• Hemma i ett kallt Sverige •

Hemma i ett kallt Sverige igen och jag längtar redan tillbaka till Rhodos. Har haft en härlig vecka med sol, värme, bad och god mat. Jag hade gärna bosatt mig nere på Rhodos, det är en utav mina favorit öar.

Kom hem i går men hade ingen ork till att blogga då samt att jag somnade tidigt på grund av huvudvärk efter flygturen. Lyckas alltid få en himla huvudvärk, trots att jag dricker mycket vatten och hade förberett mig med salta nötter. Hjälpte inte denna gången!

I morse vaknade jag av frossa redan vid sjutiden. Elementen var stekheta och jag hade en katt som låg uppe vid halsen och värmde men det hjälpte inte. Kollade tempen och den visade 39 graders feber. Så jobb fick sig ett samtal och jag fick en sjukdag. Hade ju dock inte velat början veckan så, men bättre att stanna hemma och bli helt frisk innan jag jobbar.

Tanken var att jag skulle jobba i morgon, men febern har inte gått ner helt än, så jag smsade chefen och fick en dag till att kurera mig på. Typiskt när man kommer hem från ett varmt land och det är kallt här hemma.

Nu ska jag hoppa in i duschen, en ordentlig dusch med bra tryck i! Nog för att man kunde duscha på hotellet nere på Rhodos, men trycket i vattenslangen var inte bra. 
Ena utsikten från hotellrummet!


/ Sofia Werlin

Kommentera här