Funderingar..

Torsdag igen och vädret ser ut att bli fint idag. Är det fortfarande fint när Tuva-Li vaknar igen, så får det bli en promenad, man får passa på när det är fina dagar.

Något jag satt och funderade på igår är varför gillar man något på exempelvis instagram, för att sedan ta bort sin gilla-markering? Jag får upp notiser på mobilen att den och den har gillat ditt foto, sen går man in på bilden för att se övriga gilla-markeringar och då finns inte personen som precis gillade med.

En annan sak jag funderade över igår är varför man helt plötsligt börjar gilla/kommentera något, när man inte har hört av sig på närmre ett halvår. Kanske jag som är knäpp med mina funderingar, men man blir lite fundersam.

Likadant med att man har försökt fråga folk om vi ska ses, om vi ska ta en fika, äta lunch etc. När man får ett svar om att vi tar det efter si och efter så, då tröttnar jag lite, bara för att jag har fått barn, så är jag inte mer förändrad än innan, det enda är att vi numera får sällskap av mitt allt i livet, men hon är oftast nöjd och glad och hon sitter gärna i en matstol och underhåller sig med sina leksaker.

Nu ska jag fixa här hemma medan lillan sover. Ha en fortsatt fin torsdag, så hörs vi lite senare..


/ Sofia Werlin

Kommentarer

Anna

Kommentar postad den

Du är så klok.....funderar på samma ibland.
Men det är nog nyfikenheten som göra att de bara måste.

Ellie

Kommentar postad den

Det där med gilla-markeringen tror jag helt enkelt kan bero på att man råkade gilla en bild? Jag har ibland råkat göra det, för att sedan t.ex. läsa beskrivningen och inse att nej, det var inte alls en kul bild utan hade ett kasst budskap eller annat jag inte kan hålla med om, och då tar jag bort…

Alltså du får nog ha lite förståelse för folk som inte har barn och inte pallar umgås med barn. Jag har gärna vänner i annan livssituation än jag (då jag satsar på karriär och inte barn), men träffar dem också lite mer sällan då jag faktiskt tycker det är skittrist att umgås med nyblivna föräldrar. Du kanske inte märker det själv, men jag märker ju att fokus konstant ligger på barnet och att hela tiden få höra ”Vad sa du? Oj jag tappade koncentrationen ursäkta…” för att barnet behöver stöd med att äta, snyta sig, osv, nej det är inte jättekul när man själv kanske ska vänta med barn i 8-10 år till… Bara en tanke jag fick när jag läste ditt inlägg.

Josefin Ogarp - från mammakropp till drömkroppen

Kommentar postad den

Det är såååå tråkigt när man plötsligt blir sjukt ointressant för att man skaffat barn.
Jag har förlorat rätt många vänner (och vunnit tillbaka andra) sedan lilleman kom till världen.
Vill folk inte umgås med mig för att jag valt att skaffa barn (eller ja, jag trodde att jag var steril och blev otroligt chockad när jag plussade) så är det deras förlust :)
Är säker på att du kan få nya och bättre vänner!
Kram

Svar: Har många vänner som har slutat höra av sig sen Tuva-Li föddes! Sjukt tråkigt, men som du skriver - deras förlust!

Har fått tillbaka gamla vänner och även funnit nya - så det är positivt!
Sofia Werlin

Josefin Ogarp - från mammakropp till drömkroppen

Kommentar postad den

sv: Ja, jag känner i allafall Angelica :) Vi var kollegor för många år sedan på ett gruppboende på Dalhem :)
Ja! Alla känner verkligen alla i Hbg :p

Kommentera här