Ett pass på 21 timmar..

Det har varit tyst härinne ett par dagar, anledningen till det är att jag har haft mycket i skolan nu innan jag gick på jullov och då prioriterar man det före allt annat. I fredags fick jag jullov till den 7:e januari, så jag ska passa på att njuta av ledigheten, hade jag i alla fall planer på.
 
Dem planerna blev ändrade ganska snabbt i dag när jag var på Väla med Sandra. De behövde en vikarie på hennes jobb och snäll som hon är frågade hon mig om jag var intresserad. Hipp som happ så fick jag prata med hennes chef och fick veta mer om brukaren.
 
Så på onsdag ska jag dit och gå sidan om och redan på torsdag kommer jag ha mitt första dygnspass, helt ensam. Men det ska nog gå bra, så länge jag inte stressar upp mig och tar det lugnt bara så kommer allt att gå bra. Kommer dock ha svårt för att somna, då man gärna vill höra om brukaren kallar under natten. Kommer somna gott ett par timmar när jag har kommit hem på fredagen sen.
 
Efter ett pass på 21 timmar är man inte den piggaste fisken i vattnet. Speciellt inte när man inte är van att jobba så många timmar heller. Men jag ska inte klaga, en fot in i arbetslivet är inte fel. Förhoppningsvis har man en chans att få fler timmar efter att studierna är avslutade i juni nästa år.
 
I kväll ska jag inte göra ett smack. Jag ska ta det lugnt här hemma, bädda ner mig i sängen, framför tv:n. Men innan jag gör det ska jag renbädda sängen hade jag tänkt mig. Det är så himla mysigt att bädda ner sig i en renbäddad säng. Känner dock på mig att jag kommer somna snabbt i dag, varit iväg sen halv tio imorse!!
 
Dags att svara på kommentarer och sedan renbädda sängen. Skriver ett litet inlägg i morgon, på självaste julafton!! Ha en fortsatt bra måndagskväll..
/ Sofia Werlin

Kommentera här