Doktorbesök... Igen!!

Men nu har jag tagit tag i saker som många har sagt åt mig att göra ett bra tag. Lika bra att få det gjort om i fall att det skulle vara något så går man inte med det för länge innan man väljer att kolla upp det.

Eftersom jag en längre tid har känt en klump i halsen när jag äter, dricker och ska svälja kom vi in på det under julafton. Mormor tyckte då att det påminde om hennes symptomer när hon fick struma i 20-års åldern. Jag har även frossa och helt plötsligt kan frossan ändras till att jag blir väldigt varm och håller på att svettas ihjäl.

Hjärtat slår snabbare än vanligt ibland och den där klumpen i halsen är väldigt jobbig. När det känns som man ska sätta i halsen och kräkas när man sväljer sitt p-piller som är minimaliskt så är där något som är fel. Fick en tid till min läkare på vårdcentralen igår, pratade om det samt att hon frågade om min vikt.

På mellan 3-4 månader har jag gått upp +25 kilo. Självkänslan och bilden av sig själv får sig en kraftig törn vill jag lova. Blev i alla fall en massa prover igår som är skickade på analys eller vad man ska kalla det för. Förhoppningsvis ringer läkaren med svaren imorgon, annars blir det på måndag.

Sju rör med blod skickades iväg men eftersom jag inte var fastande så vet jag inte om jag behöver göra om proverna igen. De vill ju helst att man ska vara fastande. Lite dumt att de inte sa något när jag ringde och bokade tiden dock. Men det löser sig alltid.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

My

Kommentar postad den

Hoppas det går bra!

Eva

Kommentar postad den

Låter inget vidare, men bra att du gick iväg till läkaren! Man ska aldrig nonchalera att man mår dåligt. Krya på dig och hoppas dem hittar varför du mår dåligt och det finns ett enkelt botmedel!

L

Kommentar postad den

Hej!



Jag fick diagnosen i våras, och har inga direkta problem mer än tröttheten men det beror på att medcinen inte stabiliserats än. Din viktuppgång samkt klumpen i halsen låter väldigt mycket som hypotyreos. Hoppas du får svar snart på vad det kan vara. Min upptäckte de i väldigt tidigt stadie så viktuppgång uteblev.

Isabell

Kommentar postad den

Hej Sofia. Har skrivit till dig innan men du har inte svarat. Vilket sammanträffande att du kanske också har struma, det har jag med. Hyperterios (tror det stavas så) alltså tar jag en tablett varje morgon för jag pruducerar för lite hormoner.



Har du några frågor så är jag öppen att svara. Har också problem med vikten, väger lika mycket som dig och är lika lång. Sammanträffande nu ifall du också har struma. Jag har haft det sedan 6 års ålder och känner igen dina symptom.



Hoppas allt är bra. Isabell

Kommentera här