• Mitt lilla odjur •

Just nu har jag en sur katt här hemma, som inte får ligga och sova i resväskan! Men den är nästintill packad och klar, bara det sista som ska packas ner i morgon. Så jag får väl snällt ordna fram en annan sovplats till katten, så hon blir nöjd!

Har lite ångest över att vara borta från katten en hel vecka, även om jag vet att mormor kommer ta hand om henne. Får ringa hem då och då under veckan och höra så allt går bra, är mest rädd över att hon ska smita ut och komma bort, då hon är en innekatt.

Vad fjantig man är egentligen, men ens djur blir som ens familjemedlem och då får man bli både fjantig och nojig. I morgon ska jag mysa en massa med henne, hon är en riktig myskatt som gärna ligger i knäet.

Ögonen går smått i kors här hemma med, tog en allergitablett innan och den börjar verka nu. Får inte glömma att packa ner dem i resväskan, vill inte riskera att behöva slänga dem vid säkerhetskontrollen på flygplatsen. Dryck vet jag att man inte får ha med sig, vet däremot inte hur det är med allergitabletter och salvor.

Nu ska jag kryssa av lite på min packlista, sen kryper jag ner under täcket. Ska luncha lite snabbt med Sandra i morgon med, så ska upp i tid och packa det sista.


/ Sofia Werlin

Kommentera här