Trött på alla dessa ideal...

Onsdag, mitt i veckan dagen, som kunde börjat bättre. Nedstämd och ledsen är dem rätta orden för idag. Men det ordnar väl till sig, förr eller senare. 

Tänkte lägga mig i solen idag med, men efter vad jag fick höra igårkväll så känns det mindre skoj att visa sig i bikini. När man får upptryckt i huvudet, bilder på mig, för ca 3-4 år sen, samt att man får kommentaren: "på dessa bilderna var du en riktig 10+, kan lova dig går du ner till den vikten igen, kan du få vilken kille som helst".

Jag är så trött på samhället och dessa skönhetsideal. Jag har kämpat mig ner från över 120 kilo och jag ligger nu på 78 kilos strecket. Kan folk inte acceptera att man har några kilos övervikt och istället se personen för den man är? Personen man är bakom alla kilo som sitter på ens kropp.

Varje dag kämpar jag med min vikt, trots bristen på träning så äter jag rätt och rör på mig på andra sätt, att gå ner i vikt händer inte bara över en natt, det är en lång process!!


/ Sofia Werlin

Kommentarer

Citrin

Kommentar postad den

Jamen nej vad löjligt sagt! Och vem säger att du vill ha en kille som enbart faller för utseende? Då blir man ju bara utbytt iaf när man inte längre kan värja sig mot rynkor och häng. ;) Löjligt, i ett bra förhållande spelar inte några extra kg någon roll. Min kille vägde 20 kg mer när vi började träffas, inget jag tänkte på då. Och jag vägde lite mindre och inte heller något han stört sig på. Så är det med kärlek ju.

Anonym

Kommentar postad den

Tråkigt att folk har den inställningen, va nöjd och glad för vad du har åstadkommit. Stolt t.o.m.!!!!

POOS

Kommentar postad den

Bry dig inte om en sådan elak och jävligt onödig kommentar!
Du har kämpat och varit så otroligt stark och duktig, låt ingen ta ifrån dig det!! Du är superfin :)

Lena

Kommentar postad den

Hej!
Du är kanonsnygg tycker jag! Såna där kommentarer kan såra så himla mycket men försök att ignorera om du kan. Du är på rätt väg, precis som du säger så är det en lång process att förändra sin livsstil och kost för att må bättre. Vi ser olika ut allihop och så behöver det få vara. Det är inte oss eller våra kroppar det är fel på, det är den här märkliga fixeringen i samhället att alla ska matcha något konstigt ideal som är sned och fel. Vilken fantastisk resa du gjort som gått ner så mycket,, starkt gjort! :)

Kommentera här