Nyårsafton!

Dagen började med att jag skulle jobba mellan tio och fem som tur var fanns där inget folk kvar i affären vid fem tiden så vi stängde direkt och det gick snabbt och smidigt.  Efter körde mamma mig hem till Steffie. Duschade hos henne medans hon fixade sin kusins hår. Sen efter det sminkade jag mig och Steffie var snäll nog att fixa maten. Med handduken på huvudet fick vi äta jättesnabbt eftersom tåget gick halv sju. När vi var klara fixade jag håret och tog på mig kläder. Sen halvsprang vi till tåget för att hinna med det, inte så skönt med pumps.

Tog bussen upp till Maria Park med Amanda, Emelie och Johan. Framme på Maria Park gick vi hem till Tilda och Christian där vi även träffade Robin och Elliot. Började pratade lite och så. Sen tog Christian fram sitt tre i rad spel, fast man skulle shotta. Stackars Elliot som förlorade mot Christian och fick shotta alla sex glas. Körde även "jag har aldrig..." leken. Och tydligen hamnade vi på samma område hela tiden så nu vet man vad alla har gjort. Vid tolv tiden gick vi ut och killar började smälla innan då de hade fyrverkerier på ca. 3000:-. Kallt var det så vi tjejer bestämde oss för att gå in igen. Inne igen blev det ostbricka och kex, mycket gott och Tilda fick mig att börja äta brieost. Sen blev det sång och dans. Sen blev det lite kaos och lite bråk så jag, Steffie, Elliot och Christian spelade skitgubbe. Men jag och Steffie byggde även korthus.

Vill tacka alla för en rolig och trevlig nyår även om jag var trött!
Puss
/ Sofia Werlin

Kommentera här