Twistshakebaby - den unika innovationsflaskan

Häromdagen fick vi hem flaskor från Twistshakebaby. Jag har hört mycket gott om dessa flaskorna samt att många på instagram har kommenterat efter att jag la upp bilden där hur bra dem är. För mig är det viktigt att Tuva-Li får ersättning från en bra flaska som inte ger kolik.

Twistshake flaskor innehåller ett mixernät som löser upp eventuella klumpar i ditt barns ersättning eller välling. Med varje flaska följer en smart portionsbehållare som gör att du kan förbereda mat för hela dagen om du är på språng.

Twistshake finns i en massa härliga färger och flaskorna är helt BPA-fria och flaskorna uppfyller Europeiska Standarden (EN 14350). Viktigt för mig som mamma!

Twistshake är framtagen tillsammans med småbarnsföräldrar. Dinapppen är utformad så den ska efterlikna mammans bröst så mycket som möjligt, likheten gör att övergången från amning till flaskmatning ska bli så naturlig som möjlig.

Twistshake har ett unikt system som heter Twistflow, systemet ska motverka kolik och även hindra avbrott i matflödet. Den lilla ventilen i nappen förhindrar att ett vakuum uppstår i flaskan, vilket motverkar kolik.

Det ska bli spännande att se hur Tuva-Li gillar flaskorna! Då jag fortfarande ammar och vill göra det så länge som möjligt men jag vill även kunna ge Tuva-Li möjligheten att ge henne flaskan om hon inte skulle bli mätt. Och då vill jag att hon ska få en dinapp som är så lik ens egna bröst som möjligt.
Våra flaskor från Twistshake i de härliga färgerna Peach och Rosa. Övriga bilder är lånade från Twistshake's hemsida!
/ Sofia Werlin

Kommentera här