Avokado med räkor och äggröra...

Tänkte ge er receptet på lunchen som jag ska ha imorgon på jobb. Eftersom jag är ett stort fan utav avokado så passar denna enkla och snabba måltid bra. Detta är ett recept som jag hittade på LCHFrecept's hemsida.

Ingredienser till 2 portioner:

2 mogna avokado (de ska vara relativt mjuka när du klämmer lite på dom)
2-3 msk majonäs
1 msk turkisk yoghurt
1 tsk citronsaft
1 dl skalade räkor
1 ägg
1 liten lök
1 krm salt
1 krm svartpeppar

Ev. 1 krm cayennepeppar
Ev. svart/röd rom för garnering

Gör så här:

Dela och gröp ur avokadon. Mosa den med hjälp utav en gaffel.

Hacka ägget och blanda sedan samman allt och smaka av med kryddorna.

Spara lite räkor till garnering, fyll de tomma avokadoskalen med röran. Avsluta med eventuellt lite rom.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Malin

Kommentar postad den

Svar: Ja, i så fall verkar det ju riktigt bra. En kompis pojkvän kör med den dieten också tror jag..

Låter ju riktigt gott det där! Älskar avocado :)

Sara ~ Candis

Kommentar postad den

SV. Det var riktigt gott :) alldeles för mycket dock så jag sparade min halva :D

Ellen - ellastankar.blogg.se

Kommentar postad den

Svar: ja det blir ju gärna så när man drastiskt ändrar kosten, kroppen saknar något. Men man vönjer sig ändå rätt fort med det nya. Här går det också rätt bra, även om jag är bortrest. Får se hur vägningen går på måndag.

Nanna

Kommentar postad den

jag beundrar dig som vågar dela med dig om din kamp i viktnergång. Bra jobbat!

Kashaya

Kommentar postad den

Lät gott det där, älskar Avokado.=)

Elin

Kommentar postad den

åh vad gott!

AMANDA FALK

Kommentar postad den

låter otroligt gott, älskar sådan mat :D

Ha en toppen kväll!

Andréa

Kommentar postad den

Sv: Ja visst är den fin :) Ska bli kul att testa den på ögonen sen.

aww

Kommentar postad den

joo de va lite kul :)

Sara ~ Candis

Kommentar postad den

SV. Jag har beställningar lite stängd nu för jag hade en så lång kö. Har 2 st som jag ska bli klar med innan jag funderar på att öppna igen. Men du kan väl maila mig så kan vi prata mer där :)

Kashaya

Kommentar postad den

Ah du har inte testat den än, det såg jag inte.=) Trodde du hade ätit den idag. Läste visst lite slarvigt. Då får vi hålla tummarna för att det smakar lika gott som det låter.

Jennie

Kommentar postad den

det låter verkligen gott !

elenah

Kommentar postad den

sv: tack! :)

Ida

Kommentar postad den

gott!

Fin blogg! :)

Sara ~ Candis

Kommentar postad den

SV. Toppen :)) tack för att du inte stressar. Kramar om

ERICAPERZZON

Kommentar postad den

Jag har blivit beroende av avocado så det där måste jag prova någon dag!:)



/E

Ida -www.lippstick.se

Kommentar postad den

Det ser väldigt gott ut!

Jag är också ett stort fan av avokado speciellt som det innehåller så nyttiga fetter!

/ Kram Ida

Kommentera här