Städat, tvättat och lite annat...

Har fixat och donat hela dagen idag känns det som. Hela lägenheten är städat från golv till tak. Igår hade jag nästintill en heldag nere i tvättstugan, blev både klädtvätt och mattvätt. Är rätt glad att där finns en tvättmaskin som klarar av att ta just ens stora mattor som man har här i lägenheten.
 
Så nu behöver man inte ta mattorna på ett tag i alla fall, skönt att ha det överstökat. Hann även med att baka en tigerkaka innan imorse. Så har nyss kommit hem från mormor och hennes sambo, bjöd på lite fika därborta. Alltid trevligt. Få ta tag i vikten efter allt annat. Just nu lägger jag inte så stor fokus på det även om jag håller koll på vad jag stoppar i munnen.
 
Vill ju ner till min normalvikt igen men ibland är det bara jobbigt. Men det ska nog bli bra i slutändan. Min dietist ska sluta men en annan ska ta över så förhoppningsvis får jag en tid till henne snart. Får även hoppas på att hon har något bra att säga och att vi båda två kan komma fram till något som är bra just för mig!
 
När jag har avslutat detta blogginlägget ska jag sätta mig i soffan och fila ner mina naglar lite. De har blivit otroligt långa, början till häxnaglar faktiskt. Tycker att det är snyggt med långa naglar men dom ska inte vara för långa så man inte kan hantera det. Man ska helst kunna öppna burkar, stänga gylfen m.m utan att skada förstärkningen och framförallt slippa skada sina egna naglar.
 
Tjatar lite på er igen om mina tradera auktioner jag har ute. På mitt Wii, Wii balance board, ett spel till wii:et och värmespolar. Så in och kika om ni vill, kanske lägger ni bud, kanske inte. Skadar ju inte att kolla, eller hur? Även om mitt Wii och balance board är uppe rätt bra skadar det aldrig med lite extra reklam för det.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Marlene

Kommentar postad den

Såg att du testat VV för ett ganska långt tag sedan och att det då inte fungerade så bra. Testa gärna igen för det nya programmet (från dec -11)är verkligen både enkelt att följa och effektivt. Jag har jobbat på VV i många år och vi har aldrig haft så många som tar sej hela vägen in i mål förut. Det spelar ingen roll om man har 10 eller 50 kr att gå ner, det är ett väldigt bra program som jag varmt kan rekommendera. Lycka till hur du än väljer att göra :-)

Svar: Hej Marlene :)
Det nya programmet är det med ProPoints va? Testade i cirka 6 månader utan att där hände något :(. Trots att jag varken åt sötsaker eller något. Men man ska aldrig säga aldrig, kanske går jag tillbaka till VV igen.
Sofia

Anonym

Kommentar postad den

Det nya programmet är ett utvecklat ProPoints. Nu har man tagit fasta på saker med högre mättandefaktor. Det har bara funnits några månader och de flesta är otroligt positiva. Oavsett vad du väljer så är det enda raka att hålla reda på intagen genom att skriva och sedan inte äta mer än man gör av med. Men det där vet du ju redan :-)

Svar: Aha de har ändrat om programmet lite sen jag slutade då. Jag började med VV precis när dom hade gått över till ProPoints, får kanske kolla upp det där nya och läsa lite mer :)
Sofia

per

Kommentar postad den

Häxnaglar är ju snyggt! Åtminstone 1-2 cm utväxt.

Svar: Nej det vet jag inte om jag tycker!! De ska vara lagom långa..
Sofia

Kommentera här