LCHF recept: lax på purjolök

Här kommer yttligare ett LCHF recept som jag ska testa en dag snart. Låter jättegott och är säkert supergott om man gillar lax. Inte alla som gör det men det är tur att jag själv är en person som gillar lax för jag fastnade för receptet direkt när jag läste det.

Och det bästa utav allt är att rätten är enkel att göra och att den går snabbt med. Så testa gärna detta receptet, jag ska ha det till lunch en dag nu i helgen.

400 g lax
1 purjolök
Salt och peppar
Rivet citronskal
3 dl grädde
1 dl chilisås
Västerbottenost
Grönsallad
Avokado
Solrosfrön

1. Sätt ugnen på 175 grader. Blanda grädden med chilisås. Skriva purjolöken, krydda laxen och lägg sedan bitarna ovanpå purjolöken. Häll på gräddblandningen och in i ugnen i ca 20 minuter.

2. Ta ut laxen efter ca 20 minuter och hyvla över västerbottenost. Ställ tillbaka laxen i ugnen i ytterligare 10-15 minuter, tills osten har smält. Servera med en fräsch grönsallad, solrosfrön och avokado.
/ Sofia Werlin

Kommentarer

Kashaya

Kommentar postad den

Lät riktigt gott men jag är inget fan av lax så jag skulle nog inte gilla det..=)



Sv. Tack, tack det behövdes kan jag säga. Var en sjukt svår tenta...

MARINA

Kommentar postad den

Allt bra? :D

Andréa

Kommentar postad den

Sv: Ja det tror jag absolut inte att du gör iallafall :D

Anna

Kommentar postad den

mumsigt :)

Ellen - ellastankar.blogg.se

Kommentar postad den

Jag äter inte purjolök, sa det var inget för mig ;-) Dock älskar jag lax!

Kommentera här