Dagen i stort och känslor!

God kväll på Er! Hoppas att Er dag har varit bra och att solen har varit framme vart ni än i landet bor..

Idag har det varit en kylig men fin dag i Helsingborg. Älskar dessa höstdagar, hellre sol och lite kyla än kyla och regn. Så himla mysigt att promenader i solen och se hur löven på träden ändras från dag till dag. Vill ha en ordentlig kamera så man hade kunnat ta fina utomhusbilder på Tuva-Li. Får se om jag hittar någon bra till ett vettigt pris.

Dels vill jag ha en kamera för att kunna ta fina bilder på Tuva-Li men även för att bloggen ska få snygga bilder. Har Ni tips på någon bra kamera, som inte kostar en förmögenhet?

Eftermiddagen spenderades ute på Väla tillsammans med min coach/mentor! Planerat lite framåt och nu ska det jobbas på målen vi satte upp..

Blev lunch ute på Väla med medan vi satt och pratade jobb! Fortfarande mätt, så man fick mycket mat för pengarna.

Valde lunch från det grekiska stället idag, så himla gott! Tog en gyrostallrik men istället för pommes eller ris som ingick fick det bli en salladsbädd till. Älskar grekisk mat, det och skaldjur är något av det bästa i matväg som finns.

Så jag är väldigt glad att Tuva-Li har tagit efter mig lite och äter de flesta fiskrätter! Nu har hon i och för sig endast testat lax, torsk och spätta men det gillar hon och hon äter gärna mer av det om där finns kvar.

Tuva-Li sover och jag sitter i soffan framför Arga Snickaren! Skönt med lite egentid när loppan sover och jag hinner planera inför lördagen.

Det är helt galet att snart har jag en liten 1-åring springandes här hemma. Tiden har gått så galet fort och det känns som hon föddes för bara några veckor sen.

Jag vet att det låter klyschigt men det är sant som folk säger att tiden går snabbare med barn. Det känns som det i alla fall och jag vet inte om det beror på att man upplever tiden på ett annat vis.

Jag har fått uppleva så himla mycket under hennes första levnadsår. Periodvis har det varit både jobbigt och känts ensamt att få uppleva alla hennes framsteg och all hennes utveckling även om vi har folk runt om oss som älskar oss och gör allt för oss. Jag ska inte sticka under stolen med att jag gärna hade sett att Tuva-Li's pappa hade valt att se hennes uppväxt.

Tyvärr har han gjort det valet att avsäga sig all kontakt med sin dotter och det är inget jag kan stå för! Det är hans val och det är också han som missar allt sin dotter gör och lär sig.

Nu blev det lite känslomässigt! Det finns så mycket som jag skulle vilja skriva, men inte i detta inlägget, det är ett inlägg för sig själv! Rundar av här nu och återkommer med nya uppdateringar imorgon. Kram på er 🌸

(Tryck gärna på hjärtat nedanför!)

/ Sofia Werlin

Kommentarer

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Finaste Tuva-Li <3
Du får tänka på att det är hans förlust! Du och Tuva-Li klarar er galant <3

Svar: tack finaste du 💕. Ja men precis, hon har mig och vi har en massa andra runt om oss som älskar oss 💕🌸
Sofia Werlin

Gabriella

Kommentar postad den

Trevligt med lunch på Väla!!

Svar: Ja himla trevligt :D
Sofia Werlin

Miss Tosse Queen

Kommentar postad den

Svar: Jätte kul att du antar utmaningen vännen :)

Svar: Självklart vännen :) Jag hade själv en insamling förra året för forskning kring NPF barn m.m. funderar på att dra igång den insamlingen igen <3

ullie

Kommentar postad den

klyschian är ju sann för att tiden går fort när man har barn :) barn är livets gåva oxå sant

sv tack snälla du

Fin torsdag till dej kramar

Svar: Det är dem verkligen 😍
Sofia Werlin

sandra.

Kommentar postad den

Hoppas du hittar någon kamera som du tycker är bra, är det systemkamera eller vanlig digitalkamera du är ute efter? :) och så sööt din dotter är, hur gammal är hon nu? :)

Svar: Har inte riktigt klurat ut vad jag är ute efter 🙈.
Tack så mycket, hon blir 1 år imorgon 😬😩
Sofia Werlin

Linda

Kommentar postad den

Jag köpte min Canon på elgiganten för sisådär 3 år sedan och jag fick ett superbra pris, betalade runt 2500kr för den, kap enligt mig :-) SÅ bra kamera!!

Svar: Tack för tipset! Får spana in den :D
Sofia Werlin

Kommentera här