägg + 1 äggula
Lite grädde
Salt
Peppar

V
ispa ihop ett ägg och en extra äggula, grädde, salt och peppar. Stek i en stekpanna till omeletten har blivit gyllengul. Lägg upp på en tallrik och låt svalna lite medans du gör röran.

Ingredienser till röran:

3 skivor bacon
2 stora champinjoner
Några matskedar turkisk yoghurt
Lite riven ost
Salladsblad
Salt
Peppar
Ört- och vitlökskryddor (Santa Maria)

S
tek bacon och champinjonerna i samma stekpanna som du gjorde omeletten i. Både baconet och champinjonerna ska få färg.

Ta några matskedar turkisk yoghurt i en skål. Krydda med salt, pepper och lite ört- och vitlökskryddor. Häll även i liten riven ost.

När baconet och champinjonerna är färdigstekta så häll i det i yoghurten och blanda runt. Bred ut ett lager på omeletten och lägg över ett salladsblad. Rulla ihop omeletten och njut.

OBS!! Detta är inte den wrapen jag gjorde!
/ Sofia Werlin

Kommentarer

jennifer

Kommentar postad den

Mums, låter väldigt gott!

Hur går det för dig med nedgången osv? :)

jennifer

Kommentar postad den

ska testa receptet! :)

Roligt att höra, jag har precis kommit igång, ska försöka bli av med runt 5-6 kg :)

jennifer

Kommentar postad den

Det har du rätt i. Dock är det förbannat svårt.

hamnade i den dära fällan där man tror att man kan äta vad man vill & hur mycket som helst under gymnasietiden, då vägde jag 48 kg, nu ligger jag på 64. men jag är äldre nu, så då vill jag väga runt 58 :)

jennifer

Kommentar postad den

Jag hoppas & tror att det kommer gå bra, både för dig & mig! Älskar alla recept du lägger ut! :)

Sara ~ Candis

Kommentar postad den

SV. :) ja de är riktigt skönt. Nejdå den har jag inte glömt.

Ja visst lät det gott :) pojkvännen har tur han hehe.

Ellen - ellastankar.blogg.se

Kommentar postad den

Mums vad gott! Ska jag testa nan gang. Har sett receptet pa wraps tidigare och redan skrivit upp det i min lilla bok ;-)

Mia

Kommentar postad den

SV: Hehe, tack! Jag är riktigt nöjd med kvällens look och ser fram emot en trevlig kväll med gänget =)

Becca

Kommentar postad den

sv: Polly är underbart!

Wellbeingofme - Välmående, Lågkolhydrat-kost, Träning & Positiv energi

Kommentar postad den

Jag tycker att wraps är superbra lchf-mat! :)

Ellen - ellastankar.blogg.se

Kommentar postad den

Svar: Ja man kan nog variera den lika mycket som man kan variera en omelett. Man kan ta vad man har hemma.

Tack, ja visst var det fint...!

AMANDA FALK

Kommentar postad den

lät ritkigt spännande, måste testa!!en rolig variant till vanlig omelett lixom :D

Ha en fortsatt fin lördagskväll!

♥Jenny Forsberg♥- Min kamp mot min vikt.

Kommentar postad den

oki har lagt till dig nu Allt bra med dig?

Kommentera här