Shoppingdag, säkert hem och inredning

God kväll på Dig! Förlåt för dålig uppdatering men vi har varit iväg hela dagen.

Imorse var det grått och trist ute och kallt! Man har hunnit vänja sig vid värmen som har varit här i några dagar nu. Packade in både vagn och oss själva i bilen och körde ut till Väla vid halv tolvtiden.

Mötte upp mamma, lillasysters och mammas mans tvillingar! Blev en fika eller ja - dem fikade, Tuva-Li åt middag och jag drack en kaffe. Har inget något sug överhuvudtaget sen jag började med min kickstart. Imorgon är det dags för mät- och vägning igen, så himla spännande! Första gången jag faktiskt ser framemot att ta måtten och se siffrorna på vågen.

Blev lite småshopping på Väla idag! Tuva-Li fick lite nya strumpor, då de hon har hemma har börjat se tråkiga ut i färgen. Hon fick även en egen mobiltelefon och nej den är inte riktig. Den spelar och har sig och gör olika läten. Man kan även spela in en liten musiksnutt på den. Blev ett par skor för min del, köpte ett par likadana som jag redan har fast helt vita.

Mamma och barnen skulle in på IKEA med så följde med dem dit! Älskar att gå och kolla på inredning till hemmet.

Köpte både kontaktskydd och hörnskydd till borden här hemma. Tuva-Li tycker att det är jätteskoj att pilla på kontakterna, så lika bra att säkra dem så hon inte kan stoppa in fingrarna.

Hörnskydden var super, för nu slipper hon få de vassa kanterna i huvudet eller någon annanstans när hon står vid bordet. Passade på att köpa en ny vattenkaraff med, enkelt att fylla på den och hålla reda på hur mycket vatten man har druckit under dagen.

Hittade även en massa inredning som ska in i sovrummet sen när jag har fått ordning där! Färgskalan är klar i alla fall - rosa, ljust och vitt. Vill inte ha ett mörkt och tråkigt sovrum, så där ska in lite olika färgskalor av rosa. Har även en idé om taklampan till sovrummet, så ska bara införskaffa saker till den, sen kommer givetvis resultat upp här i bloggen när det är klart.

Nu ska jag äta min middag innan den kallnar! Kommer kanske en uppdatering sen igen, annars blir det bättre uppdaterat här i bloggen imorgon.

 
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Misstossequeen

Kommentar postad den

Låter som en fantastisk dag ☺

Mirre

Kommentar postad den

Jag tycker också det är mysigt att gå på Ikea, mdan får så mycket inspo, ja man vande sig ju värmen, här sitter jag nu med en filt, helt tvärtom mot igår

Gabriella

Kommentar postad den

Åh så roligt med Väla, förstår att det är spännande med vägning och mätning!! Håller tummarna för bra resultat, kram!!

JoJo

Kommentar postad den

maten ser riktigt god ut! :D

Josefin Ogarp - från mammakropp till drömkroppen

Kommentar postad den

Av; Ullared ska bli såå kul! Åker dit för att handla på mig kläder till Elliot innan det är dags för dagis, plus att min bästa vän från Dalarna ska dit :) Annars hade jag inte utsatt mig för det under semestern ;)

Lycka till med vägning och mätning!! Ska också göra mitt någon dag framöver.. Spännande!

natalia

Kommentar postad den

Mums :D

Lillgarden

Kommentar postad den

Måste ta tag i det där med att säkra lite här hemma med! Bättre att göra det innan han börjar ta sig fram ju!
Barngrindar måste vi ha både till trappa och dom stora barnens lekrum!

Kommentera här