Dagen, tårtor och kväll!

God kväll på er! Hoppas att er dag har varit bra, lillan sover för kvällen och jag kollar på Det stora tårtslaget på sjuan.

Perfekt att kolla på ett program om just tårtor nu inför lillans kalas. Jag ska ju ge mig på att göra hennes tårta själv dock med hjälp av min vän Jennie som ska göra delarna av dekorationen till tårtan.

Har en bild i huvudet hur jag ska bygga upp tårtan, sen om det blir bra är en annan femma! Men jag hoppas på det, inget avancerat egentligen och tårtor har jag gjort tidigare. Har äntligen bestämt mig för fyllningen nu - chokladmousse och päronmousse!

Ni får givetvis se bilder från hennes kalas och allt när hon har fyllt år, tårtan vågar jag kanske inte visa.

Letar efter någon som skulle kunna tänka sig att fotografera Tuva-Li inför en liten idé jag har. Helst genom ett samarbete, där Ni får chansen att synas både via bilder och länkar här i bloggen och mina övriga sociala medier..

Så jakten pågår för fullt, hade varit roligt att genomföra det! Har tyvärr ingen bra kamera själv, annars hade det inte varit några konstigheter att fixa det själv.

Sen är det klart mycket roligare att få professionella bilder och förstora upp! Denna mamman har alltid en massa projekt i huvudet som hon vill förverkliga.

Så är du fotograf eller har du en himla bra kamera och vill bli lite utmanad - skicka ett mail till mig på [email protected]

Idag har vi bara tagit det lugnt här hemma! Har varit himla fint väder idag, så man får ta vara på varje minut.

Blev en tur ut till lekplatsen innan så Tuva-Li både fick gunga och leka med det andra på lekplatsen. Så roligt att se henne gå mellan varje grej på lekplatsen nu. Hon kommer alltid vara min lilla loppa oavsett hur gammal hon blir.

Efter att vi hade myst klart på lekplatsen gick vi bort till spelbutiken och hämtade ut paket. Inget till bloggmiddagen - allt har kommit! Däremot var det Tuva-Li's födelsedagspaket som hade kommit. När vi ändå var i närheten, har redan tjuvkikat på innehållet och hennes gunglamm som hon ska få är så sött.

Nu ska slå över till Ett jobb för Berg och sen blir det sängen! En dag imorgon också och vi ska träffa Sabina och hennes lilla tjej ett tag. Kram på Er!

/ Sofia Werlin

Kommentarer

Kaffehörnan

Kommentar postad den

Gud vad kul du ska ge dig på att bygga en tårta, jag är imponerad av dig

Sofie - Livet på landet med tre små

Kommentar postad den

Tror tårtan kommer bli super!

Har inte mycket erfarenhet av fotografer, men tjejen som tog mina gravidbilder var väldigt duktig, https://livetvidhavetblogg.wordpress.com/

Ha en fin dag!
SEr ut att bli en riktig höstdag idag lite små murrigt men ändå skönt!

Linda

Kommentar postad den

Hoppas att du hittar någon till samarbetet :-)

Hanna

Kommentar postad den

åh spännande :D vill se tårtan sen!

Elin

Kommentar postad den

Vad söt hon är, Tuva-Li! ^^, Så mysigt när de börjar få lite kalufs.

Mirre

Kommentar postad den

Vad roligt att göra egen tårta, vi har beställt varje gång =D. Hoppas du får tag i någon som vill fota då =D

Josefine

Kommentar postad den

Vilken toppendag ni hade! :D Ha en fin lördag<3

Kommentera här