En badande katt och ljus..

Kom hem för ett litet tag sen, myskläderna är på och jag har satt mig tillrätta i soffan. Ibland är det skönt att man bor själv, då får man ha sin favorithörna för sig själv och man slipper bråka med någon om den. Katten har sin plats i andra hörnan av soffan så henne slipper man också bråka med.
 
Fick avbryta skrivandet i några minuter då Lizzie tyckte att det var passande med ett bad i toaletten. Nu nu har jag fått tvätta henne med kattschampoo och det gillade inte kan jag tala om. Hela jag är nerskvätt med vatten och katten sitter just nu i en hörna och ger mig onda ögat. Men det kändes inte så fräscht att hon skulle sitta och tvätta sig efter att ha varit i toalettvattnet, även om jag har städat toaletten i dag.
 
Har tänt lite värmeljus här hemma med, just nu doftar hela lägenheten kiwi/jordgubb. En riktig sommardoft med andra ord. Har rätt många dofter som passar nu till jul men vill inte använda dom för mycket än då där inte är så många kvar av varje. Beställde ett nytt paket värmeljus när jag hade ljusparty men tror ni att jag kommer ihåg vilken doft jag valde?
 
Får kolla min ordersedel sen och kolla på PartyLite's hemsida, tänk så beställde jag hem en äcklig doft som jag inte kommer gilla sen. I och för sig så luktade jag på alla doftprover innan jag bestämde mig så tror nog att det blir en bra doft. Just nu vill jag bara ha hem min ljushållare och få den snygg till adventsljusen. Får börja med ljus nummer ett i morgon, så får ställa det på ett ljusfat så länge.
 
Sen vill jag ha hem min fina lykta med. Skulle gärna vilja ha den ute på baksidan men risken är kanske att någon med kli i fingrarna går förbi och ser den. Så den kommer nog placeras här inne någonstans, har redan en stor lykta i hallen som jag köpte när Bolagret gick i konkurs. Klart man passar på då även om den butiken var min favorit bland inredningsbutikerna.
 
Nu blir det att läsa bloggar och kommentarer. Ha en fortsatt bra fredagkväll så hörs vi i morgon när jag har vaknat. Sov gott sen alla fina.. ♥
/ Sofia Werlin

Kommentera här