Flera små mål istället för ett stort...

Ska alldeles strax släcka ner både tvn och datorn för kvällen. Jobb imorgon mellan O7:45 - 16:OO så vill gärna få några timmars sömn. Ska bara kolla klart på nyheterna först och sen borsta mina tänder. Vet inte riktigt vad som har hänt men de senaste dagarna har jag börjat kolla på nyheterna varje kväll.

Var nere i stan innan idag för att köpa en present till min bror. Tyvärr hade stället bokningsstopp så kunde varken boka in en tid eller få ett presentkort på stället. Så nu sitter jag här och funderar på vad jag ska köpa istället. Visst jag kan ju ge honom pengar istället men det är så himla tråkigt och det får man alltid av alla andra i släkten.

Några tips och idéer på vad man kan ge sin bror på 19 år? Just nu står det helt stilla men förhoppningsvis kommer jag på något bra innan lördag då jag ska hem och äta middag hos mamma och pappa. Tänkte ge honom presenten då, lite försenad men har man jobbat så har man.

Satt och räknade lite innan, jag har 29.4 kilo att gå ner. Det är 29.4 kilo för mycket på min kropp just nu. Jag märker det både på mitt självförtroende och på kroppen. Så ont som jag har i ryggen nu har jag aldrig haft innan, visst jag hade ont i ryggen när jag gick ner mina 11 kilo med LCHF men detta är bara extremt jobbigt. Så nu är ett av mina många mål, att gå ner till en normal vikt så jag slipper ryggont och andra krämpor.

Istället för några få uppsatta mål har jag istället en himla massa mål. Inte bara när det gäller vikten utan när det kommer till allt annat med. Det är lättare att hålla sig fokuserad på flera små mål än på bara ett stort. Men nu har jag bubblat klart för ikväll. Jag tar och släcker ner datorn nu och hoppar i säng.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Mona

Kommentar postad den

På bilderna av dig själv i bloggen ser det inte ut som om du har någon övervikt alls, fast det kanske är gamla bilder? Hoppas det går bra för dig, jag mår väldigt mycket bättre nu än för 21 kilo sedan, bara 2-3 kg kvar.



Jag har tyvärr inga tips på present, kommer inte ens på vad jag ska ge min dotter som fyller 11 i oktober.

Fortfarande barn, men samtidigt som en liten tonåring.

POOS - Ogarp Foto

Kommentar postad den

Ta en dag i taget, hitta en träningsform för dig som du tycker är kul och sedan får maten komma i andra hand. Jag tror det är det lättaste sättet.

Skär ner på onödigt och gå en promenad med bra musik i öronen.



Jag gick ju av mig alla mina kilon, och kunde jag så kan du absolut också! :)

Styrkekram!

My

Kommentar postad den

Otroligt bra skrivet!

Alius Ego

Kommentar postad den

Att ha fler mindre mål än färre större låter väldigt sunt. :)

Kommentera här