Julafton, julklappar och introduktion

Julafton, i går spenderades hemma hos mamma tillsammans med mina syskon. För en gångs skull åt jag inte alldeles för mycket av julmaten. Annars är det väldigt lätt att man lägger upp en massa på tallriken och bara äter och äter. Men någonstans i bakhuvudet, så hör man sig själv säga att det inte är värt det, att jag kommer ligga med magont hela natten sen.
 
Fick det jag hade önskat mig, så jag kan inte bli mer än nöjd. Som studerande med CSN, står pengar högst upp på önskelistan. Men jag hade även önskat mig underkläder och nya sängkläder. Nya sängkläder kan man aldrig få för mycket av, speciellt inte när farmor köper sängkläder i ens smak. Tack för det säger jag!
 
Juldagen, i dag har spenderats på jobb där jag har varit på introduktion. Gick bra och det är inte många nyheter, från min praktiktid tidgare i höstas. Sondmatning kan jag och sen är det egentligen inte mycket annat än att ta hand om brukaren samt ge mediciner och så vidare. Tur att jag och arbetskollegan kollade schemat innan jag skulle köra hem i dag.
 
Skulle egentligen jobbat ett pass på 21 timmar i morgon, men det var ändrat i schemat. Så istället ska jag jobba mellan 08-13:30 på fredag och 08-16:00 på lördag. Blir lite timmar och det känns bättre att börja med lite mindre pass och sedan successivt gå upp i fler timmar på varje arbetspass. Så i morgon ska jag ta min fria tid till att städa hemmet, köket fick sig en omgång när jag kom hem.
 
Efter att jag hade varit på jobb, bjöd moster med sambo och dotter, mig på lite mer julmat. För första gången i mitt liv, smakade jag på mosters janssons frestelse. Har alltid trott att det har varit äckligt, men på senare dar så har jag intalat mig själv att: "smaka lite på varje sak, som det bjuds på". Gillar man inte det, okej men jag har i alla fall smakat på det. Smakade även på senapssillen och skärgårdssillen. Jag är fortfarande lite skeptisk till det..
 
Nu ska jag runda av här och sedan läsa lite bloggar. Uppdaterar i morgon igen, tror inte det blir någon mer uppdatering nu för denna kvällen. Ska se om där visas någon bra film eller om där finns någon bra på ViaPlay att se.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Tommy

Kommentar postad den

SV: Ååååhhhh fina du!

Ja vi måste ses snart :)

Kat

Kommentar postad den

Hej!

Måste bara säga att du är en riktigt bra förebild och att jag ser dig som motivation i min egen kamp mot vikten :D

Skulle bara vilja fråga om du inte kan göra ett inlägg om hur du gjort för att lyckas så bra. Behöver lite tips och tricks känner jag. (Och om du redan har skrivit ett sånt inlägg skulle du vilja länka det, Kanske har missat det :$)

Kommentera här