Idas gröna lådor!

I samarbete med Swedlog och Idas gröna lådor kommer jag under två leveranstillfällen att få hem grönsakslådor. Den första grönsakslådan levererades i onsdags och efter lite mailkontakt med Ida på Swedlog fick jag hem en något modifierad grönsakslåda. Då lådan vanligtvis innehåller potatis så ville jag inte ha med detta.
 
Eftersom jag äter efter LCHF så äter jag ju inte kolhydratrika grönsaker. Grönsakslådan innehåller varje vecka; gurka, sallad, lök (olika sorter), morötter, paprika, tomater och potatis. Och varje vecka läggs där till lite olika grönsaker för att få en varierad låda.
 
Dock kan jag inte använda allt från veckans låda då där både var morötter, palsternacka och rödbetor med. Men får man folk på middag kommer jag givetvis att använda dem grönsakerna. Idas gröna lådor har nu även tagit fram en LCHF-låda, vilket jag kommer att beställa så fort jag vet innehållet i själva lådan.
 
Citat från hemsidan:
"Idas gröna lådors idé är enkel. Vi tar en returlåda, fyller den med säsongens bästa råvaror, vi packar lådan med omtanke och vi levererar den direkt hem till din dörr. Kvalitén som finns i lådan är fantastisk, för det tycker vi är det viktigaste som finns. Därför är varje låda unik för oss och kommer levereras i bästa skick. Låter det intressant? I så fall är du välkommen till ett enklare och sundare liv."
 
I dagsläget levererar Swedlog till följande på onsdagar mellan 18:00 - 21:00: till hela Helsingborg (ojämna veckor) och till Åstorp, Billesholm, Bjuv och Ekeby (jämna veckor). Betalning sker via faktura som följer med vid leveransen av lådan. Och vill du beställa en låda är det viktigt att detta görs senast måndag 21:00 samma vecka som leverans.
 
Priserna på Idas gröna lådor ligger från 129 kronor och upp till 219 kronor, beroende på vilken låda du väljer. Där finns grönsakslådor, mixlådor (frukt- och grönsaker), mixlådor eko, fruktlådor och LCHF-lådan. Så är du nyfiken på att spana in dessa lådor klicka då »här«.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

KikkiSandström

Kommentar postad den

Vitkål är oxå alldeles utmärkt för oss lchf:are och man kan göra så många goda grejor av den. Som den här t.ex. http://kikkisandstrom.se/korv-och-vitkalsgryta och fler recept på http://kikkisandstrom.se/recept

Och potatis äter du väl inte ;-)

Svar: Nä jag äter inte potatis, som jag skrev i inlägget!
Sofia Werlin

Anna

Kommentar postad den

vilken bra idé! =)

Kommentera här