Torsdag och planering

Regnig torsdag idag! Himla tråkigt faktiskt, inget väder man vill vara ute i.
Vi får mysa här hemma idag istället, Tuva-Li sover dock fortfarande, hon somnade om efter frukost och bus innan. Känner jag henne rätt lär hon vakna om ett tag, får bli lunch för hennes del då.

Sitter och planerar lite inför loppans 1-års dag! Även om det är ett tag kvar, så går tiden så fort.
Tänkte ha ett kalas för släkten och sen ha ett kalas där jag bjuder in vänner och deras barn, så hon får ett litet barnkalas. Har börjat planera lite inför släktkalaset, har dock inte kommit så långt men allt är en början.

Vet hur jag vill att tårtan ska se ut. Har frågat Jennie som jag känner om hon skulle vilja göra dekorationen, sånt är jag jättedålig på. Vet formen på tårtan och just nu spånar jag på vilka fyllningar som bli bäst. Tänkte använda sockerpasta för att täcka tårtan men vill inte ha för söta fyllningar i tårtan, då sockerpasta i sig är sött. Så har ni tips på två bra fyllningar, som inte är för söta, skriv gärna en kommentar då.

Ska fixa med inbjudningskort nu i juli tänkte jag! Lika bra att skicka ut i god tid.
Så folk inte hinner planera in annat. Vill ju gärna ha större delen av släkten som vi umgås med här samt Tuva-Li's två gudmödrar och även vänner jag umgås med privat. Får kanske be mamma och hennes man att hyra lokalen vid dem, även om vi har större plats nu så vill jag inte sitta trångt här hemma. Älskar att planera kalas och fester!

Nu ska jag svara på lite kommenterar innan loppan vaknar! Uppdaterar senare igen.
|| Bilder från WeHeartIt ||


/ Sofia Werlin

Kommentarer

linah

Kommentar postad den

ha en underbar dag! <3

CIssi

Kommentar postad den

Vilka härliga bilder! Är så kul att planera kalas ;) Speciellt barnkalas ;)

Netti Starby

Kommentar postad den

Vad kul med kalasplanering :-D Kram

Lovisa

Kommentar postad den

Så kul med att planera kalas! :D

Jasmine

Kommentar postad den

Åh, just ett års kalas är speciellt! 😍

Linda

Kommentar postad den

Lemon curd är härligt syrligt och passar bra med hallon. Hallonmousse och lemon curd kanske? Mmmmm

Kommentera här