Första dagarna i Egypten...

Innan jag börjar jobba klockan 13:00 idag så tänkte jag skriva lite om de första dagarna nere i Egypten. Blir jobbigt att skriva om att på en och samma gång så därför delar jag upp det i olika inlägg. Enklare för min del men även bättre för er läsare att läsa... Bilderna i inlägget kommer vara klickbara! Kan bli ett lite långt inlägg pga. bilderna.

Tisdagen den 13:e oktober: Vi tog ju tåget över till Köpenhamn/Kastrup då där inte gick några tåg från Helsingör så tidigt. Vid 03:45 var vi inne på flygplatsen med tåget och vi behövde inte vänta länge förrens vi skulle gå till terminalen och checka in.

Checkade in runt 05:00 tiden och sen var det bara att vänta tills planet skulle boardas. Fast timmarna gik rätt fort och eftersom vi åt frukost med så satt man där ett tag och tog det lugnt. Planet avgick i tid och klockan 12:00 landade vi i Egypten. Blev en lugn dag när vi kom fram till hotellet, blev lite bad och sol på stranden och sedan en middag på den ena restaurangen. För er med bra syn så kan ni faktiskt se pyramiderna på ena bilden undertill
Onsdagen den 14:e oktober: Blev en heldag på stranden för att bygga upp färgen. Eftersom jag inte är någon badmänniska så badade jag inte så himla mycket. Stranden var jättefin med ett jättefint hav. Dock lite för salt för min del, sved om läpparna när man dök. Så ska ni dyka och snorkla i rödahavet, ha inte torra läppar!

Blev middag på den andra restaurangen och sen tog vi det lugnt på rummet. Man vill inte stressa med en massa på sin semester.
Torsdagen den 15:e oktober: Även denna dagen spenderades på stranden med både bad och solning. Man ville bygga upp färgen innan man var ute på en massa utflykter m.m. Brände mig dock lite på ena axeln men som tur är blev man brun där efter några dagar och man fjällade inte. Men fina myggbett fick man den dagen...

Blev en middag på kvällen och sedan tog vi en tur runt hela hotellområdet för att spana in det. Det var faktiskt väldigt stort med mycket att göra. Allt från tennis till spa.
Fredagen den 16:e oktober: Heldag på stranden denna dagen med. Dock hade man börjat tröttna lite på alla försäljare som frågade om man ville ha massage, manikyr, rastaflätor m.m. Har man blivit frågad om det de tidigare dagarna så ville man helst inte höra det igen.

Tillslut kom vi fram till ett bra sätt att få dom att sluta fråga och berätta om allt. Det var faktiskt att säga: vi har redan bokat tider. Dock kunde man bara göra det första veckan och sen fick man komma på annat till den sista veckan.