Söndagkväll, promenadslinga och siffror

God kväll på er! Hoppas att er söndag har varit mysig, tyckte att dagen gick så himla fort!

Tuva-Li sover för kvällen och förhoppningsvis natten. Själv sitter jag och zappar lite mellan kanalerna på tv:n, inget roligt att kolla på ikväll. Får in och kolla på min tv-app om där visas någon bra film ikväll.

Tveksamt då filmerna en söndag brukar vara sådär. Men jag orkar inte starta upp datorn, koppla in den och leta upp någon bra att kolla på. Sen känner jag mig själv, så startar jag en film och lägger mig skönt i soffan - så somnar jag!

Söndagen för vår del blev lugn! Körde bort till City Gross innan och handlade lite. Stod still med matfantasin idag men det blev bra tillslut!

Handlade hem en massa grönsaker och sen blev det lite middagar och klämmisar till Tuva-Li med, lika bra att ha hemma. Oftast äter hon samma middag som mig men vissa rätter är lite för starka för hennes lilla mage.

Idag fick hon lax med potatis och morötter och jag själv åt tacos! På en söndag! Fast tacos kan man äta vilken dag som helst i veckan. Skippade både nachos och tortillabröden. Istället använde jag mig av isbergssalladsblad som "bröd" och det var hur gott som helst.

Imorgon är det dags för mät- och vägning igen! Ska bli spännande att se vad det blir för siffror denna gången. Känns otroligt skönt att vara tillbaka i rätt spår, bara att fortsätta kämpa så når jag tillslut mina mål. Första delmålet är att kom under tresiffrigt! Jag tänkte inte stressa utan det får ta den tid det tar.

Ny vecka imorgon och än är den planlös! Funderar på att ta en promenad imorgon om regnet inte vräker ner.

Googlade lite innan idag, för jag vill hitta någon bra slinga att gå här hemma vid oss. Hittade en som så fint heter Tallskogsleden, måste dock bara studera kartan lite närmre så jag hittar rätt hur jag ska gå. Lär inte gå vilse men kan vara trevligt att gå på rätt väg.

Ska försöka hitta något ställe runt Helsingborg som säljer barngrindar med. IKEA säljer ju inte mer, inte för tillfället i alla fall och jag vill gärna ha öppet på balkongen men just nu går det inte, vill inte att Tuva-Li ska trilla med ansiktet före. Så har du något tips på en annan grind än IKEA's tas det tacksamt emot.

Nu ska jag svara på era fina kommenterar! Så mycket kärlek varje gång man loggar in på bloggen, tusen tack fina ni! Sov gott när Ni ska sova sen, uppdaterar imorgon!

/ Sofia Werlin

Kommentarer

Gabriella

Kommentar postad den

Åh så gott!!

Marie

Kommentar postad den

Vi käkar också sallad som bröd istället, antingen isebergs eller större vitkålsblad, blir lika gott =D

natalia

Kommentar postad den

Mums så gott :D

Julia

Kommentar postad den

Åh gud vad gott!

Misstossequeen

Kommentar postad den

Vad det såg gott ut :D

Svar: Tack vännen! <3

Ja det är lika bra, jag kände det med :)

Ska du och Tuva-Li ner på festivalen i stan ihelgen som kommer? :)

Lillgarden

Kommentar postad den

Har du "vanlig" taco krydda när du äter enligt LCHF?

Önskar Lucas kunde fatta detta med att somna för natten. Nej han små sover, vaknar till och somnar inte riktigt förrän vi går upp i sängen och lägger oss båda två...

Sv: Så trött på amningshåret så det är inte sant. Växer små tussar med nytt hår överallt! Blir galen, men lilleman verkar inte vilja sluta amma än så bara att stå ut!

Ha en fin dag!

Lisa

Kommentar postad den

Tallskogsleden? Hur går den slingan? :)
Jag bor också i Helsingborg, men har ännu bara hittat till Pålsjöskog (vilket också är ett fantastiskt ställe att promenera på). Och runt Fredriksdal är rätt mysigt med. :)

Kommentera här