Balen!!

Hann inte uppdatera så mycket som jag hade tänkt i torsdags, blev lite stressigt mot slutet. Skulle ju fotograferas av hela grannskapet kändes det som.

Linnea kom hit vid halv två tiden och började sminka mig. Tog ju ett litet tag innan jag visste vilka fäger jag ville ha men det ordnade sig tillslut. Ville ju ha en sminkning som skulle passa in till hårfärgen och klänningen. Men tillslut blev både färgerna och resten av sminket bra. Jag fick inte ta en blåfärg eftersom jag har blåögon och så skulle det se ut som om jag hade en blåtira sa hon, och det ville jag inte!

Sminkningen:


Efter att Linnea hade åkt här ifrån så började jag ta på mig klänningen och så. När jag var klar blev det att alla skulle fotografera mig, men det var skoj faktiskt. Alltid bra med lite bilder så man kan välja sen till tackkorten. Efter fotograferingen åkte jag in till stan med mamma och lillasyster för att möta upp släkt och vänner som väntade nere vid Sundstorget.

Bilder före Sundstorget:

Det tog ju ett tag innan man hittade alla kompisar men det blev bra tillslut. Förstår bara inte varför vi skulle vara där redan klockan fyra, vi skulle inte mötas upp på gröningen förrens klockan sex. Men det blev en trevlig stund med alla tjejerna bakom Dunkers Kulturhus. Men alla försvann på olika håll så jag och Sanna gick tillsammans bort mot Gröningen ihopp om att hitta alla andra, vilket vi gjorde.

När vi var framme på Gröningen fick vi stå och vänta i någon halvtimme på att bli insläppta. Och jag kan ju tala om för er att mina fötter gjorde sjuktont redan då, och jag skulle ha mina skor hela kvällen. När vi blev insläppta så fick vi en fördrink, väldigt mycket sprit i den kan jag ju säga, och har man inte ätit på länge så blir ju det jättebra. Sen gick vi in och letade upp våra bordsnummer och bordsplaceringar. Jag och Sanna satt jättenära varandra, snett ifrån varandra t.om.

Maten var väl faktiskt sådär om jag själv får säga det. Förrätten var helt okej, jättegod. Huvudrätten som bestod av kyckling var ju mindre god, den var helt torr och man fick ingen sås till den. Efterrätten var också god, men min var frusen imitten.

Sammanfattningsvis: hela dagen och hela natten var så sjukt kul. Önskar att man kan spola tillbaka för att uppleva dagen igen, tiden gick så fort men jag hade så sjukt kul under den tiden!! TACK ALLA SOM GJORDE DENNA DAG MINNESVÄRD!

/ Sofia Werlin

Kommentarer

steffi

Kommentar postad den

du var så sjukt fin gumman. måste höra allt från kvällen! <3

Kommentera här