• Sämst helt enkelt •

Kom hem för cirka en timme sen och har precis ätit ett litet lättare mellanmål. Om ett tag ska jag sätta mig i bilen igen för att köra in till stan och fylla på fransarna.

Förhoppningsvis är där parkeringsplatser på gatan utanför, så jag slipper köra runt i halva stan efter en plats. Jag är verkligen sämst på att fickparkera och det erkänner jag. Fickparkerade en gång när jag tog mitt körkort. 

Har faktiskt lyckats att fickparkera några gånger men att fickparkera på en utav Helsingborgs mest trafikerade gator, känns stressande. Kan man boka in en körlektion för att lära sig att fickparkera?

Nästa gång jag köper bil blir det en som parkerar automatiskt! Billigare alternativet är ju att faktiskt öva som en dåre på att fickparkera. Jag vet hur man gör men jag är inte varm i kläderna när det gäller det helt enkelt.

Nu ska jag fixa med lite smått här hemma innan jag ska köra. Hörs lite senare igen..

/ Sofia Werlin

Kommentera här