Fredag och en öm panna!

God morgon på Er i kylan och regnet! Jag hoppas att Ni har bättre väder än vad vi har i Helsingborg idag, så var det så fint igår. Dagarna är verkligen annorlunda..

Tuva-Li slog upp sina klarblåa ögon strax efter klockan sju imorse, så det var bara att gå upp och byta hennes blöja och skaka ihop en flaska välling.

Min panna är galet öm idag och den har även fått sig en liten bula! Jag misstog mig på ögonmåttet igår när vi var på lekplatsen. Skulle gå efter Tuva-Li och valde att gena mellan de små gungorna. Trodde att själva stålställningen var högre än den var, men tydligen inte för jag gick rakt in i den med pannan först. Tur att där inte var så mycket folk på lekplatsen - så jag slapp skämmas! Får hoppas att där inte dyker upp något blåmärke bara..

Blir en lugn fredag idag! Någon promenad blir det inte då jag har råkat köra på en glasskärva eller något annat vasst, så luften i ena hjulet på vagnen går ur hela tiden..

Så galet typiskt! Bytte ut slangen för inte så längesen och nu är en slang för över tvåhundrakronor sönder igen. Det typiska är eftersom jag inte har något jättevanligt vagnmärke, så måste jag beställa slangen från en återförsäljare längre upp i landet.

Ska kolla dimensionerna på däcket och se om man kan hitta någon annan innerslang på typ Biltema eller så. Lägga över tvåhundrakronor varje gång slangen går sönder är inget jag vill göra. Fattar inte varför folk ska slänga glasflaskor m.m. där dem står! Spelar ingen roll om det sopas upp av fastighetsägarna eller vem det nu är som sköter gångstigarna, där finns alltid smått kvar, som lätt kan förstöra både hjul på vagnar och även djurtassar.

Nu ska jag leta innerslang, svara på era kommentarer och mysa med Tuva-Li! Uppdaterar lite senare igen, kram på er så länge! 🌸

Gilla gärna inlägget, tryck på ❤️ (via mobilen).

/ Sofia Werlin

Kommentarer

Eva Eltén

Kommentar postad den

Tänkte precis skriva kolla med typ biltema eller nåt. Är tacksam att jag inte har lufthjul av den anledningen 😂 Förstår inte heller varför folk måste kasta glas överallt 👎

Svar: Just nu vill jag mer än gärna ha punkteringsfria däck! Blir det på nästa vagn som köps 😬
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Tråkigt det med däcket 😔 Ha en fin fredag vännen 🌸

Svar: Så himla typiskt! Bytte alla i mars i år 😩
Sofia Werlin

Kattis

Kommentar postad den

Auch för din panna, hoppas bulan lägger sig snabbt. Lite kul att man alltid bekymmrar sig över hur många som sett en när man gör illa sig utomhus!😋

Svar: Haha eller hur? Som det skulle vara det värsta 😂🙈
Sofia Werlin

Alice

Kommentar postad den

Nemen, vi har sol och underbart väder 🙊 och vilken himla fin bild💕

Svar: Tack! 💕
Solen lyckades hitta till oss med ☺️
Sofia Werlin

sandra

Kommentar postad den

Så härlig bild!

Svar: Tack 😍🌸
Sofia Werlin

Marie

Kommentar postad den

jag höll på köra på massa glas idag, men hann veja undan, hoppas det i alla fall, visar sig på cykeln sedan

Vi har finfint väder idag

Svar: Hoppas att du lyckades undvika glaset!
Fått lagat mitt hjul nu i alla fall och det visade sig vara en liten tagg från en buske som hade tagit hål på slangen 😬
Sofia Werlin

Sandra

Kommentar postad den

Usch och fy för folk som slänger glasskivor på marken! Hoppas att du hittar något bra på biltema! Underbar bild

Svar: Ja inget roligt alls! Däcket är fixat nu i alla fall som tur är ☺️
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Svar: Snaaaaart är vi grannar 😃😍👌🏼👍🏼🌸❤️ inte många timmar kvar 😃😃😃

Åh vad typiskt 😔 är det dyrt att laga? Hade ej sånna däck på Caspers vagnar..

Svar: Pappa lyckades laga det! Var en tagg som satt fast i däcket som hade tagit hål på slangen.
Sofia Werlin

Malin

Kommentar postad den

Hoppas det onda släpper! 🍁🌸

Svar: Inte så farligt med smärtan mer, värre med blåmärket 🙈
Sofia Werlin

Kommentera här