Svaren från frågestunden...

Har nu avslutat min frågestund och jag fick in en hel del frågor. Dock inte många som ställde frågor men fick många frågor utav samma personer. Blir ett ganska långt inlägg..


1. Malin
:
- Vad jobbar du med? Eller du kanske pluggar?
- Vad tycker du är jobbigast med att gå ner i vikt?
- Har du några planer sen när du har nått din målvikt?

SVAR: Jag jobbar i en icabutik, har planer på att börja plugga men vet inte när det blir.
Det jobbigaste med att gå ner i vikt är nog att man måste ge upp sötsakerna. Jag var ett riktigt godismonster innan.
När jag har nått min målvikt så ska jag jobba på att behålla den vikten. Vill inte gå upp alla de kilona jag har tappat då. Ingen jojobantning här inte.

2. Linnea:
- Känner du att du "missar något" nu när du har så mycket fokus på träning och hälsa samt jobbar så ofta? Som fester, filmkvällar och middagar ute?

SVAR: Det är klart att man saknar allt som man gjorde innan. Men jag är inte en person som gillar att festa speciellt mycket. Jag tycker att det är trevligare att äta middag med en massa vänner och ha sköna hemmakvällar.

3. Malin:
- Har du varit riktigt kär någon gång?

SVAR: Ja det har jag faktiskt. Det var dock något år sen jag var så kär som jag var då. Så man hoppas att en ny kärlek dyker upp snart.

4. Jessica:
- Vad önskar du dig i julklapp i år?
- Favoritmat?
- Vilken maskin/övning gillar du mest när du tränar?
- Ungefär hur många gånger i veckan tränar du?
- Har för mig att du tränar på Actic, finns det olika pass där också som step, aerobics osv som du brukar gå på?
- vilket är ditt drömresemål och varför?
- har du några bra spar-tips? ( vet ju att du är duktig och lägger undan pengar varje månad på ett sparkonto.)
- Vad är det för typ av tjänst du har i butiken, heltid, halvtid eller deltid? Hur många timmar ungefär?
- Hur hittar du motivationen och självdisciplinen till att inte äta godis tex, eller du fuskar ibland? ;)

SVAR: Oj jag har inte funderat så långt på vad jag vill ha.. Standarn brukar vara pengar.
Jag har fått en massa nya favoriträtter nu med LCHF men något som alltid går hem är tacos.
Crosstrainern och löpbandet är mina favoriter på gymmet. Sen försöker jag träna 3-4 gånger i vecka.
Ja det stämmer bra, de har en massa olika träningsprogram. Har tyvärr inte hunnit gå någon utav dessa.
Drömresmålet är faktiskt att ta en roadtrip i USA. Få uppleva alla olika delstater m.m. och framförallt shoppa där.
Oj, när jag väl har bestämt mig för att spara undan pengar så gör jag bara det, har inget bra tips på det.
Jag jobbar cirka 38 timmar i veckan, så vet inte riktigt om det är en heltidstjänst eller en halvtidstjänst.
Samma som med sparandet, har jag bestämt mig för en sak så fullföljer jag det. Visst kan jag ta en bit mörk choklad då och då men det händer väldigt sällan.

5. Miss0:
- Gällande LCHF nu då... Du inspirerar mig väldigt mycket men undrar vad gjorde du ibörjan när du drogs med sockersug ? Bästa "korta" tips när det gäller LCHF?

SVAR: Vad roligt att höra att min blogg inspirerar dig. Tack! Eftersom jag började med LCHF i april så kommer jag inte riktigt ihåg hur jag gjorde med sötsuget då, men kan berätta hur jag gör nu när sötsuget dyker upp. Jag dricker faktiskt kolsyrat vatten. Stillar sötsuget lite. Ska ni börja med LCHF så dra ner på alla kolhydrater direkt, enklare att slippa suget efter saker då.

6. Ellen:
- Vad gick du för linje på gymnasiet?
- Har du, eller har du haft, några planer pa att plugga vidare?
- Hur kom du i kontakt med LCHF?

SVAR: Jag gick samhälle med inriktningen ekonomi på gymnasiet.
Jag har haft och har fortfarande planer på att utbilda mig till hudterapuet.
Vi hade faktiskt en bok på jobb som handlade om LCHF. Så jag köpte den och sen dess är jag "fast".

7. Rebecca:
- Funderar du på att börja plugga?
- Vad isåfall?

SVAR: Som jag skrev ovanför, vill bli hudterapuet.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Linnea

Kommentar postad den

Tack för svaret på frågan! :)

Linnea

Kommentar postad den

Haha förlåt! Men den där chokladen rekommenderar jag verkligen om du ska snacka på någonting gott någon gång. En eller två bitar räcker! :)

Jessica

Kommentar postad den

Kul att läsa svaren! :)

Malin I Form

Kommentar postad den

Kul att läsa ;D

Ellen - ellastankar.blogg.se

Kommentar postad den

Tack för svar :)

Kommentera här