Vinn en liten goodiebag...

Tänkte dra igång med min tävling nu. Lite senare än vad jag sa men så blir det om man ska fixa lite annat smått innan.
Tyckte att det var en lite rolig och annorlunda tävling, har aldrig kört denna typen utav tävling så jag hoppas att folk nappar på min tävling..

Tävlingsreglerna finner ni under bilden.

Priser i goodiebagen från: Neutrogena, Nivea, Body Shop, Bubbleroom, Gina Tricot och Hello Kitty. Jag har även lagt ner ett litet hemligtpris i goodiebagen med..

TÄVLINGSREGLER:
Enkla regler, jag vill att ni skriver i en kommentar till mig vad ert bästa sommarminne är.
När tävlingen avslutas så kommer jag läsa igenom alla bidrag och välja ut det jag gillar bäst. Självklart är det även ett plus om ni länkar till tävlingen från er egna blogg.

Tävlingen avlsutas den 16 juli 21:00.
Jag kommer därefter läsa igenom alla tävlingsbidrag och sedan välja ut en vinnare.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Therese

Kommentar postad den

sv: tack så mkt.. Det var värt besväret att det regnade.. :) hmm nu ska ja bara komma på ett sommar minne! :)

Lisa

Kommentar postad den

Mitt bästa sommar minne va när jag, mamma, syster och syskonbarnen åkte och kollade på när kossorna fick komma ut! Det kändes själv som en frihet i luften och jag såg hur lyckliga dom blev av att få komma ut! Tänk själv om man inte hade fått varit ute på hela vintern och sen bara få komma ut i värmen =) Det tycker jag är Kärlek!

mellen

Kommentar postad den

Hihi jahaaa.. hmm.. Detta blir svårt då sambon´s semester börjar nu till veckan och han ska direkt till Italien en vecka nu så vi ska ju inte hitta på nått skoj förrens om kanske 2v? :P hehe å här i skogarna händer inget skoj =( kram

MALIN NILSSON

Kommentar postad den

en jag vill inte ha mitt kort där hahha ;P kul med tävling .. pusskram

Sofia

Kommentar postad den

Mitt bästa sommar minne är hela förra sommaren. Då började jag umgås intensivt med en tjej som skulle bli en av mina bästa vänner. Det började på Arvikafestivalen på lördagen då vi bestämde oss för att dricka ilag, bara vi eftersom vi kom på det bra sent. Efter det bodde vi praktiskt taget hos varandra eftersom vi har lägenhet 100 meter ifrån varann.. En vänskap var född, även om solen har sina fläckar så löser allt sig om det är sann vänskap och så är det i det här fallet.



Länkar till tävlingen nu, anmäl dig gärna till Veckans blogg hos mig =)

mellen

Kommentar postad den

hehe ok.. jag har så kasst minne.. =/ klarar nog inte denna får nog vänta tills en vanlig tävling kommer om ja inte kommer på nått :P

Maria

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är nog, när jag och mina tjejkompisar var i falsterbo förra sommaren och tältade, vi träffade jätte många nya människor och hade det allmänt skönt. Vi hade också tur med vädret det var stråladen sol hela veckan. Så det blev mycket solande och badande och festande. Den veckan var nog den bästa på hela sommaren. Jag älskar att träffa nytt folk, och det kändes som ett litet "äventyr" eftersom man inte hade med sina föräldrar som man annars brukar..

My

Kommentar postad den

Oj va kul :) mitt bästa sommarminne måste nog vara en period när jag varit väldigt nere och inte måddde bra. Mina vänner hade så klart märkt detta och tog med mej ut och tälta vid en underbar sjö! Vi var där i 3 n'tter och det var riktigt underbart :)

Elin

Kommentar postad den

Min bästa sommarminne (minnen egentligen) var när vi fick åka alla barnen i min familj och hälsa på farmor och farfar vid Tjörn på västkusten. Vi hade fri tillgång till att klättra i bergen, se ut över haven och bada. Vi brukade alltid fiska krabbor, torka sjöstjärnor och avsluta med en HEL dag på liseberg. Det är också det starkaste minne jag har av min farfar som gick bort ganska plötsligt för några år sen. :)

Emma bloggar om kampen mot graviditet

Kommentar postad den

Jag är gärna med :)



Mitt bästa sommarminne är när jag och min sambo förlovade oss.

Det var helt och hållet en impulsgrej, men endå så underbart.

Vi hade våra ringar & åkte till ett jättefint berg, som har utsikt över havet.

Där trädde han på min ring & jag hans.

Det var den mest underbaraste dagen i mitt liv.

Som jag aldrig vill byta bort.



Kramar Emma

evamar - tävlingsblogg

Kommentar postad den

Vilken generös tävling!



Mitt bästa sommarminne är när jag var liten och fick åka till farmor tre långa veckor medan mina föräldrar jobbade. Jag behöver bara blunda för att känna dofterna av sommar med nyslaget gräs och annat och känna smakerna av hemlagad filbunke och nyplockade hallon. Varför susar somrarna bara förbi idag när de var så evighetslånga när man var liten?



PS. Jag har länkat i min tävlingsblogg:



http://evamar.blogg.se/2009/july/goodiebag-16-juli-1.html

Kashaya

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är från förra sommaren då jag och min man gifte oss. En liten intimcermoni och sen iväg för fotografering och efter det middag på en libanesisk restaurang. Några dagar senare åket vi på bröllopsresa till underbara Rom! Massor att se, bra shopping och god mat.=)

Elisabeth

Kommentar postad den

Hejhej =)



Kul tävling !



Mitt bästa sommarminne är nog när jag och min släkt var utomlands och vår faster hade en överrasking. Överraskningen var att vi skulle simma tillsammans med delfiner. Det är något som jag saknar! Det var bäst. Det var det underbarast jag någonsin vart med om. Dom var så otroligt söta och känsla när man blev "kören" var grym! Plus att jag visste ju om att dom var så söta men dom var ju ändå tusen gånger så söta som jag hade tänkt mig. Speciellt när jag fick klappa och kela med dom =D Verkligen det bästa sommar minnet någonsin !!



Jag länkar i min blogg,

http://koreansktmarsvin.blogg.se/2009/july/vinn-goodiebag.html



Mvh

Elisabeth

ericaperzzon

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är hela sommaren -05. Jag hade slutat nian och bara njöt av att ett nytt liv skulle börja, nämligen gymnasiet. Under den sommaren levde jag livet med mina vänner och allt vi gjorde oavsett om det var bra eller dåligt väder så kom vi alltid på något skojj att göra. Vi sommarjobbade på fotbollsskola, var på cityfesten i gävle, tältade, åkte moppe. Ja allt som en sommar för tonåringar ska innehålla:)



/E

Emelie

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är den sommaren jag träffade min barndomsvän för första gången när jag var 6 år :)

Här är min länk:

http://egoistiskbrunett.blogg.se/2009/july/goodiebag.html

Ronja

Kommentar postad den

jag är med, har också länkat i min blogg!

mitt bästa sommarminne var en dag när jag och mina två bästisar skulle åka till stranden så tillförst var det bara jag och min ena bästis och sen så kom min andra bästis till mitt men det visste vi inte så låtsades hon vara en galen gubbe och vi blev så rädda och ringde till polisen och sen så sa hon att hon bara skämtade med oss så då hade jag ringt polisen i onödan, hahah det var så hemskt och himla kul! nu har jag lärt mig att låsa dörren när man är ensam hemma :D

Nennie

Kommentar postad den

Hej! Jag vill gärna vara med och tävla! :D

Mitt bästa sommarminne var sommaren för 5 år sedan, då jag och min man gifte oss. Dagen efter åkte vi på vår bröllopsresa till Rhodos. Från vårt hotellrum hade vi utsikt över havet och vi kunde sitta där hela kvällarna dricka Ouzo och Mythos och bara njuta. På dagarna gick vi promenader längs småvägar och hittade jättemysiga små restauranger som låg inne bland palmerna. Det är absolut mitt bästa sommarminne!



Jag har också länkat från min blogg: http://inennie.blogg.se/tavlingar/2009/july/tavling-hos-sofija.html



Kram!

elenah

Kommentar postad den

mitt bästa sommarminne var när jag och min älskling åkte ca trehundra mil på en helg, först från umeå ner till Halmstad för att hälsa på och hämta hans syster och hennes sambo, sen upp till Kiruna med min svärmors hundtik för att para henne med en riktigt stilig hanne. Det var en ganska jobbig bilresa, men det var så sjukt mysigt att äta på restaurang bara han och jag, att sjunga till musiken för honom i bilen och alla söta stopp vi gjorde.

jeanette lexonius

Kommentar postad den

Jag kommer att jobba hela sommaren så då skulle det vara kul och vinna en goodiebag för detta bestyr för jobbar med äldre människor som behöver hjälp och det känns så bra när jag kommer hem och när man har gjort sina bestyr och alla är nöjda och glada men dock så tycker jag att jag skulle behöva lite ompysling själv för att kunna orka med denna somma med ala bestyr;) så nu hoppas jag å en vinst:_)

jeanette

Kommentar postad den

DET BÄSA SOM HÄNT MIG DENNA SOMMAR ÄR ATT JAG FÅTT ETT OBB SÅ JAG KOMMER JOBBA HELA SOMMAREN MEN JAG GILLAR DET OCH DET ÄR ATT JOBBA ME GAMLA MÄNNISKOPR SÅ DET ÄR MIN SOMMAR ¨SÅ NU BEHÖVER JAG EN UPPFRÄSCHNING SÅ JAG KONMMER ATT ORKAS:)

Annas tävlingsblogg

Kommentar postad den

Jag är med och tävlar, jag har länkat här



http://molnboanna.blogg.se/2009/july/goodiebag-4.html



Mitt bästa sommarminne är från när jag var liten och hela familjen åkte på husvagnssemester, jag kan fortfarande höra hur mamma stökade med frukost och hur det började lukta varm choklad... så mysigt.

Emma

Kommentar postad den

7 juni detta året - jag och en av mina närmsta vänner åkte till Lund, köade i 7.5h (fast vi bara var 15st där tre timmar innan insläpp) och såg GAVIN DEGRAW! Höll i hans hans under konsterten och efteråt träffade vi hans lika duktiga bror Joey och allting var helt underbart :>

Emma

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne var iår när jag tog studenten och sprang ut tillsammans med mina vänner. Visst det är både för och nackdelar med det, att slijas åt från sina närmaste vänner är både jobbigt och tufft, men att få känna att man har klarat av alla skolår är en otroligt härlig känsla som kommer att finnas resten av sitt liv :)

För mig har det varit många hårda skolår men det är skönt att de äntligen är över, nu väntas jobb och ännu mer härliga och minnesvärda sommrar =)

Hannele - Mamma till Kevin ♥

Kommentar postad den

JAg vill vara med och tävla :)



Mitt bästa sommarminne är när min son kom ut till världen ^^



Och jag har länkat dig på min blogg och länken är:

http://hanneler.blogg.se/2009/july/tavling-om-en-goodiebag-pa-sofias-blogg.html



KRaaam

H

Tine

Kommentar postad den

Hej och gokväll!



Mitt bästa sommarminne är nog från den första sommaren jag hade med min dotter pappa. Jag var höggravid och vi satt inne en regning sommardag och helst plötsligt säger han "vi går ut" och sliter med mej ut i spöregnet och vi springer runt och är allmänt lyckliga. Går hem efter 30 minuter och lägger oss raklånga på hallgolvet och bara skrattar åt de :)

tofva

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är från när jag var 7år gammal och satt i poolen i usa med min pappa o max. Då sa pappa till mig: tänk kids, snart är det vinter och kallt.

På nåt konstigt vänster så är det ett av mina BÄSTA sommarminnen. Kan tillägga att min pappa bor i usa på heltid och när jag var liten åkte jag alltid dit enbart på sommararna då jag hade sommarlov:)



suss

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är när min äldste son var cirka tre år och var hos grannen för att leka med barnen där. Snälla mamma granne bjöd på glasspinne. Sonen slickade på glassen och efter en stund så kunde man svagt genom glassen skönja glasspinnen. Sonen tittar bestört, travar fram till grannen och säger: hö du du gjannen, jag tjoj det äj en lajv i den.........

Stackars barn, han trodde det var en larv i glassen! Grannen höll på att bryta ihop. Vi skrattar än i dag åt detta! = )

Sandra [2barnsmamma]

Kommentar postad den

Bästa sommarminnet är lätt när sonen var mindre, vi åkte runt i båten. Så härligt! :) Och hans första dopp i sin pool! :)

Malin

Kommentar postad den

Hej!

Även jag vill självklart vara med i denna fina tävling!

Mitt bästa sommarminne är från juni 2007 då jag och min sambo, oväntat men glädjande, fick ett plus på graviditetstestet!Idag är vår underbara son 1.5 år och världens glädjesprudlare! Den sommaren förändrade våra liv för alltid och sedan dess är inget sig likt! Dock så otroligt mycket bättre!



Jag länkar också vidare från familjens tävlingsblogg på: http://villduvinna.blogg.se/2009/july/goodiebag-hos-sofia.html



Håller tummarna!

Ha det bra så länge!

KRAM

Lina

Kommentar postad den

Mitt skojigaste minne är när jag en morgon hittade en struts som stod och åt från mammas trädgårdsblommor. Han tittade upp på mig när jag kom ut genom dörren och började sedan springa runt i cirklar på tomten. Det visade sig att strutsen var en rymling från en strutsfarm som finns några kilometer från vår villa. Det var en galen, men spännande morgon för en 10-åring. Jag ville behålla fågeln - men mina föräldrar samtyckte inte.

Sofia

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne var ute på mitt landställe. Där var jag med min kompis, och grannens katt hade precis fått kattungar. Så vi satt i vår hängmatta med varsin kattunge. Det var ett sjukt gulligt ögonblick, eftersom vi båda bor i stan och då inte hade några djur. Kanske svårt att förstå men ja .. det var väldigt lyckligt (:



Tack för en fin tävling förresten :D

Sofia

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne var ute på mitt landställe. Där var jag med min kompis, och grannens katt hade precis fått kattungar. Så vi satt i vår hängmatta med varsin kattunge. Det var ett sjukt gulligt ögonblick, eftersom vi båda bor i stan och då inte hade några djur. Kanske svårt att förstå men ja .. det var väldigt lyckligt (:



Tack för en fin tävling förresten :D

Ida

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är när jag fick reda på att jag va gravid förra sommarn :)

Ida

Kommentar postad den

Har även länkat på min blogg , http://idavarnamnet.blogg.se/2009/july/tavla-och-vinn-en-en-goodiebag.html#comment

sandra

Kommentar postad den

mitt bästa sommarminne var nog när jag var lite mindre och fick reda på att vi skulle iväg och åka karuseller! jag var överlycklig :-)



hoppas jag vinner! :) kram / sandra 13 år

sandra

Kommentar postad den

oj här är länken till bloggen :

http://benjerryglass.blogg.se/?tmp=11170021



kram!

Malin

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är när jag var i Scotland två år sedan och tillbringade 2 veckor där tillsammans med några få svenskar och en massa spanjorer och scottar :) Den resan är oförglömlig!

Fanny

Kommentar postad den

Jag är med och tävlar :)

Mitt bästa sommarminne måste nog vara från förra sommaren när jag och hela min familj åkte till Gävle, vi bodde i en stuga på Furuviks camping och gick på Furuviks djurpark. Året innan pappa om mamma skilde sig ..

Jenny

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är från nu i sommar när jag och min pojkvän cyklade ut till en strand där vi badade och hade picknick. Det var jättemysigt. Känner på mig att det här kommer bli en lyckad sommar med fler fina sommarminnen som jag får dela med min underbara pojkvän :)

shelly

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne måste vara när jag åkte till paris med min mamma och syster. Vi checkade in på vårat hotell väldigt sent. Hotellet var inte i bästa klass utan mer i budget stilen. När vi hade packat upp bestämde vi oss för att gå ut och äta eftersom vi var döhungriga. Hotellets port stänger kl ett så vi ville meddela receptionisten om att vi skulle ut. Men receptionisten fattade inte våran engelska och trodde inte att vi att visste vart toan låg så han guidade runt oss i ja HELA hotellet kl ett på natten efter en jobbig resa. Min mamma ville vara artig så vi hängde på. Till slut orkade inte syrran längre och skrek ut I AM HUNGRY! då fattade gubben. Han gav oss port nyckeln och vi behöll nyckeln i en hel vecka...vi kom hem rätt seent varje natt vilket gör till det bäääästa sommarminnnet :D:D



Malin

Kommentar postad den

Malin

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är blandat med mitt värsta också. jag var nykär med min nuvarande sambo och vi hade dejtat ett par månader när min pappa och 2 vänner gick bort. Jag bodde då nere i oskarshamn där min pappa hade bott innan han dog och det var där även ted min sambo bodde. Men jag hade hela släkten och resterande familj i Trosa där jag kommer ifrån. Jag trodde inte ted skulle palla med all denna sorg och sticka han med. Men istället stod han vid min sida natt som dag hela sommaren. Tog ledigt från jobbet och bodde i en husvagn på min mammas tomt i Trosa hela sommaren med mig. I slutet av juli tog vi en sista minuten till grekland och vår kärlek blev bara starkare. Sen den sommaren har jag aldrig tvekat på att Ted är den rätta för mig. Och nu 4 år sedan bor vi i vårt egna lilla hus i Trosa med 2 underbara barn. Så i all sorg växte en oerhört stark kärlek fram.



Länkar också på min tävlingsblogg mtlftavling.bloggagratis.se



Kram malin

LinneaHilje

Kommentar postad den

Hej! Kul med tävling! Jag är gärna med=)



Jag har ett ´ganska annurlunda minne från förra sommaren..

Jag och min kompis + hennes föräldrar bilade ner till frankrinke förra sommaren. Vi hade jättetrevligt men ungeför i tyskland bestämde vi oss för att stanna vid några toaletter för att lätta på trycket.. Jag och min kompis upptäckte dock att alla toaletter var låsta och inte gick att komma in i, så vi bestämde oss för att sätta oss bakom båsen istället. När vi satt där och ja.. gör det vi ska kommer det plötsligt springande en tysk man med finabyxor och kavaj?! Han SÄTTER sig ner och kissar precis brevid min kompis och, som vi förstod det, ursäktade sig på tyska! Både jag och min kompis stod bara och gapade! Vi sprang snabbt till bilen igen och höll på att skratta ihjäl oss!



Ett riktigt sommarminne som jag aldrig kommer glömma!



Här länkar jag till din blogg!:

http://linneahilje.blogg.se/tavlingsblogg/2009/july/vinn-goodiebag.html#comment



Ha det bra :D

Marica Rödebäck

Kommentar postad den

Mitt absolut bästa sommarminne är förra året i Grekland! Jag och maken hade sedan mååånga månader bokat vår första utlandssemester och vi såg fram emot detta enormt.



18 augusti gav vi oss av, första gången på en flygplats, första gången i ett flygplan och första gångne i Grekland, dessutom tillsammans!

Det var två härliga veckor tillsammans med min älskade och jag hade grymt mysigt.



En av dagarna minns jag mest, det var den 26 augusti, vår andra bröllopsdag och den firade vi på en restuarang som hette La Romantica, vi åt god mat och drack gott! Tyvärr rökte vi under semestern och innan vi hade beställt maten skulle manken springa iväg och köpa cigaretter så jag satt kvar.. Ville överraska honom så jag hade beställt in varsin sprakande drink! Men min älskade man överraskade mig mer för han gick inte bara bort och köpte cigg, han hade nämligen köpt ett jättevackert armband till mig.. Jag blev så glad att jag fick tårar!



Det lever jag på läääänge.

<---

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är nog en sommar för många år sedan. Jag var en 15årig arg tjej som vaar tvungen att åka med min mamma och pappa på båtsemester. Vill inte segla i tre veckor, jag ville vara hemma och vara med mina tuffa kompisar.

Hela semestern surade jag och grinig. En kväll när vi lagt till på en ö. Så visade det sig att i grannbåten till oss så fanns det en ursnygg kille. Vi blev vänner och gick promenader på ön. När solnedgången kom så satte vi oss på en klippa, långt ifrån alla andra. Solnedgången var den vackraste jag varit med om. Just när det var som vakrast böjde han sig fram och gav mig en puss. Det är den mest speciellta och minnesvärda pussen jag fått. Resten av båtsemestern var jag en glad och snäll 15åring som var lite smårkär i solnedgångar.

Tiffany More

Kommentar postad den

Mitt bästa och läskigaste sommarminne är när jag var runt 9-10 år så jag och mina kusiner lekte ute och bestämde oss för att gå in i skogen och leta efter den röda stugan som alla pratat om. Det sägs att det har spökat där så vi ville se hur det såg ut. Vi tog oss dit under dagtid och när vi kom fram så såg vi den trasiga lilla röda stugan. Det låg fullt med våtservetter, nyxor och knivar på marken och vi gick längre in för att se vad som fanns. Två av ina kusiner gick fram till badkaret som låg där ute och såg att det fanns blod, om jag tänker tillbaks så tror jag inte att dem talade sanning men den tiden var det kul och vi kusiner hade alltid kul varje sommarlov. Det var ett av alla sommarminnen jag har! :D

Andrea

Kommentar postad den

mitt bästa sommarminne kommer faktiskt från denna sommaren. Jag var i spanien med min pojkvän och en kompis till oss. Det bästa minnet är precis när vi kom till huset vi skulle bo i. Vi hade sett bilder på det innan men hade inte räknat med att allt skulle va så fint och fräscht som det var. vi stod och nästan hoppade och skrek så överraskade blev vi. Vi blev helt enkelt mållösa alla tre. En helt underbar känsla att bli så positivt överraskad. Att hela resan sen fortsatte på samma nivå gör ju inte saken sämre.

Kajsa

Kommentar postad den

Hej, mitt bästa sommarminne är faktiskt från i år. I och för sig så är det här första året jag varit kär och haft besvarad kärlek. I alla fall så låg jag och min pojkvän Joel på gräset hemma på gården. Vi bara låg bredvid varandra och såg varandra i ögonen. Allt kändes sommar, ted gärdestad spelades på cd-spelaren. Allt var bara perfekt, jag bara mös av hans närhet och hans kyssar.



:)

fia

Kommentar postad den

jag är med!



mitt bästa sommarminne är från början av denna sommaren när jag var i turkiet med min pappa och syster. för det mesta satt vi i baren och utnyttjade våran all inclusive. hotellet var perfekt, bra service, trevlig personal och hur fint som helst! :D dessutom träffade jag en kille, en utav bartenderna. jag och min syster spenderade flera nätter tillsammans med honom och den andra bartendern. i åkte motocyekl uppför bergen, kollade på utsikterna, drack öl och hade "the time of our lifes". när vi skulle åka hem efter en vecka grät vi båda två hela vägen hem till sverige och jag var deprimerad länge efter. nu 1 månad senare känns det bättre, men jag tänker fortfarande mycket på nazmi (killen jag träffade) och vi smsar varandra ibland. förhoppningsvis kommer jag även åka tillbaka till turkiet nu i augusti :)

sofie

Kommentar postad den

jag har länkat till tävlingen :)



Mitt bästa sommarminne var min första sommar med min pojkvän :) Jättemysigt :) Vi var på skarasommarland :) romantiskt och kul var det :)



kram

sandra

Kommentar postad den

Mitt bästa sommarminne är nog när jag var ett barn och inte klarade av att fixa lunchen själv när föräldrarna var på jobbet. Min 2 år äldre bror och jag gick varje dag till farmor (som bodde 200m från oss) för att käka lunch. Ett par dagar i veckan åt vi alltid på pizzerian som finns i byn och de andra dagarna var det någon mat jag egentligen inte gillade, men det var så roligt när jag var med farmor!

Nu är farmor inte vid liv längre, men oj vad jag saknar den tiden :)

Ha de bra! (har ej blogg)

Karin

Kommentar postad den

Hej!



Det var svårt att välja ut ett enskilt ögonblick! :)



Mitt bästa sommarminne är nog ifrån när jag var i 6-7 års åldern.

Mina föräldrar är egna företagare och de åkte alltid runt på en massa marknader under sommaren och då fick jag och min syster oftast följa med, för vi var nog för små för att lämnas ensamma.

Det var roligt att vara med under marknaderna.

Inne i ett av byggnaderna där vi stod i under en marknad där hade de en liten scen längst in i rummet.

Jag tyckte om att sjunga väldigt mycket då, jag och min syster brukade alltid sjunga en massa låtar som vi lärt oss ifrån dagis och ifrån förskolan när vi satt i bilen.

Då skojade pappa en gång med mig och min syster att vi två borde gå upp på den där scenen och sjunga.

Jag förstod inte då att det var ett skämt och jag tyckte att det var en bra idé. Jag försökte få min syster att följa med mig upp den där lilla scenen men hon vågade inte. Så jag gick ensam upp på scenen och ställde mig där och började sjunga en massa låtar.

Och de som var där inne klappade händerna efter varje låt:)

När min s yster såg att jag vågade då vågade hon också.

Året därefter ställde vi oss också där uppe på scenen och sjöng.

Vi hade ingen mikrofon och vi gjorde det bara för skojs skull men vi fick ju faktiskt lite uppmärksamhet ändå och vi tog det på ganska stort allvar.

Vi hamnade till och med i en tidning.

Och jag minns att min lågstadielärare visade upp den där bilden på mig och min syster när vi stod där och sjöng, för resten av våran klass efter vårt sommarlov.

Jag och min syster fick också en lapp ifrån en gammal tant där hon skrivit ner en visa som hon ville att vi skulle lära och och börja sjunga.. tyvärr har jag nog tappat bort den lappen:(

Men jag minns att hon skrev "Till de små sångfåglarna".



Vi fick till och med pengar ifrån vissa människor, och de som stod där inne o sålde saker gav oss små presenter.

Det tycker jag är ett bra sommarminne:)



Just nu går jag föresten på estetiska programmet, musik, på gymnasiet.



Det var mitt sommarminne:)

Hannah

Kommentar postad den

Jag vill gärna vara med :)

Mitt bästa sommarminne är från min och min pojkväns första sommar tillsammans då vi vart tillsammans i ett halv år.. Vi var ute hela natten lång, i flera dygn och sov på dagarna. Vi cyklade och cyklade, i hela Luleå stad och det slutade flera gånger att vi stannade och badade på någon badstrand, kanske klockan 5 på morgonen, näck!

Gör ett inlägg i min blogg :)

Kram

Sandra

Kommentar postad den

Jag är en person som inte gillar sommaren så jag har inte många bra minnen från somrar eftersom jag har så dåliga upplevelser från just denna tid. Men ett minne jag har är av min älskade kusin och extrabror.



Det är lite över två år sedan. Jag träffade honom och vi satt ute i försommarvärmen. Vi satt uppe hela natten och pratade och skrattade. Vissa stunder var vi helt tysta och sa ingenting utan fanns bara för varandra.

En vecka senare, en olidligt het natt, lakanen var alldeles genomvåta av svett, hade jag en dröm. Jag drömde att min kusin var med i ett rockband. Jag var på en konsert och jag var så glad för hans skull. Han pratade med mig efter konserten och sa att han hade det bra nu och att han var lycklig. Efter allt vi två har gått igenom ihop under vår uppväxt var det så himla skönt att höra och jag vaknade faktisk lycklig trots värmen i sovrummet.

När jag vaknat ringer min telefon, det är mamma som ringer. Hon har något att berätta. Hon berättar att min kusin har omkommit i en bilolycka.



Det är fortfarande smärtsamt att t'nka på det men när det blir jobbigt plockar jag fram sommarminnet och drömmen och jag vet att han har det bra nu och att han är lycklig. Han slipper all smärta som livet gett honom och jag är övertygad om att han lever fan där han nu är :)



länkat:

http://tavlingartavlingar.bloggsida.se/okategoriserad/goodiebag-4

Fröken Eko

Kommentar postad den

Hejsan!



Jag vill gärna vara med och tävla :)

Mitt bästa sommarminne är nog helt klart från lågstadiets avslutningsfester.

Festerna vara alltid jättetråkiga med rektorn som höll långa tal, festsalen var fullproppad och luften var dålig osv. Men man hade ju fått en ny, fin klänning! Och vad ger bättre sommarkänsla om inte allsång med "Den sommartid nu kommer" som var ett stående inslag på våra vårfester i skolan.

Sen var det betygsutdelning och efter den pärsen så åkte vi alltid och åt glass med mamma. Härligt, härligt!



Har nästan funderat på att gå på systerdotterns vårfester i skolan, bara för att få höra "Den sommartid nu kommer" och åka och äta glass efteråt, bättre start på sommaren finns inte!



Länkar till din tävling i högra sidospalten i min blogg. Låter länken ligga uppe t.o.m. sista tävlingsdan.



Häls. F

Virre - mamma till Dennis

Kommentar postad den

Mitt bästa sommar minne var när jag & några klass kompisar skulle åka iväg på ett sommar läger, vi skulle tälta på en strand.. Min kompis skulle gå & kissa mitt i natten, hon ville inte gå på den toaletten som fanns där för den var lite äcklig så hon tittade sig om & såg ingen så hon gjorde sitt & när hon var färdig såg hon att en kille satt uppe i ett träd, han hade sett allt haha:)

Jessie

Kommentar postad den

Åh vilken kul tävling! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Mitt bästa sommarminne var nog när jag träffade min pojkvän. Det var på en mysig grill kväll mitt i sommarn. Vi fastnade för varandra direkt och den kvällen var en utav dom bästa kvällarna i mitt liv. Jag är så glad att jag träffade honom! =)



Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/july/vinn-en-goodiebag-2.html#comment



Och här är min mailadress: [email protected]



Ha det så bra!

Erika-foto-mode-pyssel

Kommentar postad den

När jag och famlijen var på Gotska sandön. Jag var ca 10 år och syrran 4. Syrran hade bundit en liten pinne i ett skosnöre och drog den efter sig. När vi givk där, hela familjen, så går vi föri ett äldre par. Gubben säger till syrran: Är det en hund du har där?

Syrran svarar lite surmulet: Nej! Det är en vandrande pinne!

Gubben blev lång i ansiktet och aldeles tyst!

joanna lg

Kommentar postad den

Du vet när man går på stan och ser den där killen man bara får i sina drömmar? Det gick jag igenom förra sommarn. Jag hade sovit hos en kompis i 4 nätter i rad och vi va inte fräscha kan man väl säga. Vi skulle ner till Entré ( typ statoil fast det är inte en mack) och handla chips och ben&jerry glass. Vi va några meter från dörren in när han kommer ut där ifrån, (ärligt, efter det bärjade jagtro på kärlet i första ögonkastet)Självklart så känner min kompis honom... Så dem börjar snacka och så, han lägger inte ens märke till mig. När vi sedan sagt hejdå till honom, varit och handlat och va på väg hem så gick jag helt tyst och bara tänkte på honom. Min kompis undrade varför jag va så tyst och jag svarade: Fyfan vad han va snygg :O jag kan inte släppa det. Självklart så har han "lunar" och min kompis och jag gick in genom min och komenterade en av hans bilder. Vi började snacka, och vi snackade nätterna långa. Ett halvår senare blev vi tillsammans, jag mådde som bäst med honom. Vi höll ihop i 3 månader och sedan ramlade han ner i skiten och ville inte ha flickvän. Nu menar jag verkligen skiten, bråkade med sina föräldrar, började ta droger så smått, söp som aldrig förr och ja. Hn orkade inte med mig, jag försökte få honom på andra banor men hur enkelt är det?

Slutet kanske inte låter som ett bra sommarminne men när det tog slut va det september;)

Nu har han lyckats komma ur allt dumt, hittat flickvän och vi snackar alltid på msn och i telefon. Som vänner!

jag har tyvärr inte blogg men ska skicka runt länken på andra sätt!

Emma

Kommentar postad den

Jag vill vara med och tävla!



Mitt bästa sommarminne är nog förra sommaren, 2008 då jag, min pojkvän och hans + mina bästa kompisar var på en festival - Putte i parken som hölls i Karlskoga. Där hade vi det jätte roligt och jag har tack vare den festivalen en massa härliga oförglömliga minnen. Så mycket känslor, musik och glädje! De dagarna vi hade där tillsammans kommer jag aldrig glömma, någonsin - Det var underbart!



Länkat till tävlingen här -> http://xemmi.blogspot.com/2009/07/2205.html

Julia

Kommentar postad den

det bästa minnet är från när man var liten och man åkte med närmsta släkten och familjen på små "äventyr" till olika sommarland och sånt, oavsett om det regnade eller var jättevarmt så såg man alltid fram emot det jättemycket och det var höjdpunkten på hela året!

Kommentera här